Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 NG] Problem z pierwszym biegiem wentylatora chłodnicy

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

[B4 NG] Problem z pierwszym biegiem wentylatora chłodnicy

Post autor: Krycha » 24 kwie 2009, 11:33

Witam Panowie. Opisze swój problem już dokładnie i mam nadzieję że coś pomożecie bo ja nie mam już siły. Otóż nie działa mi pierwszy bieg wentylatora chłodnicy. Drugi załącza się przy 100-105 stopniach więc jest ok. Teraz tak na pierwszy rzut przy pomocy kolegi Mobilek który mi tłumaczył co i jak wymieniłem - przekaźnik od pierwszego biegu, opornice, sprawdziłem bezpiecznik, oraz wymieniłem czujnik w chłodnicy. I co zero rezultatu.. Dalej gdy biorę + z akumulatora i podpinam pod styk E2 na opornicy 1 bieg działa, w styku 56 na skrzynce bezpieczników mam napięcie 12V, gdy spinam czujnik w chłodnicy na krótko drugi bieg działa, gdy zepnę kable od pierwszego biegu słychać taki "tyk" w przekaźniku od biegu numer 1 i nic. To samo jak wcisnę przycisk AC. Panowie co radzicie w tej sytuacji? Na myśl nasuwa się kabel od przekaźnika do opornicy, ale jak to sprawdzić i w jaki pin ten kabel wchodzi. Nie grzebałem przy skrzynce bezpieczników gdyż nie bardzo mam o tym pojęcie. Czekam na jakieś podpowiedzi.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 24 kwie 2009, 13:01

AUDI_A6 pisze:Na myśl nasuwa się kabel od przekaźnika do opornicy, ale jak to sprawdzić i w jaki pin ten kabel wchodzi.
Sprawdź jeszcze pin 30M (zaznaczony na zdjęciu), zobacz gdzie biegnie przewód z tego podłączenia. W samochodach bez klimy przewód ten łączy się z przewodem idącym do przekaźnika drugiego biegu wentylatorów i jest zabezpieczony bezpiecznikiem 60A przyczepionym do listwy przekaźników pod kierownicą.

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 24 kwie 2009, 14:18

Kurde, albo źle szukam albo mam inny układ tych wtyczek i pinów..

Obrazek

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 24 kwie 2009, 15:35

Faktem jest że bezpiecznika na listwie nie ma, ale zdjęcie które wstawiłem przedstawia skrzynkę od dołu i musisz głębiej zajrzeć żeby zobaczyć wtyczkę z pinem, który Cię interesuje.

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 24 kwie 2009, 16:43

Podważałem całą skrzynkę i próbowałem coś dojrzeć od zewnątrz, ale lipa. Od dołu tym bardziej, kupa kabli napchane i nie ma jak dojść. Myślę zrobić przełącznik wewnątrz auta i na krótko odpalać wentylator, ale to tez tak robota na lipę, bo nie jest tak jak być powinno.


PS. Bezpiecznik 60A jest, ale na zdjęciu go nie uchwyciłem. Jeśli o ten chodzi.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 24 kwie 2009, 17:17

Do skrzynki podejdź od wewnątrz auta, nie pamiętam jakiego koloru jest kostka ale jest to pierwsza kostka 8-pinowa z lewej strony (pierwsza od nadkola).
AUDI_A6 pisze:Myślę zrobić przełącznik wewnątrz auta i na krótko odpalać wentylator
Tak można zrobić w każdym innym tylko nie w Audi <ok>

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 24 kwie 2009, 18:43

Dotknij jednym końcem przewodu elektrycznego do zacisku + akumulatora a drugim dotykaj po koleii do poszczególnych wyprowadzeń na opornicy. Wentylatory powinny pracować z trzema różnymi prędkościami.
Obstawiam na "podizolacyjną" korozję przewodu (przy zacisku na opornicy), doprowadzającego prąd do opornicy.
Rzadko sie zdarza, by "upaliło sie coś przy skrzynce bezpieczników.
Ewentualnie przepaliła się jedna sekcja opornicy.

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 25 kwie 2009, 17:58

Panowie doszedłem co i jak. Gdy biorę kabel do styku E2 na opornicy i podłączam bezpośrednio do przekaźnika, a dokładnie złącza 54 wentylator działa na pierwszym biegu. Wiec wina leży w kablu łączącym przekaźnik z opornicą. Teraz pytanie jak go znaleźć? On ma jakieś oznaczenie lub może inaczej gdzie dokładnie jest wpięty?

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 26 kwie 2009, 18:34

AUDI_A6 pisze:Teraz pytanie jak go znaleźć? On ma jakieś oznaczenie lub może inaczej gdzie dokładnie jest wpięty?
Wpięty jest w pin 87M (po przekątnej w zdjęciu powyżej)

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 26 kwie 2009, 21:11

Dzięki wielkie za pomoc.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 28 kwie 2009, 08:47

AUDI_A6 Czy kupowałes nowy przekaźnik 214? Można wiedzieć ile dałeś, bo mi w ASO zaśpiewali 160 zł. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 28 kwie 2009, 09:45

radziobiker pisze:Można wiedzieć ile dałeś, bo mi w ASO zaśpiewali 160 zł.
Przekaźnik 214 jest standardowym przekaźnikiem 40A (np od świateł) nie ma sensu dawać 160 zł lepiej kupić używkę lub polski przekaźnik 541, zasada działania identyczna.

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 28 kwie 2009, 21:47

radziobiker, Mam takie przekaźniki jak coś. Wbij na PW jak chcesz.

paluś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 199
Rejestracja: 19 maja 2007, 20:03
Lokalizacja: pszczyna

Post autor: paluś » 01 maja 2009, 16:34

moze to rownie dobrze byc wytarty przelacznik, i pojawia sie brak styku miedzy blaszkami, rozbierz i zobacz ,zacznij od najprostrzych oględzin
opornik na moje oko jak siadzie to wentylacja dziala tylko jeden bieg

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 02 maja 2009, 13:34

palus o jaki przełącznik chodzi i gdzie go szukać? Pozdrawiam

[ Dodano: 2009-06-10, 09:02 ]
AUDI_A6 jak rozwiązałeś problem z pierwszym biegiem wentylatorów? I jak sprawdzić co nie gra z pierwszym biegiem? Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl