Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI 1Z] Problem z czujnikiem temperatury silnika

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
pancurp10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 31 mar 2010, 08:17
Lokalizacja: Legnica

[B4 1.9TDI 1Z] Problem z czujnikiem temperatury silnika

Post autor: pancurp10 » 16 lis 2010, 08:14

Mam pytanie odnośnie czujnika temperatury silnika, ja w swojej audi posiadam czujnik bardzo rzadko stosowany i nie występuje w zamiennikach, mój jest o ile pamiętam 5lub 6 pinowy, koszt w serwisie prawie 500zł!. I czy ktoś z was już miał ten problem i czy można w jakiś sposób podłączyć ten na 3 piny, lub proszę o jakiś schemat za co są odpowiedzialne piny od tego czujnika :->

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 09 kwie 2011, 11:36

Panowie, potrzebuję także jakiś schemat tego czujnika. Bo chodzi o to, że w kostce od tego czujnika mam na 3-ech przewodach plus po zapłonie, a w tym ten plus pojawia się na przewodzie niebiesko brązowym, a on jest odpowiedzialny za wskaźnik temp. I gdy nie ma zapłonu, to w miarę jak temp silnika rośnie to rezystancja maleje, ale jak zapłon załączę to ciągle jest tam trochę pond 10 V i wskaźnik temp stoi na 0. Gdy podłączę pod ten przewód masę z karoserii, to wskaźnik idzie na 120*C. Nie wiem czy coś mam skopane w instalacji, czy może czujnik padł ten 6 pinowy, ale dodam że robiłem przekładkę z boscha na pierburga i instalacja pierburgowska nie miała klimy, jednak starałem się wszystkie przewody brakujące przełożyć, a od tego czujnika brakowało tylko dwóch jednak one prawdopodobnie idą do kompa, tak że ze wskaźnikiem temp. nie mają nic wspólnego. Wszystkie inne wskaźniki mi działają, tylko ten od temp. nie. A i rezystancja czujnika spada tak od około 200 ohm, po jakimś czasie miał 180 później 150 ohm, tak że myślę iż powinien być dobry.
Dodam też że po zapłonie na tych śrubkach od zegara temperatury, co znajdują się z tyłu licznika jest ciągle trochę ponad 10 V.
Pozdrawiam
Piotr ;-)

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 09 kwie 2011, 14:34

szkoda ze nienapisaleiscie nr-ow czujnika jakiego szukacie :-/

https://audi80.pl/19-tdi-1z-problem- ... t38255.htm
https://audi80.pl/b4-19tdi-1z-proble ... t47747.htm

czy takiego czujnika poszukujecie 028919369 ?
misiekdzwon pisze:spada tak od około 200 ohm, po jakimś czasie miał 180 później 150 ohm,
czyli spada za malo, widocznie powinna spasc do mniejszej wartosci
to ze masz tam 10V to znaczy ze napiecie wychodzi z licznika, na czujnik, a czujnik im goretszy tym bardziej powinien "puscic" prad do masy i powinien bardziej sie wychylic wskaznik

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 09 kwie 2011, 16:13

Dzięki za odpowiedź Szara80tkaTdi, tak to o ten czujnik chodzi. Ale z tego co czytałem na forum, to przy 100 ohmach na blacie jest 110*C i jak znajdę ten temat do tutaj dam. Mnie najbardziej interesuje, to że na trzech przewodach jest prąd i czy on ma tam ciągle być?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 09 kwie 2011, 16:54

no na schemat z nim nie trafilem, przy najmniej narazie

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 10 kwie 2011, 01:15

hmm... może najłatwiej by było, aby ktoś kto posiada owy czujnik w samochodzie po prostu sprawdził co jest na przewodzie niebiesko brązowym w całej czarnej kostce pod nogami kierowcy. O ile się nie mylę to przewód, który należało by sprawdzić jest 2 od lewej strony tej kostki. Chodzi o to czy jest na tym przewodzie + po zapłonie i jaka jest jego wartość w woltach, przy zimnym silniku i rozgrzanym silniku. Na pewno pomoże to w zdjagnowzowaniu problemu ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl