Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[inne] regulator napięcia objawy

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 lut 2012, 21:13

Odpinasz wtyczke od czujnika ciśnienia 1.8bar odpalasz nic nie powinno wskazywać jak i przed odpaleniem, kręcisz silnikiem powoli na ponad 2200obr/min powinno wtedy zaświecieć AC o ciśnieniu redukujesz obroty do 1500 powinna zgasnąć.

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 18 lut 2012, 21:30

aha, jutro sprawdze, a wlasciwie jaki to ma zwiazek z aku? ac bierze sygnal z obrotow.alternatora o obrotach i cisnienie z czujnika i oblicza? dobrze mysle? jezeli tak, to co w alternatorze daje ten sygnal? moze to jednak altek, no ale najpierw sprawdze ta kontrolke jutro

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 lut 2012, 22:51

AC bierze sygnał obrotów z ECU a ecu z czujnika hala w aparacie zapłonowym w przypadku ABK.

AC ma dynamiczną kontrole ciśnienia oleju to samo dotyczy napięcia na takiej prawie samej podstawie wylicza. Impuls obrotów mówi mu że silnik odpalony. AC nie ma związku z kontrolką ładowania ani z tym czy ma ładowanie czy nie ma czy się alternator kręci itd.. Tylko podczas gdy uruchomiony jest silnik ma być napięcie w odpowiednim zakresie kiedy jest odchyl wykrzykuję błędem.

Jeżeli wyjdzie że dynamiczna kontrola działa bez zarzutu, a AC nie resetuje się w czasie jazdy, to zostają dwie opcje uwalony albo minimalne zaniki napięcia na pinie 2 które może być spowodowane kilkoma rzeczami ale to już wcześniej rozmawialiśmy.

Tak się spytam tylko jeszcze jedno obrotomierz masz? działa prawidłowo? AC dokładane?

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 18 lut 2012, 23:21

obrotomierz mam, dziala bez zarzutu, AC seria, licznik jest UN4, ale jak jest wlaczony zaplon, a altek nie kreci to ac widzi silnik wylaczony tak? to tez nie powinno sie zaswiecac, jeszcze wracajac do pinu 2 to gdzie szukac kabla od niego? jeszcze przemknelo mi na mysl, skoro ecu jest w to.zamieszane to czy nie bedzie mial nic do tego przekaznik 30, a na kompie pokazaloby jakis blad w zwiazku z taka sytuacja?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 lut 2012, 23:34

Za dużo wyjeżdżamy poza temat i za dużo komplikacji się robi. Bez specjalnych mierników to możemy tylko gdybać. Lepiej pójść w drugą stronę.

Odpal AC na stole podaj tylko napięcia pin 3 "-" pin 2 "+" 12V zewrzyj z masą piny B18 B19 B23 po takim zabiegu powinna być cisza tylko napis OK.

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 18 lut 2012, 23:40

mialem ac na.stole i jak.je odpalalem, na sucho bez zwierania zadnych pinow, to wyswietlalo brems licht i za chwile wlasnie kontrolka oleju

[ Dodano: 2012-02-19, 12:19 ]
odpialem wtyczke od cisnienia oleju i jest tak, dajesz na zaplon, to bo tescie swiatel nie wyswietla kontrolki akumulator, tylko kontrolke oleju, a w czasie jazdy pow. 2tys obr nic nie wyswietla

[ Dodano: 2012-02-19, 13:09 ]
Jarewa, kurde pomylilem wtyczki, teraz odpialem ta co trzeba i zachowuje sie dokladnie tak jak napisales, czyli po zaplonie nic (dalej kontrolka aku) a jak przekroczy 2 tys obr to zaswieca sie od oleju i gasnie jak wroci na jalowe

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 lut 2012, 21:25

Czyli impulsy obrotów ok. Ale ja bym się jeszcze pokusił sprawdzenia na stole przed wymianą. tak jak pisałem z podłączeniem do masy pewne piny.

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

Post autor: siwy23j » 28 lut 2012, 21:42

Odświeżam temat bo nie chce zakładać nowego, a potrzebowałbym info na temat tego jaki mam regulator, alternator napędzany paskiem wielorowkowym, potrzebuję go jutro kupić a nie mam jak sprawdzić. :-/ Dodam że silnik 1z z 94r z klimą.

Mam pytanko od czego jest brązowy przewód wpinany do regulatora w alternatorze???

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

[B4 1Z] Brak ładownia.

Post autor: siwy23j » 12 mar 2012, 15:17

Witam!!!

Mam problem z ładowaniem, a raczej z jego brakiem chodzi o to, że po wymianie szczotek z regulatorem nie świecą się kontrolki ładownia i mini checka, po odpaleniu również, ładowania brak, już od zmysłów odchodzę i nie mogę znaleźć przyczyny, auto rozebrane w garażu, a pomysły już mi się pokończyły. Pilnie proszę o pomoc...

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 12 mar 2012, 15:54

hmm albo szczotki do bani albo w altku poszły diody :-/
nic a nic nie ładuje? mierzyłeś?

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 12 mar 2012, 16:03

odkręć cieńszy przewód z alternatora, kolor niebieski (wzbudzenie)
dotknij do masy, przekreć na zapłon i kontrolka ładowania musi sie zaplić :idea:
jeżeli nie to żarówke w liczniku masz spaloną :mrgreen:
co do braku kontrolki co za tym idzie braku ładowania(nie ma wzbudzenia dla diód altek bedzie kumulował energie w sobie)
może być wytarty komutator sprawdz jego przejście, tj. do jednego pierscienia dotknij proponuje zacisk prostownika np. minus a do drugiego drugi zacisk plus powinno być zwarcie wiec dylko delikatnie dotknij by zaiskrzyło ;-)
jeżeli tam masz przerwe kontrolka sie nie zaświeci :idea:
tak samo bedzie jak ci sie szczotki w regulatorze zawieszą tzn jedna dotyka komutatora druga nie, brak przejścia = brak kontrolki. jak cos jeszcze trzeba pisz bedziemy pomagać <ok>

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

Post autor: siwy23j » 12 mar 2012, 16:10

Dziki pisze:dotknij do masy, przekreć na zapłon i kontrolka ładowania musi sie zaplić :idea:
sprawdzałem w taki sposób i kontrolki wtedy się zapalają
Dziki pisze:może być wytarty komutator sprawdz jego przejście
Jeden z pierścieni ma znaczący rowek, czy to może być przyczyna? tj. nie dolegająca jedna ze szczotek?

[ Dodano: 2012-03-12, 16:16 ]
gibaj pisze:nic a nic nie ładuje? mierzyłeś?
mierzyłem na alternatorze i prawie nic :-(

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 12 mar 2012, 16:22

może być weź kawałek papieru ściernego i ładnie to wytrzyj tzn żeby ten rowek znikł ;-)

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

Post autor: siwy23j » 12 mar 2012, 16:25

a miedzy tym bolcem wzbudzającym a czym powinno być przejście żeby się upewnić, że nie jest ukręcony?

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 16 mar 2012, 07:19

odswiezam temat,przez pewien czas nie mialem czasu aby dokonczyc moj problem z ladowaniem, ale teraz do tego powracam, bo tak jak juz pisalem jest to.straszny dyskomfort psychiczny, wiec jak tak jezdzilem zaobserwowalem nowe objawy, otoz przy temperaturach od 2st w dol, nie podswietla pomaranczowych kontrolek, slychac tylko sygnal, a podswietlenia brak, czerwone natomiast podswietla normalnie, na tescie pokazuje tak samo, gdy temperatura wzrosnie to wszystko wraca do normy, kontrolka ladowania bez zmian, myslicie ze to uwalone ac?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl