[B4 ABT 2.0 91r] Przekaźnik kontrolki ciśnienia oleju
[B4 ABT 2.0 91r] Przekaźnik kontrolki ciśnienia oleju
Witam
Czy ktoś mógłby mi wskazać który z przekaźników w B4 ABT 91r odpowiada za kontrolkę ciśnienia oleju? Jaki numer przekaźnika?
Czy ktoś mógłby mi wskazać który z przekaźników w B4 ABT 91r odpowiada za kontrolkę ciśnienia oleju? Jaki numer przekaźnika?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Rozumiem, że w celu dobrania się do tego przekaźnika muszę rozkręcić licznik tak?
Rozwinę temat, bo cały czas mam problem ze świecącą się kontrolką oleju tzn. chwilę świeci potem gaśnie za chwilę znowu się zapala i tak w kółko. Podejrzewam, że coś gdzieś nie łączy. Odłączyłem przewód od czujnika ciśnienia oleju 1,8 bar i przyłączyłem do masy. Lamka świeci się nadal. Czy mogę na tej podstawie uważać, że przekaźnik nie działa tak jak powinien?
Rozwinę temat, bo cały czas mam problem ze świecącą się kontrolką oleju tzn. chwilę świeci potem gaśnie za chwilę znowu się zapala i tak w kółko. Podejrzewam, że coś gdzieś nie łączy. Odłączyłem przewód od czujnika ciśnienia oleju 1,8 bar i przyłączyłem do masy. Lamka świeci się nadal. Czy mogę na tej podstawie uważać, że przekaźnik nie działa tak jak powinien?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
sa dwa czujniki od niskiego i wysokiego cisnienia
w liczniku niema przekaznika a caly modul ze tak napisze, musisz miec pewne polaczenia z tymi dwoma czujnikami, sa obok siebie
lpozostaje mozliwosc ze masz zimne luty w liczniku, ale to juz musisz poszukac tematy o tym nie chce sie powtarzac piszac o tym w kolko
w liczniku niema przekaznika a caly modul ze tak napisze, musisz miec pewne polaczenia z tymi dwoma czujnikami, sa obok siebie
lpozostaje mozliwosc ze masz zimne luty w liczniku, ale to juz musisz poszukac tematy o tym nie chce sie powtarzac piszac o tym w kolko
Tak wiem, że są dwa czujniki jednak podmiana jednego i drugiego na nowe nie przyniosła efektu. Zimne luty też biorę pod uwagę. Nie wiem tylko, które luty poprawić żeby przyniosło to efekt. Czytałem sporo tematów odnośnie kontrolki oleju, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na mój problem i dotyczącej mojego motoru. W tej chwili, po tym co mi napisałeś będę szukać usterki w liczniku. Czy jest jeszcze coś co muszę sprawdzić? Zaznaczam, że ciśnienie oleju, poziom oleju, stan filtru itp. itd. jest w porządku. Szukam czysto elektrycznej przyczyny świecącej kontrolki.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
A więc pojawił się nowy wątek. Nie brałem pod uwagę sygnału obrotów silnika. Domyślam się, że sygnał obrotów także dochodzi z jakiegoś czujnika. Czy tak?
A czy istnieje taka możliwość, że czujniki które mam na podmianę (są to nowe czujniki firmy EPS) nie są sprawne? Podobno EPS to lipa. W jaki sposób można sprawdzić czy te czujniki działają?
A czy istnieje taka możliwość, że czujniki które mam na podmianę (są to nowe czujniki firmy EPS) nie są sprawne? Podobno EPS to lipa. W jaki sposób można sprawdzić czy te czujniki działają?
Ostatnio zmieniony 29 lis 2013, 18:17 przez j.grud, łącznie zmieniany 1 raz.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ten wysokiego ciśnienia załącza masę powyżej 1,8 czy 1,9 bara a niskiego rozłącza masę powyżej 0,3 bara. Jeśli ten wyższego ciśnienia powyżej 2000obr/min się nie załączy (nie da masy) to będzie piszczeć. Jeśli będzie podwał masę przed odpaleniem albo rozłączeniem się czujnika niskiego ciśnienia to będzie piszczeć.
Jeśli czujnik niskiego ciśnienia nie da masy przed odpaleniem to kontrolka się nie zaświeci.
Jak masz zdrowy silnik to ten 1,9 bara załączy się na wolnych obrotach.
Jeśli czujnik niskiego ciśnienia nie da masy przed odpaleniem to kontrolka się nie zaświeci.
Jak masz zdrowy silnik to ten 1,9 bara załączy się na wolnych obrotach.
Ostatnio zmieniony 29 lis 2013, 18:42 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.