Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT 2.0+LPG] Problem z wentylatorem chłodnicy

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 21 kwie 2009, 19:00

To jaki ma numer tan przekaźnik?

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 22 kwie 2009, 21:07

U mnie 214, wyżej było pisane gdzie jest dokładnie umieszczony.

p!otr@$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 29 mar 2009, 14:11

Post autor: p!otr@$ » 18 maja 2009, 17:16

u mnie znowu jest problem przekręce kluczyk w stacyjce i wentylatory pracują non stop, może to być czujnik w chłodnicy? gdy wyciągne wtyczke jest ok termostat pracuje ok silnik się nagrzewa dobrze wskaznik też dobry, ten wyłącznik w chłodnicy zwiera obieg napięcia na wentyle?.
Trzeba go wymienić czy może coś podeszło sprawdzić?

Awatar użytkownika
jerry84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 15 mar 2009, 14:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: jerry84 » 19 maja 2009, 01:24

p!otr@$ pisze:u mnie znowu jest problem przekręce kluczyk w stacyjce i wentylatory pracują non stop, może to być czujnik w chłodnicy? gdy wyciągne wtyczke jest ok termostat pracuje ok silnik się nagrzewa dobrze wskaznik też dobry, ten wyłącznik w chłodnicy zwiera obieg napięcia na wentyle?.
Trzeba go wymienić czy może coś podeszło sprawdzić?
Masz uszkodzony włącznik wentylatora chłodnicy, czyli ten "czujnik w chłodnicy", wymień i będzie OK, miałem ten sam problem. Przed pójściem do sklepu sprawdź jaki to czujnik, tzn. ile ma pinów na wyjściu, jeśli masz jeden wentylator to powinny być 2 piny, jeśli 2 wentylatory, to 3 piny.

p!otr@$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 29 mar 2009, 14:11

Post autor: p!otr@$ » 19 maja 2009, 15:26

wentylatory są 2 ale na jednym jest silnik drugi sprzężony paskiem do niego, czujnik 2 piny :shock:

Awatar użytkownika
jerry84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 15 mar 2009, 14:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: jerry84 » 19 maja 2009, 19:09

p!otr@$ pisze:wentylatory są 2 ale na jednym jest silnik drugi sprzężony paskiem do niego, czujnik 2 piny :shock:
Możliwe, że dwa, być może zależy to od czegoś innego, wydawało mi się, że jest to zależne od ilości wentylatorów. W każdym razie kup 2-pinowy, taki jak masz ;-)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 maja 2009, 19:19

jerry84 pisze:jeśli masz jeden wentylator to powinny być 2 piny, jeśli 2 wentylatory, to 3 piny
Ilość pinów w czujniku świadczy najczęściej o ilości "biegów" wentylatora, a nie o ilości wentylatorów.

Awatar użytkownika
jerry84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 15 mar 2009, 14:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: jerry84 » 19 maja 2009, 20:08

czarekj pisze:
jerry84 pisze:jeśli masz jeden wentylator to powinny być 2 piny, jeśli 2 wentylatory, to 3 piny
Ilość pinów w czujniku świadczy najczęściej o ilości "biegów" wentylatora, a nie o ilości wentylatorów.
Dzięki za informację, człowiek uczy się przez całe życie <ok> Pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 maja 2009, 20:18

Oczywiście są też czujniki trzypinowe , które sterują dwoma wentylatorami, ale to rozwiązanie nie dotyczy B4.

Awatar użytkownika
kacper85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1585
Rejestracja: 26 sie 2008, 21:59
Lokalizacja: WF

Post autor: kacper85 » 19 maja 2009, 22:34

Żeby nie śmiecić zakładając nowy temat: mam problem mianowicie wentylator chodzi ok. Włącza się kiedy trzeba i wyłącza też jak zbije temperature. Problemem jest że wystarczy że zgasze silnik na włączonym wentylatorze i wyjme kluczyki wiatrak staje. A powinien chyba schłodzić i dopiero się wyłączyć automatycznie? Dodam tylko że jeśli zgasze silnik a nie wyjme kluczyków (nie odetne zasilania "po stacyjce") to wszystko działa jak trzeba i wentylator chodzi dopóki nie schłodzi chłodnicy. Wymieniałem chłodnice jakiś czas temu i może mądry pan mechanik podpiął nie tak jak trzeba? :-? Jak wiecie jak to przywrócić do stanu właściwego proszę o podpowiedzi bo nie chce kiedyś przegrzać autka jak zgasze silnik po staniu w korkach i będzie ze 110 stopni.

Awatar użytkownika
jerry84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 15 mar 2009, 14:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: jerry84 » 19 maja 2009, 23:23

Ale to chyba jest normalne, że jeśli się wyjmie kluczyk to wentylatory się wyłączają. U mnie jest identycznie, a nikt w tym raczej nigdy nie grzebał. Z resztą, jak chcesz przegrzać silnik, który nie pracuje? kiedy gasisz silnik to on sam z siebie stygnie. :-)

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 19 maja 2009, 23:56

kacper85, Kolego jak się nie mylę to są dwa biegi wentylatorów. Jeden jest przy niższej temp i jak wtedy zgasisz autko to wentylatory stają, ale jeśli jest ta wyższa temp to nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki wentylatory chodzą aż zbiją temperaturę.

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 20 maja 2009, 08:09

spiczi pisze:kacper85, Kolego jak się nie mylę to są dwa biegi wentylatorów. Jeden jest przy niższej temp i jak wtedy zgasisz autko to wentylatory stają, ale jeśli jest ta wyższa temp to nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki wentylatory chodzą aż zbiją temperaturę.
to nie tak...
Nie wszystkie mają dwa obiegi, jeśli są to pierwszy załącza się szybciej i kręci wentylami nieco wolniej...
Oba biegi wyłączają się po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

I teraz jeśli po zgaszeniu silnika w ciągu chyba 10 min temperatura ma tendencję wzrostową i w dodatku osiągnie temp 110st C na czujniku przykręconym do kolektora ssącego to włączają się wentylatory. Ma to na celu ochronę wtryskiwaczy przed przegrzaniem...

Awatar użytkownika
kacper85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1585
Rejestracja: 26 sie 2008, 21:59
Lokalizacja: WF

Post autor: kacper85 » 20 maja 2009, 20:56

PMX pisze: I teraz jeśli po zgaszeniu silnika w ciągu chyba 10 min temperatura ma tendencję wzrostową i w dodatku osiągnie temp 110st C na czujniku przykręconym do kolektora ssącego to włączają się wentylatory. Ma to na celu ochronę wtryskiwaczy przed przegrzaniem...
I tu może być pies pogrzebany. Napisałeś że ma to chronić wtryskiwacze no i właśnie dlatego może u mnie tak nie ma bo mam gaźnik? A pisałem że tak chyba powinno być bo tak miałem w starej Renówce 19 1,8 na monowtrysku i właśnie może przez ten wtrysk wentylator w niej działał nawet po wyjściu z samochodu dopóki nie schłodził płynu do bezpiecznej temperatury. Ma sens taka teoria <ok>

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 20 maja 2009, 22:34

kacper85, Nie znam dobrze Twojego silnika (PP) ale na 99% wentylatory zachowują się OK u Ciebie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl