Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT 2.0 91r] Przekaźnik kontrolki ciśnienia oleju

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

[B4 ABT 2.0 91r] Przekaźnik kontrolki ciśnienia oleju

Post autor: j.grud » 27 lis 2013, 23:06

Witam

Czy ktoś mógłby mi wskazać który z przekaźników w B4 ABT 91r odpowiada za kontrolkę ciśnienia oleju? Jaki numer przekaźnika?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 28 lis 2013, 01:01

niema takiego

kontrole oleju w b4 masz w liczniku

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 29 lis 2013, 15:55

Rozumiem, że w celu dobrania się do tego przekaźnika muszę rozkręcić licznik tak?
Rozwinę temat, bo cały czas mam problem ze świecącą się kontrolką oleju tzn. chwilę świeci potem gaśnie za chwilę znowu się zapala i tak w kółko. Podejrzewam, że coś gdzieś nie łączy. Odłączyłem przewód od czujnika ciśnienia oleju 1,8 bar i przyłączyłem do masy. Lamka świeci się nadal. Czy mogę na tej podstawie uważać, że przekaźnik nie działa tak jak powinien?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 29 lis 2013, 16:00

sa dwa czujniki od niskiego i wysokiego cisnienia

w liczniku niema przekaznika a caly modul ze tak napisze, musisz miec pewne polaczenia z tymi dwoma czujnikami, sa obok siebie

lpozostaje mozliwosc ze masz zimne luty w liczniku, ale to juz musisz poszukac tematy o tym nie chce sie powtarzac piszac o tym w kolko

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 29 lis 2013, 16:17

Tak wiem, że są dwa czujniki jednak podmiana jednego i drugiego na nowe nie przyniosła efektu. Zimne luty też biorę pod uwagę. Nie wiem tylko, które luty poprawić żeby przyniosło to efekt. Czytałem sporo tematów odnośnie kontrolki oleju, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na mój problem i dotyczącej mojego motoru. W tej chwili, po tym co mi napisałeś będę szukać usterki w liczniku. Czy jest jeszcze coś co muszę sprawdzić? Zaznaczam, że ciśnienie oleju, poziom oleju, stan filtru itp. itd. jest w porządku. Szukam czysto elektrycznej przyczyny świecącej kontrolki.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 29 lis 2013, 16:36

jak wyjmiesz licznik i zdemontujesz z nego ten modul ten co wpinasz te kostke 14 pinowa, to zobacz, czy te dlugie piny wystajace z plytki licznika co wchodza w MC -mini czek, czy nie sa luzne

na niebiesko zaznaczone, sa dwa takie rzedy tych pinow jeden poziomo drugi pionowo

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 29 lis 2013, 16:48

Te nie są luźne. Wczoraj to sprawdzałem.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 29 lis 2013, 16:53

no to tak
- brak pewnego sygnalu obrotow, cos z sygnalem obrotw masz
- zimne luty w liczniku
- uszkodzone kable od czujnikow do licznika

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 29 lis 2013, 17:01

Brak pewnego sygnału obrotów? Obrotów czego?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 29 lis 2013, 17:54

jezeli uklad do kontroli oleju nie odstanie sygnalu obrotow silnika, ze silnik jest wlaczony to tez zapali lampke, bo zrozumie ze silnik jest zgaszony

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 29 lis 2013, 18:05

A więc pojawił się nowy wątek. Nie brałem pod uwagę sygnału obrotów silnika. Domyślam się, że sygnał obrotów także dochodzi z jakiegoś czujnika. Czy tak?

A czy istnieje taka możliwość, że czujniki które mam na podmianę (są to nowe czujniki firmy EPS) nie są sprawne? Podobno EPS to lipa. W jaki sposób można sprawdzić czy te czujniki działają?
Ostatnio zmieniony 29 lis 2013, 18:17 przez j.grud, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 29 lis 2013, 18:17

w benzyniaku idzie to bodajze z cewki, ale to juz doczytaj sam,jezeli obroty ma na obrotomierzu prawidlowe to powinno byc to jako sprawne

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 29 lis 2013, 18:19

Obroty na zegarze są ok. Nie zauważyłem aby coś nie grało w tym temacie.
A co z tymi czujnikami? (napisałem w poście wyżej)

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 29 lis 2013, 18:24

j.grud pisze:W jaki sposób można sprawdzić czy te czujniki działają?
jeden jest zwarty w spoczynku drugi jako otwarty, ale to niech moze napisze ten kto jest ztym na bierzaco, bo ich stany sie mieniaja, zaleznie od obrotow

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 29 lis 2013, 18:27

Ten wysokiego ciśnienia załącza masę powyżej 1,8 czy 1,9 bara a niskiego rozłącza masę powyżej 0,3 bara. Jeśli ten wyższego ciśnienia powyżej 2000obr/min się nie załączy (nie da masy) to będzie piszczeć. Jeśli będzie podwał masę przed odpaleniem albo rozłączeniem się czujnika niskiego ciśnienia to będzie piszczeć.
Jeśli czujnik niskiego ciśnienia nie da masy przed odpaleniem to kontrolka się nie zaświeci.
Jak masz zdrowy silnik to ten 1,9 bara załączy się na wolnych obrotach.
Ostatnio zmieniony 29 lis 2013, 18:42 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl