[inne] regulator napięcia objawy
[B3 NG Coupe] Kontrolka ladowania skaczace napiecie.
Czolem.
Pojawil mi sie zdiwny problem z ladowaniem/napieciem.
Ladowanie na alternatorze bez swiatel skakalo mi od 14v do 5v w dosc szybkim tempie, napiecie na aku 12.6v. Po przekreceniu stacyjki mam napiecie kolo 10v na wskazniku w kabinie i wszystkie kontrolki, podswietlenie, swiatla itp sa mocno przygaszone, po odpaleniu to samo, dopiero jak przydusze go powyzej 3000obr. zaskakuje na ok 14v a wszystko sie rozjasnia.
napiecie na aku caly czas takie same a kontrolka ladowania miga slabo.
Jakis czas temu wybuchla mi chlodnica (byla zalana jakims specyfikiem/uszczelniaczem) i oblala wszystko wokol brazowym nalotem.
Co moze powodowac takie skoki napiecia?
Pojawil mi sie zdiwny problem z ladowaniem/napieciem.
Ladowanie na alternatorze bez swiatel skakalo mi od 14v do 5v w dosc szybkim tempie, napiecie na aku 12.6v. Po przekreceniu stacyjki mam napiecie kolo 10v na wskazniku w kabinie i wszystkie kontrolki, podswietlenie, swiatla itp sa mocno przygaszone, po odpaleniu to samo, dopiero jak przydusze go powyzej 3000obr. zaskakuje na ok 14v a wszystko sie rozjasnia.
napiecie na aku caly czas takie same a kontrolka ladowania miga slabo.
Jakis czas temu wybuchla mi chlodnica (byla zalana jakims specyfikiem/uszczelniaczem) i oblala wszystko wokol brazowym nalotem.
Co moze powodowac takie skoki napiecia?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Troche mi po drodze spraw wypadło ale odgrzewam kotleta.
Wymieniłem Alternator bo słabo ładował, ale problem taki sam, przy wymianie altka kable w wiazce tak spruchniały ze odłamały sie bez zadnego oporu, wyciolem popsuty odcinek i zastapilem go kawałkiem kabla od wzmacniacza. niby wszystko smiga ale wskaznik dalej na 12v i skacze sobie w miare włączania po koleji prądozjadaczy w postaci dmuchawy, radia itp...
Moze to byc wina tego regulatora w zegarkach? Padnietego aku na wykończeniu?
Ah, i jeszcze jedno przy starym alternatorze jest taka czarna skrzyneczka podpieta wtykiem do pina w aku, w nowym tego nie było, co to jest i do czego to służy?
Wymieniłem Alternator bo słabo ładował, ale problem taki sam, przy wymianie altka kable w wiazce tak spruchniały ze odłamały sie bez zadnego oporu, wyciolem popsuty odcinek i zastapilem go kawałkiem kabla od wzmacniacza. niby wszystko smiga ale wskaznik dalej na 12v i skacze sobie w miare włączania po koleji prądozjadaczy w postaci dmuchawy, radia itp...
Moze to byc wina tego regulatora w zegarkach? Padnietego aku na wykończeniu?
Ah, i jeszcze jedno przy starym alternatorze jest taka czarna skrzyneczka podpieta wtykiem do pina w aku, w nowym tego nie było, co to jest i do czego to służy?
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Najpierw do sprawdzenia regulator napięcia. Potem na włączonym silniku odłącz rozrusznik, uszkodzony potrafi zjadać prąd. Poczyść wszystkie konektory. Podmień aku , ponieważ on też może być temu winien. Sprawdź jaką masz żarówkę w kontrolce w zegarach od ładowania (powinna być 2W).
Jest to "Kondensator odkłucający", ma on za zadanie eliminowanie zakłuceń radioodbiorników. W każdym alternatorze 90A i większym powinnna być ten kondensator. Jeśli tego nie masz pewnie ktoś go wymontował lub masz mniejszy aleternator. Bardziej obstawiał bym to pierwsze ponieważ w R5 montowali tylko alternatory 90A i 110A.NiteDrey pisze:Ah, i jeszcze jedno przy starym alternatorze jest taka czarna skrzyneczka podpieta wtykiem do pina w aku, w nowym tego nie było, co to jest i do czego to służy?
Regulator napiecia ten przy altku, tak? Bo jeszcze cos slyszalem ze przy zegarach jest cos podobnego i potrafi sie psuc, ale wyeliminowałem to z powodu przygasajacych swiateł i wariującej elektryki.
Co do kondensatora, tez bym obstawiał że nie dostałem go poprostu z nowym altkiem bo zamawiałem go po nr boshowskim, i jest 90A. Przerzuce go jutro rano ze starego altka. Rozrusznik ostatnio szwankował więc też jest taka możliwość.
Aku jest nowy, kupiłem go wczoraj bo myslalem ze to moze byc i jego wina.
Ale mam podejrzenie co do kabli od altka do aku, bo kawałek kabla był spruchniały, wiec moze cos nie łączy z AQ? Wyglada to tak jakby cały pobór prądu zaspokajał alternator.
I jeszcze jedno do alternatora prowadzą 3 kabelki 1 na D+ wybudzenia i kontrolki i dwa solidne czerwone. Gdzie te czerwone pędzą? Z tego co rozumiem jeden do AQ a drugi?
Co do kondensatora, tez bym obstawiał że nie dostałem go poprostu z nowym altkiem bo zamawiałem go po nr boshowskim, i jest 90A. Przerzuce go jutro rano ze starego altka. Rozrusznik ostatnio szwankował więc też jest taka możliwość.
Aku jest nowy, kupiłem go wczoraj bo myslalem ze to moze byc i jego wina.
Ale mam podejrzenie co do kabli od altka do aku, bo kawałek kabla był spruchniały, wiec moze cos nie łączy z AQ? Wyglada to tak jakby cały pobór prądu zaspokajał alternator.
I jeszcze jedno do alternatora prowadzą 3 kabelki 1 na D+ wybudzenia i kontrolki i dwa solidne czerwone. Gdzie te czerwone pędzą? Z tego co rozumiem jeden do AQ a drugi?
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Podepnę się pod temat z małym pytaniem, mianowicie jaka powinna być różnica między napieciem na akumulatorze a gniazdem zapalniczki?? Na altku mam 14V, na aku 13,8 a w gniezdzie zapalniczki 12,8-13,0, na vagu tez pokazuje napięcie takie jak w zapalniczce. Gdzie i na czym może występować taki spadek napięcia?? Kostka stacyjki??
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
manfred19, Na każdym przwodzie są straty. W zasilanei do gniazda zapalniczki jest na samym końcu podłączone do nstalacji wraz z innymi odbiornikami prądu. Nawet jak masz je wyłączone tozawsze będzie jakaś strata. Coś słabo Ci jedynie altek ładuje i masz niskie napięcie na aku powinno ono wynosić 13,9-14,4V.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Praktycznie na każdym połączeniu po drodze każda złączka to spadek napięcia przy tych latach to normalne miedź z biegiem lat utlenia się co widać po matowym kolorze wsuwki, złączki.manfred19 pisze:Gdzie i na czym może występować taki spadek napięcia?? Kostka stacyjki??
Gdy nie chcesz spadku musisz po kolei wszystko czyścić.
[ Dodano: 2012-07-14, 22:45 ]
Ale tylko pod obciążeniem. Bez obciążenia czyli jak sprawdzamy tylko miernikiem to nie powinno być strat.Audi Sport pisze:Na każdym przwodzie są straty