Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] Problem z zapłonem

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Kwachu01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 22 lip 2017, 14:27

[B4 2.8 AAH] Problem z zapłonem

Post autor: Kwachu01 » 30 lip 2017, 00:03

Witam. Od niedawna miałem problem z silnikiem ( bez gazu). Mianowicie nierówna praca silnika na wolnych obrotach i brak mocy, było aż tak, że na 3 biegu wskazowka z 3 tysięcy wzwyż do góry szła jak ślimak przy bucie w podłodze.

Pojechałem do mechanika zrobili diagnostykę (nie wiem na ile dokładną) układu zapłonowego i wyszło, że do zmiany świeczki gdyż były mocno zużyte.

Po wymianie świec na bosch wydaje się że jest jeszcze gorzej.. wkręca się na obroty dużo sprawniej aczkolwiek silnik trzepie, oraz bardzo nierówno pracuje. Po zdjęciu pokrywy silnika psikałem mgiełką wodną i słychać trzask od czasu do czasu lecz nie widać iskry i tutaj rodzi się moje pytanie. :(

Jak myślicie co będzie powodem nierównej pracy?

Kable? jest możliwość, że przy wymianie świec sparciały kabel się poruszał i po prostu zaczął przebijać etc.?

Czy cewka? wydaje mi się, że przy cewce cały czas pracowałby tak samo nierówno?

Pozdrawiam i dziękuję za odpoweidzi :-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 lip 2017, 06:28

Kwachu01, sprawdź jeszcze raz dokładnie psikając cały układ WN może zauważysz gdzie jest przebicie i najlepiej wieczorem
To że świece nowe nie znaczy że dobre, już nieraz tu ludzie pisali. Bardzo często nowe a uszkodzone.
WRC is for boys.
Group B was for men.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 lip 2017, 09:49

Może wziąć kawałek kabla odizolowanego z obu stron jeden koniec dajesz do metalowej części silnika a drugą przesuwasz wzdłuż namoczonych przewodów jeśli jest gdzieś przebicie to iskra przeskoczy na ten kabel.

A świece boscha ponoć nie są zbyt dobre i dlatego kosztują połowę tego co NGK.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 lip 2017, 09:52

maciek889 pisze:A świece boscha ponoć nie są zbyt dobre i dlatego kosztują połowę tego co NGK.
nom ;-) u mnie wytrzymały ok 10 tyś i były made in russia i pewnie dlatego :-D
WRC is for boys.
Group B was for men.

Kamikadze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 13 sty 2013, 12:53

Post autor: Kamikadze » 16 sie 2017, 09:05

Te silnik są dosyć upierdliwe, ale dla ludzi którzy nie mają o nich pojęcia, czyli 99% mechaników.
Ten silnik musi mieć sprawne sondy lambda... bo inaczej głupieje, często pomijane i zapominane są czujniki spalania stukowego, a są dwa na bloku przy głowicy pod kolektorem ssącym...
Jest tego trochę do sprawdzania...
Może być też przepływomierz....
Musisz wszystko sobie posprawdzać, najlepiej kup sobie kabelek do auta i wtedy powoli sam sobie wszystko ogarniesz...
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga