Witam
Panowie mam taki problem, ostatnio mechanik wymienial mi uszczelke pod glowica prawa, w zwiazku z tym musial zdjac kolektor dolotowy. Samochodzik hula az milo ale wolne obroty mam na poziomi 1100-1200. Nie moge sie podlaczyc VAG'iem do kompa aby zrobic mu adaptacje. Uzywam interfejsu na USB, oraz programow VAG COM 311-2, VAG COM 409-1 oraz Polski VAG 4.9 dołączony byl razem z interfejsem. ABS mi fajnie diagnozuje w VAG COM ale do silnika podlaczyc sie nie chce. Ewentualnie powiedzcie mi co mam zrobic aby obroty wrocily do normy. Samochod jezdzi normalnie, oprocz obrotow mu nic nie dolega.
[B4 2.6 ABC] Problem z wykonaniem adaptacji
[B4 2.6 ABC] Problem z wykonaniem adaptacji
Ostatnio zmieniony 18 sty 2010, 14:56 przez flgmnft, łącznie zmieniany 1 raz.
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
nie podłączysz się vag comem do tej v6 siwusek pisał gdzieś tam jakim programem się uda, już nie pamiętam
adaptację zrób normalnie, czyli odłącz aku na 30 minut, zapal zimny silnik i niech chodzi na wolnych obrotach do włączenia wentylatorów, potem zgaś silnik. Zapal ponownie obroty powinny spaść do 800 obr/min.
Jeśli tak nie jest sprawdź czy masz wszystkie czujniki podpięte jak należy, bo mogło się mechanikowi niechcący wypiąć, jak zdejmował kolektor, tam z tyłu za kolektorem. U mnie po odpięciu trzymał ponad 2 tyś obr. po zapięciu obroty prawidłowe.
Najlepiej to od razu sprawdź czy czujniki są zapięte
adaptację zrób normalnie, czyli odłącz aku na 30 minut, zapal zimny silnik i niech chodzi na wolnych obrotach do włączenia wentylatorów, potem zgaś silnik. Zapal ponownie obroty powinny spaść do 800 obr/min.
Jeśli tak nie jest sprawdź czy masz wszystkie czujniki podpięte jak należy, bo mogło się mechanikowi niechcący wypiąć, jak zdejmował kolektor, tam z tyłu za kolektorem. U mnie po odpięciu trzymał ponad 2 tyś obr. po zapięciu obroty prawidłowe.
Najlepiej to od razu sprawdź czy czujniki są zapięte
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
Nazywa się to KTS i jest to wynalazek Boscha.Skuciok pisze:nie podłączysz się vag comem do tej v6 siwusek pisał gdzieś tam jakim programem się uda, już nie pamiętam
Hitachi.flgmnft pisze:ABC, maja jakies "smieszne" sterowniki
I czy jakiś wężyk podciśnienia nie leży luzem, silnik jeśli łapie "lewe" powietrze podnosi obroty.Skuciok pisze:Jeśli tak nie jest sprawdź czy masz wszystkie czujniki podpięte jak należy
Dzis to nic nie pomoglo, silnik byl zimny, zagrzalem go odpalajac, nie dodawalem gazu. Wentylatory sie wlaczyly no i zgasilem. Odpalilem i jest dalej tak samo. Wiec jutro przejrze caly dolot. Na pewno czegos nie podlaczyl.
[ Dodano: 2010-01-19, 15:42 ]
Dzis sie zabralem za sprawdzenie szczelnosci dolotu. No i znalazlem, wtryskiwacz 6 cylindra byl zle wlozony, tzn on wchodzi w taka tulejke i ta tulejka dopiero w kolektor dolotowy. Problem polegal na tym ze on nie do konca dobrze "siadl" w kolektorze, wyjolem listwe wtryskowa, oringi przesmarowalem odrobina wazeliny technicznej i wsadzilem wszystko na miejsce. Odpalilem obroty po chwili spadly do ok 750-850. Nie sprawdzalem dokladnie na klimatroniku ale cos w tych granicach. Tak nawiasem mowiac koles ktory robil mi uszczelke pod glowica spartolil sprawe, ostatni raz tam oddalem samochod. Jeszcze dzis na domiar zlego urwala mi sie klamka od klapy, widac niunia nie chce zebym ja sprzedawal
[ Dodano: 2010-01-19, 15:42 ]
Dzis sie zabralem za sprawdzenie szczelnosci dolotu. No i znalazlem, wtryskiwacz 6 cylindra byl zle wlozony, tzn on wchodzi w taka tulejke i ta tulejka dopiero w kolektor dolotowy. Problem polegal na tym ze on nie do konca dobrze "siadl" w kolektorze, wyjolem listwe wtryskowa, oringi przesmarowalem odrobina wazeliny technicznej i wsadzilem wszystko na miejsce. Odpalilem obroty po chwili spadly do ok 750-850. Nie sprawdzalem dokladnie na klimatroniku ale cos w tych granicach. Tak nawiasem mowiac koles ktory robil mi uszczelke pod glowica spartolil sprawe, ostatni raz tam oddalem samochod. Jeszcze dzis na domiar zlego urwala mi sie klamka od klapy, widac niunia nie chce zebym ja sprzedawal
A na przyszłość dla wszystkich poszukujących informacji na temat podpiecia sie vagiem do tego silnika (2.6 ABC) , ten silnik i te sterowniki lacza sie elegancko tylko potrzebuja fejsa z Linia K badz k+l , ale tylko i wylacznie na fejsie na rs 232, bez zadnego kombinowania i zwierania linii K z L. Sa to starsze sterowniki i wymagaja fizycznego połączenia przez port szeregowy. Do pewnego czasu sam probowałem łaczyć sie z tym sterownikiem za pomoca kabla typu USB-OBDII i na 10 połaczen 2 razy mi sie udalo teraz kupilem Viakena na linii K i rs232 i nie ma najmniejszych problemow z polaczeniem.
@rimas
Witam
Proszę o pomocz zakupiłem Audi 80 Cabrio rok 94 2,6l silnik ABC i za cholerę nie ummie się
wpiąć w ECU ale pod ABS tak posiadam ODB interface z KKL linia z wejściami
RS232 firmy Viaken stary laptop z windosem 98 moja prośbą jest jake ustawienia masz w programie Vag Kom ze się wpinasz w ECU.
Witam
Proszę o pomocz zakupiłem Audi 80 Cabrio rok 94 2,6l silnik ABC i za cholerę nie ummie się
wpiąć w ECU ale pod ABS tak posiadam ODB interface z KKL linia z wejściami
RS232 firmy Viaken stary laptop z windosem 98 moja prośbą jest jake ustawienia masz w programie Vag Kom ze się wpinasz w ECU.