Witam
Po ostatniej wizycie w warsztacie silnik zaczął nierówno pracować, robione coś było przy przewodach wysokiego napięcia.Może mógłby ktoś opisać kolejność podłączenia przewodów WN do kopułki silnika ABK.
pzdr
[Audi 80 2.0 ABK LPG ]problem z podłączeniem przewodów WN
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 wrz 2007, 10:25
- Lokalizacja: Choszczno
Fazy rozrządu są następujące: 1 3 4 2.
1 to jest patrząc na kopułkę lewa dolna strona kopułki i kabel idzie na świecę 1 (pierwsza od chłodnicy) 3 jest nad 1 w górnej lewej części kopułki i kabel idzie do trzeciej świecy, 4 górna prawa część kopułki i kabel podłączamy do świecy nr 4, dolna prawa część kopułki to podłączenie kabla idącego do świecy nr 2. Na aparacie zapłonowym jest też kreska która określa położenie kabla nr 1. Tak więc dobrze jest zlokalizować ową kreskę (byle nie był to rant odlewu) i gniazdo kabla nad kreską to jest 1 a reszta tak jak napisałem.
1 to jest patrząc na kopułkę lewa dolna strona kopułki i kabel idzie na świecę 1 (pierwsza od chłodnicy) 3 jest nad 1 w górnej lewej części kopułki i kabel idzie do trzeciej świecy, 4 górna prawa część kopułki i kabel podłączamy do świecy nr 4, dolna prawa część kopułki to podłączenie kabla idącego do świecy nr 2. Na aparacie zapłonowym jest też kreska która określa położenie kabla nr 1. Tak więc dobrze jest zlokalizować ową kreskę (byle nie był to rant odlewu) i gniazdo kabla nad kreską to jest 1 a reszta tak jak napisałem.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
a to gdzie wpięty jest przewód WN 1 cylindra do kopułki to zależy od pozycji montażu aparatu zapłonowego!!! i nie można jednoznacznie powiedzieć że to akurat lewy dolny krucieć. kolejność zapłonu 1-3-4-2 jesli aparat jest poprawnie ustawiony do rozrządu to zapłon 1 cylindra jest oznaczony kreską na krawędzi aparatu zapłonowego i tam tez powinien wtedy być skierowany palec. Zgodnośc położenia tłoka 1 z zapłonem możesz sprawdzić przez wziernik w skrzyni biegów, w GMP 1 tłoka powinno w okienku pokazać się 0 ( dla pewności możesz wykręcić świece nr1 i za pomocą cienkiego wkrętaka namierzyć czy tłok 1 jest u samej góry.Pozdro :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 wrz 2007, 10:25
- Lokalizacja: Choszczno
Witam.
Rzeczywiście, Darecki3037 ma racje z tym montażem aparatu i zapłonowego i kopułki. Opis który podałem podałem na podstawie swojego auta 80-tki b3 1.8l. Jednak podałem też informacje o tym punkcie na obudowie aparatu zapłonowego, i jeśli ktoś nie dysponuje kanałem może być w 100% pewnym że kreska jest rzeczywiście punktem ustawienia palca rozdzielacza a zaraz nad nią, może lekko w lewą stronę, jest gniazdo kabla pierwszego cylindra. Uszkodzenie kabli też jest bardzo prawdopodobne, rzeczywiście zdarza się gdy jakiś "mechanik" amator złapie za kabel i ciągnie dopóki ten nie wyjdzie nie ważne cały czy nie. Sugerowałbym jeszcze sprawdzenie kopułki i palca rozdzielacza. Jeśli kopułka ma wewnątrz wypalone ścieżki węglowe może się przyczyniać do nierównej pracy. Ostatnio też miałem problem z kablami, samochód na wolnych obrotach szarpał i nierówno pracował do tego w dziwny sposób "cykał". Okazało się, że uszkodzony miałem kabel idący z cewki do kopułki. Po wymianie tego przewodu wszystko wróciło do normy . Jeszcze jedną rzeczą, która mogła by psuć całokształt pracy silnika to przebicia na kablach. Najprostszy i najstarszy sposób sprawdzenia tego zjawiska to w ciemnym pomieszczeniu lub nocą otworzyć maskę (silnik musi pracować) i patrzeć czy "nie skaczą diabły" (przebicie z kabli do bloku silnika, objawiają się iskrami koloru niebieskiego w przeróżnych kombinacjach nawet geometrycznych, a jeśli jest kłopot z cewką iskry maja kolor lekko żółtawy ... taka ciekawostka).
Rzeczywiście, Darecki3037 ma racje z tym montażem aparatu i zapłonowego i kopułki. Opis który podałem podałem na podstawie swojego auta 80-tki b3 1.8l. Jednak podałem też informacje o tym punkcie na obudowie aparatu zapłonowego, i jeśli ktoś nie dysponuje kanałem może być w 100% pewnym że kreska jest rzeczywiście punktem ustawienia palca rozdzielacza a zaraz nad nią, może lekko w lewą stronę, jest gniazdo kabla pierwszego cylindra. Uszkodzenie kabli też jest bardzo prawdopodobne, rzeczywiście zdarza się gdy jakiś "mechanik" amator złapie za kabel i ciągnie dopóki ten nie wyjdzie nie ważne cały czy nie. Sugerowałbym jeszcze sprawdzenie kopułki i palca rozdzielacza. Jeśli kopułka ma wewnątrz wypalone ścieżki węglowe może się przyczyniać do nierównej pracy. Ostatnio też miałem problem z kablami, samochód na wolnych obrotach szarpał i nierówno pracował do tego w dziwny sposób "cykał". Okazało się, że uszkodzony miałem kabel idący z cewki do kopułki. Po wymianie tego przewodu wszystko wróciło do normy . Jeszcze jedną rzeczą, która mogła by psuć całokształt pracy silnika to przebicia na kablach. Najprostszy i najstarszy sposób sprawdzenia tego zjawiska to w ciemnym pomieszczeniu lub nocą otworzyć maskę (silnik musi pracować) i patrzeć czy "nie skaczą diabły" (przebicie z kabli do bloku silnika, objawiają się iskrami koloru niebieskiego w przeróżnych kombinacjach nawet geometrycznych, a jeśli jest kłopot z cewką iskry maja kolor lekko żółtawy ... taka ciekawostka).
pomocy jestem nowy
czesc mam pytanie w sumie to dwa jak podłaczyc przewody WN i i jak sie szuka na naszym forum bo wpisuje nazwe co potrzebuje i wyskakuje mi 90 stron i zero na to co pytałem np . pisze jak podłaczyć kopułkę i przewody WN """ i nic mi nie wyskakuje ... Prosze o pomoc . bo musz wymienic a nie wiem jak to zrobić