Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[inne] regulator napięcia objawy

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
NiteDrey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 23 gru 2009, 03:01
Lokalizacja: Hel
Kontakt:

[B3 NG Coupe] Kontrolka ladowania skaczace napiecie.

Post autor: NiteDrey » 10 maja 2012, 18:12

Czolem.
Pojawil mi sie zdiwny problem z ladowaniem/napieciem.
Ladowanie na alternatorze bez swiatel skakalo mi od 14v do 5v w dosc szybkim tempie, napiecie na aku 12.6v. Po przekreceniu stacyjki mam napiecie kolo 10v na wskazniku w kabinie i wszystkie kontrolki, podswietlenie, swiatla itp sa mocno przygaszone, po odpaleniu to samo, dopiero jak przydusze go powyzej 3000obr. zaskakuje na ok 14v a wszystko sie rozjasnia.
napiecie na aku caly czas takie same a kontrolka ladowania miga slabo.
Jakis czas temu wybuchla mi chlodnica (byla zalana jakims specyfikiem/uszczelniaczem) i oblala wszystko wokol brazowym nalotem.
Co moze powodowac takie skoki napiecia?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 maja 2012, 19:38

Zacząłbym od sprawdzenia/wymiany regulatora napięcia. Tanie zamienniki w granicach 10-15 zł więc można zaryzykować.

Awatar użytkownika
NiteDrey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 23 gru 2009, 03:01
Lokalizacja: Hel
Kontakt:

Post autor: NiteDrey » 05 lip 2012, 17:26

Troche mi po drodze spraw wypadło ale odgrzewam kotleta.
Wymieniłem Alternator bo słabo ładował, ale problem taki sam, przy wymianie altka kable w wiazce tak spruchniały ze odłamały sie bez zadnego oporu, wyciolem popsuty odcinek i zastapilem go kawałkiem kabla od wzmacniacza. niby wszystko smiga ale wskaznik dalej na 12v i skacze sobie w miare włączania po koleji prądozjadaczy w postaci dmuchawy, radia itp...
Moze to byc wina tego regulatora w zegarkach? Padnietego aku na wykończeniu?

Ah, i jeszcze jedno przy starym alternatorze jest taka czarna skrzyneczka podpieta wtykiem do pina w aku, w nowym tego nie było, co to jest i do czego to służy?

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 08 lip 2012, 20:35

Najpierw do sprawdzenia regulator napięcia. Potem na włączonym silniku odłącz rozrusznik, uszkodzony potrafi zjadać prąd. Poczyść wszystkie konektory. Podmień aku , ponieważ on też może być temu winien. Sprawdź jaką masz żarówkę w kontrolce w zegarach od ładowania (powinna być 2W).
NiteDrey pisze:Ah, i jeszcze jedno przy starym alternatorze jest taka czarna skrzyneczka podpieta wtykiem do pina w aku, w nowym tego nie było, co to jest i do czego to służy?
Jest to "Kondensator odkłucający", ma on za zadanie eliminowanie zakłuceń radioodbiorników. W każdym alternatorze 90A i większym powinnna być ten kondensator. Jeśli tego nie masz pewnie ktoś go wymontował lub masz mniejszy aleternator. Bardziej obstawiał bym to pierwsze ponieważ w R5 montowali tylko alternatory 90A i 110A.

Awatar użytkownika
NiteDrey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 23 gru 2009, 03:01
Lokalizacja: Hel
Kontakt:

Post autor: NiteDrey » 09 lip 2012, 02:04

Regulator napiecia ten przy altku, tak? Bo jeszcze cos slyszalem ze przy zegarach jest cos podobnego i potrafi sie psuc, ale wyeliminowałem to z powodu przygasajacych swiateł i wariującej elektryki.
Co do kondensatora, tez bym obstawiał że nie dostałem go poprostu z nowym altkiem bo zamawiałem go po nr boshowskim, i jest 90A. Przerzuce go jutro rano ze starego altka. Rozrusznik ostatnio szwankował więc też jest taka możliwość.

Aku jest nowy, kupiłem go wczoraj bo myslalem ze to moze byc i jego wina.

Ale mam podejrzenie co do kabli od altka do aku, bo kawałek kabla był spruchniały, wiec moze cos nie łączy z AQ? Wyglada to tak jakby cały pobór prądu zaspokajał alternator.

I jeszcze jedno do alternatora prowadzą 3 kabelki 1 na D+ wybudzenia i kontrolki i dwa solidne czerwone. Gdzie te czerwone pędzą? Z tego co rozumiem jeden do AQ a drugi?

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 09 lip 2012, 15:28

NiteDrey pisze:Regulator napiecia ten przy altku, tak?
Tak ;-)
NiteDrey pisze:I jeszcze jedno do alternatora prowadzą 3 kabelki 1 na D+ wybudzenia i kontrolki i dwa solidne czerwone. Gdzie te czerwone pędzą? Z tego co rozumiem jeden do AQ a drugi?
Do skrzynki bezpieczników :-P

Awatar użytkownika
NiteDrey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 23 gru 2009, 03:01
Lokalizacja: Hel
Kontakt:

Post autor: NiteDrey » 10 lip 2012, 16:26

Problem rozwiązany - przeczysciłem wszystkie styki jeszcze raz, posprawdzałem kable, wydaje mi sie ze nie łapał masy na podłączeniu w półeczke AQ.
Dzięki <piwo>
no i przy okazji sie czegoś nauczyłem :idea: :-P

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 11 lip 2012, 00:41

To super <ok> <piwo>

Pochwal się jakie teraz masz ładowanie bez obciążenia i pod pełnym obciążeniem ;-)

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 13 lip 2012, 08:34

Podepnę się pod temat z małym pytaniem, mianowicie jaka powinna być różnica między napieciem na akumulatorze a gniazdem zapalniczki?? Na altku mam 14V, na aku 13,8 a w gniezdzie zapalniczki 12,8-13,0, na vagu tez pokazuje napięcie takie jak w zapalniczce. Gdzie i na czym może występować taki spadek napięcia?? Kostka stacyjki??

Awatar użytkownika
NiteDrey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 23 gru 2009, 03:01
Lokalizacja: Hel
Kontakt:

Post autor: NiteDrey » 14 lip 2012, 03:23

To chyba raczej nie jest zbyt uporczywy problem :) sprawdź masę, może gdzieś nie styka. Ja jutro pomierzę w swoim i napisze tu co i jak (w zapalniczce również).

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 14 lip 2012, 21:58

manfred19, Na każdym przwodzie są straty. W zasilanei do gniazda zapalniczki jest na samym końcu podłączone do nstalacji wraz z innymi odbiornikami prądu. Nawet jak masz je wyłączone tozawsze będzie jakaś strata. Coś słabo Ci jedynie altek ładuje i masz niskie napięcie na aku powinno ono wynosić 13,9-14,4V.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 lip 2012, 22:44

manfred19 pisze:Gdzie i na czym może występować taki spadek napięcia?? Kostka stacyjki??
Praktycznie na każdym połączeniu po drodze każda złączka to spadek napięcia przy tych latach to normalne miedź z biegiem lat utlenia się co widać po matowym kolorze wsuwki, złączki.

Gdy nie chcesz spadku musisz po kolei wszystko czyścić.

[ Dodano: 2012-07-14, 22:45 ]
Audi Sport pisze:Na każdym przwodzie są straty
Ale tylko pod obciążeniem. Bez obciążenia czyli jak sprawdzamy tylko miernikiem to nie powinno być strat.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 15 lip 2012, 18:50

Audi Sport, wiem że na każdym przewodzie i połączeniu są straty a upływający czas w tym tylko pomaga. Na altku mam 14V bo na taką wartość kupiłem regulator który wymieniałem jakiś miesiąc temu.

Awatar użytkownika
NiteDrey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 23 gru 2009, 03:01
Lokalizacja: Hel
Kontakt:

Post autor: NiteDrey » 15 lip 2012, 19:33

No więc pomierzyłem i tak: altek 14.4v, aku 13.8 i na gniezdzie zapalniczki 12.7. Za to na zegarkach pokazuje mi troche powyzej 12 na zaplonie i kolo 13-14 na chodzie (bez obciążenia)

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 15 lip 2012, 21:21

NiteDrey, a masz możliwość sprawdzenia na vagu jakie napięcie jest na sterowniku?? Czyli zegary masz podłączone po zapłonie tak?? Ja podłączyłem swoje pod niebieski przewód odchodzący od altka. Pojawia się na nim 14V po odpaleniu silnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl