Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B3 JN ] Regulator paliwa

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
BIL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 09 lis 2007, 09:39
Lokalizacja: Warszawa

[ B3 JN ] Regulator paliwa

Post autor: BIL » 09 lis 2007, 11:36

Witam Wszystkich

Problem wygląda tak : Paliwo dochodzi i odchodzi do rozdzielacza paliwa. Odkręciłem więc każdy z 4 przewodów w metalowym oplocie doprowadzających paliwo od kopułki rozdzielacza do wtrysków i tam nie ma żadnego ciśnienia. W żadnym z 4 wyjść na wtryski.

Słyszałem, że można za to winić elektroniczny regulator firmy BOSCH. Jak go sprawdzić czy jest dobry ? Czy nasuwa się Wam jeszcze jakiś pomysł na tą usterke ?

Może macie jakieś schematy, tak żebym mógł pojąć bez rozbierania rozdzielacza w samochodzie jak działa zasilanie i regulacja w paliwo.

Pozdrawiam, Jurek

kam_nata
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 29 cze 2007, 17:42
Lokalizacja: włocławek

Post autor: kam_nata » 09 lis 2007, 12:35

Sprawdź bezpiecznik, który znajduje się w tym dodatkowym rzędzie od strony silnika. Pierwszy lub drugi od prawej strony. On odpowiada za regulator ciśnienia.

BIL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 09 lis 2007, 09:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BIL » 10 lis 2007, 09:50

Witam

Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki które widać na zdjęciu -
bezpieczniki

Wizualnie wszystkie wyglądają dobrze. Nie zrozumiałem, które to bezpieczniki są w dodatkowym rzędzie od strony silnika ? Chodziło Ci o te 2 ułożone poziomo z kapslem na którym jest napis "Motor" ?

Odłączyłem również przewód zasilający regulator różnicowy tutaj
i zmierzyłem napięcie. Przy pierwszym zakręceniu widziałem na mierniku jakiś zapis, ale szybko znikł. Przy następnych próbach kręcenia nie zaobserwowałem żadnego napięcia.
Ze schematów elektrycznych wynika, że sygnał napięciowy jest podawany z komputera. Jak działa taki komputer - na jakiej podstawie odcina on napięcie na odbiornik ?

Jaką wartość napięcia podaje komputer na zacisk regulatora różnicowego ? Jeśli było by to 12 V to czy można zasymulować działanie przez podłączenie napięcia z innego żródła ?


Pozdrawiam, Jurek

kam_nata
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 29 cze 2007, 17:42
Lokalizacja: włocławek

Post autor: kam_nata » 10 lis 2007, 20:27

Tak właśnie chodziło mi o te bezpieczniki z kapslem "motor" . Proponuje wymienić na nowe, nawet jak wyglądają na dobre. Napięcie powinno wynosić 12v, a prąd jaki płynie ok 1A.

BIL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 09 lis 2007, 09:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BIL » 11 lis 2007, 11:10

Powiedz mi jeszcze gdzie znajde gniazda diagnostyczne i na wszelki wypadek - jak się dostać do komputera ?

kam_nata
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 29 cze 2007, 17:42
Lokalizacja: włocławek

Post autor: kam_nata » 11 lis 2007, 14:26

Nie jestem pewien, ale chyba w tym silniku nie ma gniazda do diagnostyki. Lecz mogę się mylić, może ktoś lepiej wie, to proszę napiszcie.

BIL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 09 lis 2007, 09:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BIL » 12 lis 2007, 08:46

Jak słodko gdy w aucie wszystko działa. U mnie do niedawna też tak było. O tą awarie podejrzewam jedną osobe, która zrobiła to celowo.

U mnie na blacie 290 tyś. km 90 rocznik skrzynia automat KAS. U Ciebie ?

A tak jeszcze wracając do tego regulatora to chyba skoro ma on coś regulować to chyba napięcie powinno się na nim zmieniać. Z tego co wiem to ten czujnik zbudowany jest z elektromagnesu i wciąganego rdzenia.

[ Dodano: 2007-11-13, 00:05 ]
Hura ! Mam napięcie na reulatorze. To miernik elektroniczny był zły. Supre !

Teraz pytanie - skąd skołować regulator, najlepiej ?

Podtrzymuje zapytajnika - gdzie u licha jest komputer w samochodzie ?
Gniazdek diagnostycznych nie znalazłem.

Pozdrawiam, Jurek

Awatar użytkownika
mario2560
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 418
Rejestracja: 19 lut 2007, 17:53
Lokalizacja: Białystok/Suwałki

Post autor: mario2560 » 13 lis 2007, 07:38

Jaki komputer ty chcesz tam znaleźć? Przecież masz wtrysk mechaniczny!

BIL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 09 lis 2007, 09:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BIL » 13 lis 2007, 09:01

To tam nie ma komputera ? SUper !!!! :-D

Chyba pojeżdze dłużej tym parchem.

To powiedzcie moi mili skąd najlepiej załatwić regulator i jeśli ktoś wie - jak go sprawdzić czy jest dobry ?

PS. Zmierzyłem napięcie podawane na regulator przed włączeniem silnika = 8.2 V

Pozdrawiam, Jurek R.

<ok> <ok> <ok>

[ Dodano: 2007-11-16, 10:59 ]
Musi być tam jednostka sterująca, skoro jest to wyrysk KE ( stały o składzie mieszanki regulowanym elektronicznie )

Coś mi się wydaje że mało kto na tym forum zna się dobrze na tym systemie. Wszystko muszę robić sam.

[ Dodano: 2007-11-17, 23:03 ]
A więc ustaliłem, że wadliwy jest czujnik temp. płynu chłodzącego. Pomocne w pojęciu zasady działania tego systemu okazały się "poradniki serwisowe" Układy KE-Jetronic nr 2 i 3 /2005.

Czujnik w audi ASO to 120 zeta. Hella kosztuje 60 zeta. Facet jest po 30 zeta.

Jeśli masz podobny problem napisz do mnie emaila, chętnie pomogę, przeszedłem już ten ból.

Pozdrawiam, Jurek.

maxbrutus92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 17 gru 2010, 19:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: maxbrutus92 » 24 cze 2011, 18:43

BIL, Witam pana mam problem z wtryskiem mechanicznym w audi b3 1.8 JN. pOmoze mi pan?????

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl