Witam. Od niedawna miałem problem z silnikiem ( bez gazu). Mianowicie nierówna praca silnika na wolnych obrotach i brak mocy, było aż tak, że na 3 biegu wskazowka z 3 tysięcy wzwyż do góry szła jak ślimak przy bucie w podłodze.
Pojechałem do mechanika zrobili diagnostykę (nie wiem na ile dokładną) układu zapłonowego i wyszło, że do zmiany świeczki gdyż były mocno zużyte.
Po wymianie świec na bosch wydaje się że jest jeszcze gorzej.. wkręca się na obroty dużo sprawniej aczkolwiek silnik trzepie, oraz bardzo nierówno pracuje. Po zdjęciu pokrywy silnika psikałem mgiełką wodną i słychać trzask od czasu do czasu lecz nie widać iskry i tutaj rodzi się moje pytanie.
Jak myślicie co będzie powodem nierównej pracy?
Kable? jest możliwość, że przy wymianie świec sparciały kabel się poruszał i po prostu zaczął przebijać etc.?
Czy cewka? wydaje mi się, że przy cewce cały czas pracowałby tak samo nierówno?
Pozdrawiam i dziękuję za odpoweidzi
[B4 2.8 AAH] Problem z zapłonem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4659
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Może wziąć kawałek kabla odizolowanego z obu stron jeden koniec dajesz do metalowej części silnika a drugą przesuwasz wzdłuż namoczonych przewodów jeśli jest gdzieś przebicie to iskra przeskoczy na ten kabel.
A świece boscha ponoć nie są zbyt dobre i dlatego kosztują połowę tego co NGK.
A świece boscha ponoć nie są zbyt dobre i dlatego kosztują połowę tego co NGK.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Te silnik są dosyć upierdliwe, ale dla ludzi którzy nie mają o nich pojęcia, czyli 99% mechaników.
Ten silnik musi mieć sprawne sondy lambda... bo inaczej głupieje, często pomijane i zapominane są czujniki spalania stukowego, a są dwa na bloku przy głowicy pod kolektorem ssącym...
Jest tego trochę do sprawdzania...
Może być też przepływomierz....
Musisz wszystko sobie posprawdzać, najlepiej kup sobie kabelek do auta i wtedy powoli sam sobie wszystko ogarniesz...
Pozdrawiam
Ten silnik musi mieć sprawne sondy lambda... bo inaczej głupieje, często pomijane i zapominane są czujniki spalania stukowego, a są dwa na bloku przy głowicy pod kolektorem ssącym...
Jest tego trochę do sprawdzania...
Może być też przepływomierz....
Musisz wszystko sobie posprawdzać, najlepiej kup sobie kabelek do auta i wtedy powoli sam sobie wszystko ogarniesz...
Pozdrawiam
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga