[B3 2.0 16v 6A] Reset ECU silnika
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Sprawa wyjaśniła nam się przynajmniej o tyle, że ABK nie ma zasilania na ECU po stacyjce OFF. To cenna informacja. Nikt - a jest wielu - użytkowników ABK nie będzie kombinować z odłączaniem klem i spalaniem benzyny aż się wentylatory włączą zwłaszcza, że simą autko musi troche popracować.
Co do pytania dlaczego umieściłem porady Danka swego czasu.
Nie mam zielonego pojęcia o instalacji gazowych o połączeniach ich z ECU, poza tym nie jestem alfa i omegą, aby uważać, że czyjeś opracowania nie mają sensu zwłaszcza jesli ktoś je bardzo ciekawie, profesjonalnie z pasji przedstawia.
Co do resetowania ECU mamy pewność w tej chwili, że w ABK nie ma to żadnego sensu. W przypadku innych motorów możemy tylko zgadywać.
To właśnie lubię. Merytoryczne podejście do zagadnienia. Czarek poszedł sprawdził i wszystko wiemy o ABK w tym temacie. Mógł pisać teksty typu pff jestem pewien, a mój kolega to wziął podłaczyć i ohh ajjj, a Ziutka brak to masował potylicę z ECU i miał 26 koni więcej itd. Przypomina mi się wówczas temat o ceramizerach w których to ludzie piszą, że to jest kupa bo ponieważ kupą ponoć jest.
Dlatego apeluję do wszystkich o merytoryczne podejście do sprawy zawsze kiedy chcemy przekonać kogoś do swojej opinii. Nie ma nic gorszego niż z niewiedzy lub naiwności wprowadzanie w błąd.
Oby jak najwięcej testów, a mniej zgadywania, co nie zmienia faktu, że forum służy dyskusji.
Pozdrawiam.
Co do pytania dlaczego umieściłem porady Danka swego czasu.
Nie mam zielonego pojęcia o instalacji gazowych o połączeniach ich z ECU, poza tym nie jestem alfa i omegą, aby uważać, że czyjeś opracowania nie mają sensu zwłaszcza jesli ktoś je bardzo ciekawie, profesjonalnie z pasji przedstawia.
Co do resetowania ECU mamy pewność w tej chwili, że w ABK nie ma to żadnego sensu. W przypadku innych motorów możemy tylko zgadywać.
To właśnie lubię. Merytoryczne podejście do zagadnienia. Czarek poszedł sprawdził i wszystko wiemy o ABK w tym temacie. Mógł pisać teksty typu pff jestem pewien, a mój kolega to wziął podłaczyć i ohh ajjj, a Ziutka brak to masował potylicę z ECU i miał 26 koni więcej itd. Przypomina mi się wówczas temat o ceramizerach w których to ludzie piszą, że to jest kupa bo ponieważ kupą ponoć jest.
Dlatego apeluję do wszystkich o merytoryczne podejście do sprawy zawsze kiedy chcemy przekonać kogoś do swojej opinii. Nie ma nic gorszego niż z niewiedzy lub naiwności wprowadzanie w błąd.
Oby jak najwięcej testów, a mniej zgadywania, co nie zmienia faktu, że forum służy dyskusji.
Pozdrawiam.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
W tych autkach jeszcze nie było komputerów .mariuszszkocja pisze:a nie cytowac jakies glupoty od "pana Waldka" ktorego rozwoj sie natrzymal na fiacie 125 i 126
Nic się Kolego nie pomyliło, tak się składa, że w Poldku 1.6 GLI był stosowany m.in. prawie identyczny układ sterowania wtryskiem benzyny (bosch mono-motronic) jak w ABT.mariuszszkocja pisze:drugi nasz el moderatore wywali tu arykul o polonezie .Po pierwsze to chyba sie komus forum pomylilo a po drugie co to jest polonez?
No i właśnie cały pic polega na tym, że jak jest w aucie LPG to złe ustawienie emulacji sondy powoduje, że komputer benzynowy (ECU) wprowadza sobie niepoprawne wartości korekcji wtrysku co skutkuje problemami z rozruchem zimnego silnika (najczęściej zalewanie go zbyt bogatą mieszanką). Reset i adaptacja (dla przypomnienia podczas pracy na benzynie i ze sprawnymi wszystkimi czujnikami i aparatami wykonawczymi) powoduje, że ECU wprowadza sobie ponownie poprawne już wartości korekcji wtrysku benzyny. Niestety, jak już wielokrotnie pisałem, jeśli emulacja lambdy nie zostanie przed resetem poprawnie ustawiona to problemy wrócą z chwilą przełączenia na LPG. Podobnie będzie wyglądała sprawa kiedy autko nie ma instalacji LPG ale za to sonda lambda będzie już na wykończeniu. Również w tym wypadku ECU wpisze sobie błędne korekcje i będzie kicha. Jednak tutaj rzeczywiście sam reset i adaptacja nie ma większego sensu jeśli nie wymienimy przedtem sondy, bo niby skąd ECU ma brać poprawny sygnał o składzie spalin.mariuszszkocja pisze:a co do postu mojego przedmowcy to nawet ""stale " podlaczenie nic nie pomoze pozniewz pamieci EPROM nie da sie skasowac a jezeli chodzi o pamiec dynamicza to jaki jest sens "tego waszego resetowania " skoro zaraz po resecie i uruchomieniu silnika nalapie znowu bledow .
Tak więc Kolego mariuszszkocja, zanim coś napiszesz to czytaj ze zrozumieniem, daruj sobie uwagi o pustym łbie i osobiste wycieczki zachowaj dla siebie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 08 gru 2007, 17:18
nie bylo nie mai nie bedzie czegos takiego jak reset
po drugie ECU niewprowadza danych tyko korzysta z wlasnej mapy (a to kolosalna roznica)posilkujac sie wartosciami sygalow z czujnikow
po trzecie przy rozruchu zawsze bedzie bogata i nie masz na to wplywu
pozdro
uwazasz sie za madrego i boli cie to jak ktos cie "ugryzie "
i przejrzyj temat nie bylo mowy o paliwe do kuchenek
po drugie ECU niewprowadza danych tyko korzysta z wlasnej mapy (a to kolosalna roznica)posilkujac sie wartosciami sygalow z czujnikow
po trzecie przy rozruchu zawsze bedzie bogata i nie masz na to wplywu
pozdro
uwazasz sie za madrego i boli cie to jak ktos cie "ugryzie "
i przejrzyj temat nie bylo mowy o paliwe do kuchenek
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Absolutnie nigdy i nigdzie nie pisałem i nie mówiłem, że jestem najmądrzejszy na tym forum. W wielu przypadkach odsyłam innych do kontaktu z mądrzejszymi ode mnie. Kolego po raz ostatni zwracam Ci uwagę, żebyś osobiste wycieczki zostawił dla siebie i swojego otoczenia :evil: .mariuszszkocja pisze:uwazasz sie za madrego i boli cie to jak ktos cie "ugryzie "
Był poruszony temat audycji w Radio PKA80 mojego autorstwa odnośnie modyfikacji mapy wtrysku i resetu ECU i stąd moje wtrącenie motywu LPG.i przejrzyj temat nie bylo mowy o paliwe do kuchenek
I tu się ponownie mylisz. Przeczytaj uważnie to co zacytowałem z książki o Poldku. To nie ja wymyśliłem tylko napisał Autor o wiedzy i doświadczeniu daleko przekraczającej moją i Twoją razem wzięte .mariuszszkocja pisze:po drugie ECU niewprowadza danych tyko korzysta z wlasnej mapy
Owszem, ale przy błędnych danych korekcyjnych będzie ona jeszcze bogatsza, aż do wystąpienia problemów z pracą silnika.mariuszszkocja pisze:po trzecie przy rozruchu zawsze bedzie bogata i nie masz na to wplywu
No i na koniec na jakiej podstawie tak twierdzisz? Jakieś konkrety merytoryczne proszę, a nie tylko "nie bo nie" .mariuszszkocja pisze:nie bylo nie mai nie bedzie czegos takiego jak reset
- homer
- Forum Audi 80
- Posty: 392
- Rejestracja: 29 mar 2007, 21:45
- Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk
- Kontakt:
a wg mnie reset ECU dzial i sprawdzilem to na wlasnym przykladzie ..tylko nie jest to jakis cudowny sposob na naprawe samochodu tylko raczje na wywaleniu bledow ktore nalapal.. mijak zalewalo auto po reseci bylo ok... oczywiscie po przejchaniu jakiejs tam drogi jak ecu zalapal"roboczy" tryb znowu sie wszystko sypalo... ale moim moim skromnym zdanim cos w tym byc musi
pozdrawiam
HOMER
pozdrawiam
HOMER
No to już nam się trochę wyjaśniło. Jedno jest pewne, że przy temacie problemów z silnikiem ABK nie pojawią się odpowiedzi związane z resetem ECU , a już miałem nadzieję, że ten sekretny kabelek jednak się znajdzie.
Drugi pewnik to to, że reset ECU i cała metodyka postępowania, zgodnie ze słowami Danka jest jak najbardziej stosowalna w przypadku Poloneza. Jeżeli kiedyś przytrafi mi sie naprawiać samochód tej marki to zrobię reset nawet profilaktycznie, bo wiem, że ma to jakiś sens i osoba z autorytetem wydając książkę pod tym się podpisała .
Co do pozostałych typów silników stosowanych w Audi to wiemy tylko tyle (zgodnie z tym co opisał kolega Danek), że część z nich posiada bezpośrednie podłączenie z akumulatorem nawet gdy kluczyk jest w pozycji OFF. Powstaje tylko pytanie: Czy to połączenie jest faktycznie wykorzystywane do podtrzymania zawartości interesującej nas pamięci? A może ten pin podłączony do baterii służy wyłącznie by podtrzymywać zawartość pamięci błędów a nie pamięci charakterystyki wtrysku? Czy pamięć, którą wykasujemy odłączając akumulator zawiera charaktrystykę wtrysku? Być może, wiele wskazuje na to, że tak i jeżeli ktoś napisze że dokonał skutecznego resetu ECU w silniku PM, czy ABT to choć jestem niedowiarkiem to będę zmuszony mu uwierzyć, mimo, że nigdy nie widziałem instrukcji jak to się robi. Nie mniej jednak dla mnie dziwnym nadal wydaje się fakt, że nie ma na ten temat żadnych fachowych publikacji. Dlaczego skrupulatni Niemcy z takim uporem nie wspominali o resecie ECU przez tyle czasu? Czyżby uznali ten zabieg za skomplikowany do wykonania przez zwykłego użytkownika? Nie uważam. Jest tyle książek o Audi, więc dlaczego w żadnej, którą czytałem nie ma o tym ani słowa?
Danku z całym szcunkiem dla Ciebie i Twojej wiedzy, ale wybacz książkę o Polonezie w nawiazaniu do Audi traktuję w tym momencie jako ciekawostkę. Co prawda zasilanie jednopunktowe w tym aucie jest żywcem skopiowane z Boscha, ale jak dla mnie to za mało. Owszem wiele wskazuje na to, że nasze poczciwe ABT, PM czy ABB mogą zachowywać się zgodnie z tym co opisali fachowcy z FSO, ale zapewniam Was, że w elektronice czasem wystarczy jeden zmieniony bit w oprogramowaniu sterownika i urządzenie będzie zachowywało się zupełnie inaczej.
Kamyczek z innej beczki. Czy w Renault Clio I , silnik 1,4 - 80 KM - jednopunktowy wtrysk Bosch-a (ulepszony przez francuzów) procedura resetu ECU przyniesie identyczne rezultaty? Z mojego punktu widzenia niekoniecznie. Elektronikę tego silnika wykonał SIEMENS. Czy ta niemiecka fabryka umożliwiła francuzom korzystanie z opcji resetu? Osobiście nie wiem, ale książka obsługowa nie wspomina nawet słowem o tym zabiegu.
Mam prośbę do czytających tego posta, a zwłaszcza do mechaników z serwisu Audi/VW by rozwiali nasze wątpliwości. Będę wdzięczny za jakiekolwiek nawet obcojęzyczne publikacje w temacie resetu ECU w Audi.
Drugi pewnik to to, że reset ECU i cała metodyka postępowania, zgodnie ze słowami Danka jest jak najbardziej stosowalna w przypadku Poloneza. Jeżeli kiedyś przytrafi mi sie naprawiać samochód tej marki to zrobię reset nawet profilaktycznie, bo wiem, że ma to jakiś sens i osoba z autorytetem wydając książkę pod tym się podpisała .
Co do pozostałych typów silników stosowanych w Audi to wiemy tylko tyle (zgodnie z tym co opisał kolega Danek), że część z nich posiada bezpośrednie podłączenie z akumulatorem nawet gdy kluczyk jest w pozycji OFF. Powstaje tylko pytanie: Czy to połączenie jest faktycznie wykorzystywane do podtrzymania zawartości interesującej nas pamięci? A może ten pin podłączony do baterii służy wyłącznie by podtrzymywać zawartość pamięci błędów a nie pamięci charakterystyki wtrysku? Czy pamięć, którą wykasujemy odłączając akumulator zawiera charaktrystykę wtrysku? Być może, wiele wskazuje na to, że tak i jeżeli ktoś napisze że dokonał skutecznego resetu ECU w silniku PM, czy ABT to choć jestem niedowiarkiem to będę zmuszony mu uwierzyć, mimo, że nigdy nie widziałem instrukcji jak to się robi. Nie mniej jednak dla mnie dziwnym nadal wydaje się fakt, że nie ma na ten temat żadnych fachowych publikacji. Dlaczego skrupulatni Niemcy z takim uporem nie wspominali o resecie ECU przez tyle czasu? Czyżby uznali ten zabieg za skomplikowany do wykonania przez zwykłego użytkownika? Nie uważam. Jest tyle książek o Audi, więc dlaczego w żadnej, którą czytałem nie ma o tym ani słowa?
Danku z całym szcunkiem dla Ciebie i Twojej wiedzy, ale wybacz książkę o Polonezie w nawiazaniu do Audi traktuję w tym momencie jako ciekawostkę. Co prawda zasilanie jednopunktowe w tym aucie jest żywcem skopiowane z Boscha, ale jak dla mnie to za mało. Owszem wiele wskazuje na to, że nasze poczciwe ABT, PM czy ABB mogą zachowywać się zgodnie z tym co opisali fachowcy z FSO, ale zapewniam Was, że w elektronice czasem wystarczy jeden zmieniony bit w oprogramowaniu sterownika i urządzenie będzie zachowywało się zupełnie inaczej.
Kamyczek z innej beczki. Czy w Renault Clio I , silnik 1,4 - 80 KM - jednopunktowy wtrysk Bosch-a (ulepszony przez francuzów) procedura resetu ECU przyniesie identyczne rezultaty? Z mojego punktu widzenia niekoniecznie. Elektronikę tego silnika wykonał SIEMENS. Czy ta niemiecka fabryka umożliwiła francuzom korzystanie z opcji resetu? Osobiście nie wiem, ale książka obsługowa nie wspomina nawet słowem o tym zabiegu.
Mam prośbę do czytających tego posta, a zwłaszcza do mechaników z serwisu Audi/VW by rozwiali nasze wątpliwości. Będę wdzięczny za jakiekolwiek nawet obcojęzyczne publikacje w temacie resetu ECU w Audi.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2007, 22:36 przez czarekj, łącznie zmieniany 2 razy.
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Khmm...czuję się współodpowiedzialny za powstałe (niemałe) zamieszanie, ale jak to mówią..." nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło". Nie pamiętam tematu, w którym było by tyle merytorycznych wypowiedzi ( no, może poza niektórymi) dotyczących danego problemu i co najważniejsze, rozwiewających wszelkie wątpliwości (przynajmniej moje). Przestanę się w końcu zastanawiać...resetowac, czy nie resetować.Doc pisze:Co do pytania dlaczego umieściłem porady Danka swego czasu.
Panowie, Wasze zdrowie
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Prawdopodobnie dlatego, że po pierwsze nie przewidzieli, że akumulator będzie odłączany przez użytkownika (Niemcy z każdą pierdółką jeżdżą do serwisu) , nie przewidzieli również, że te silniki będą kiedyś tak masowo gazowane. Cały proces adaptacji ECU przebiega również podczas normalnej eksploatacji i jak już wspominałem adaptację po odłączeniu akumulatora na postoju można olać i zrobić kilkadziesiąt km na benzynie i ECU również się dostosuje. Najważniejsze by w tym czasie nie przełączać zasilania na LPG jeśli jest w aucie.czarekj pisze:Czy pamięć, którą wykasujemy odłączając akumulator zawiera charaktrystykę wtrysku? Być może, wiele wskazuje na to, że tak i jeżeli ktoś napisze że dokonał resetu ECU w silniku PM, czy ABT to choć jestem niedowiarkiem to będę zmuszony mu uwierzyć, mimo, że nigdy nie widziałem instrukcji jak to się robi. Nie mniej jednak dla mnie dziwnym nadal wydaje się fakt, że nie ma na ten temat żadnych fachowych publikacji. Dlaczego skrupulatni Niemcy z takim uporem nie wspominali o resecie ECU przez tyle czasu?
Czarku jest wiele marek samochodów, których najdokładniejsze opisy są dostępne tylko w polskich publikacjach (napisanych przez polskich autorów). Co ciekawe im starsze tym dokładniejsze .czarekj pisze:Jest tyle książek o Audi, więc dlaczego w żadnej, którą czytałem nie ma o tym ani słowa?
Czarku całkowita zgoda, nie pisałbym nic o resecie gdybym tego sam nie przerobił na własnej skórze. Doskonale zdaję sobie sprawę z tych drobnych ale jakże ważnych niuansów .czarekj pisze:ale zapewniam Was, że w elektronice czasem wystarczy jeden zmieniony bit w oprogramowaniu sterownika i urządzenie będzie zachowywało się zupełnie inaczej.
To ja też dorzucę kamyczek . Czy gdyby reset ECU (w taki czy inny sposób) nie był potrzebny i był pozbawiony sensu, to czy firmy takie jak Lovato, Landi, BRC czy polski AC zadawałyby sobie trud tworzenia dodatkowych urządzeń do resetu komputera sterującego benzyną? Owszem często chodzi o samo wykasowanie błędów zarejestrowanych w sterowniku aby ten "wyprowadzić" z trybu awaryjnego ale są też takie, którym same zarejestrowane błędy nie przeszkadzają natomiast reset przywraca fabryczne ustawienia ECU przed startem silnika na benzynie.
Oczywiście nie upieram się, że reset jest możliwy i niezbędny zawsze i wszędzie oraz w każdym silniku. Natomiast wiem na pewno co dzieje się ze sterownikiem w ABT po odpięciu akumulatora.
Dziękuję Czarku za uznanie i rzeczową dyskusję, rozmowa z Tobą to zawsze przyjemność . Rozumiem też Twoje podejście do tematu i bardzo mi się ono podoba. Moje jest podobne .
Danek masz rację, ale spójrzmy na to z innej strony. Producenci sprzętu LPG muszą produkować towar dostosowany do możliwie jak największej liczby marek aut. Jest to często sprzęt wręcz uniwersalny, który zadziała i w Polonezie i w Audi i w starszym i w ciut nowszym aucie. Sprzęt w którego rozwiązaniach konstrukcyjnych są ujęte problemy resetu ECU, na wszelki wypadek gdyby zaszła taka potrzeba. Czy taka potrzeba istnieje w przypadku wszystkich modeli silników Audi 80 ja osobiście nie wiem. Może warto się skupić na konfiguracji takowego sprzętu, który w przypadku Poloneza z wtryskiem Bosch będzie realizował funkcję resetu ECU a w przypadku niektórych modeli Audi niekoniecznie. Może producenci sprzętu LPG posiadają wiedzę, której nam brakuje i z ich instrukcji montażu będzie wynikało gdzie reset jest realizowalny, a gdzie nie ma to sensu. To by było już coś. Wiem, że interesują Cię rozwiązania konstrukcyjne instalacji gazowych i jeżeli znajdziesz czas to zobacz jak odnoszą się producenci sprzętu LPG konkretnie do Audi 80. Jakie są ich zalecenia. Mam nadzieję, że nie będą to zalecenia uniwersalne bo to nam nadal nic nie wyjaśni.
To co piszesz na forum o resecie ECU ma sens i rację bytu i jestem skłonny w to uwierzyć, ale niekoniecznie w odniesieniu do Audi 80. Zauważ że nikt na forum, nie potępia resetu ECU, który według mnie i innych osób może wręcz wyśmienicie sprawdzać się w przypadku innych marek aut lub konkretnych modeli Audi 80. Nie zapominajmy też, że to jest forum klubu Audi 80 i szukamy fachowego materiału, który by rozwiał nasze gdybania w stosunku do silników tego modelu.
Danek doceniam Twoją więdzę fachową i cenię doświadczenia jakie zebrałeś obserwując zachowanie się sterownika swojego auta, ale musisz przyznać, że jak na razie nie mamy nic ponad to co nam przedstawiłeś i relacji kliku osób którym reset podobno pomógł.
Niestety rola prekursorów pewnych, niekonwencjonalnych i nowatorskich rozwiązań często bywa trudna, a ich sukces zawsze wiąże się koniecznością przekonania takich niedowiarków jak ja. Mimo to najważniejsze jest to że sam reset ECU niczego w aucie nie uszkadza, a co najwyżej może pomóc i to się liczy.
To co piszesz na forum o resecie ECU ma sens i rację bytu i jestem skłonny w to uwierzyć, ale niekoniecznie w odniesieniu do Audi 80. Zauważ że nikt na forum, nie potępia resetu ECU, który według mnie i innych osób może wręcz wyśmienicie sprawdzać się w przypadku innych marek aut lub konkretnych modeli Audi 80. Nie zapominajmy też, że to jest forum klubu Audi 80 i szukamy fachowego materiału, który by rozwiał nasze gdybania w stosunku do silników tego modelu.
Danek doceniam Twoją więdzę fachową i cenię doświadczenia jakie zebrałeś obserwując zachowanie się sterownika swojego auta, ale musisz przyznać, że jak na razie nie mamy nic ponad to co nam przedstawiłeś i relacji kliku osób którym reset podobno pomógł.
Niestety rola prekursorów pewnych, niekonwencjonalnych i nowatorskich rozwiązań często bywa trudna, a ich sukces zawsze wiąże się koniecznością przekonania takich niedowiarków jak ja. Mimo to najważniejsze jest to że sam reset ECU niczego w aucie nie uszkadza, a co najwyżej może pomóc i to się liczy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 08 gru 2007, 17:18
siemka
wlasnie grzebie w literaturze fachowej z serwisu AUDI - zwykle nie dostepna dla nie wtajemniczonych. i jakos nie moge namierzyc jakiejkolwiek wzmianki na temat resetawania ECU..
Wiec jezeli producent nie przewidzal "resetu " dla technikow z serwisu to czy przewidzial go dla zwyklych smiertelnikow jezdzacych ich samochodami :?: :?: :?:
czyli wniosek jak narazie jeden.
do danka
jezeli chcesz ze mna pokonwersowac z zagadnien elektroniki samochodwej do masz zadanie domowe
komunikacja modulow kontrolnych wykorzystujacych protokól CAN , D-CAN , LIN-BUS i PT-can
komunikacja optyczna ( swiatlowod ) w sterowaniu ABS/DSC lub AIRBAG
wlasnie grzebie w literaturze fachowej z serwisu AUDI - zwykle nie dostepna dla nie wtajemniczonych. i jakos nie moge namierzyc jakiejkolwiek wzmianki na temat resetawania ECU..
Wiec jezeli producent nie przewidzal "resetu " dla technikow z serwisu to czy przewidzial go dla zwyklych smiertelnikow jezdzacych ich samochodami :?: :?: :?:
czyli wniosek jak narazie jeden.
do danka
jezeli chcesz ze mna pokonwersowac z zagadnien elektroniki samochodwej do masz zadanie domowe
komunikacja modulow kontrolnych wykorzystujacych protokól CAN , D-CAN , LIN-BUS i PT-can
komunikacja optyczna ( swiatlowod ) w sterowaniu ABS/DSC lub AIRBAG
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Nie chciałe sie wtrącac w temat bo sie na tym nie znam, ale jak wiedze to co sie dzieje to nie moge Kolego tu nie chodzi o to kto jest lepszy, czy kto komu doje.... tylko o to aby jedne drugiemu pomagał, a nie kłucił sie i pokazywal kto jest lepszy w tym czy w tamtym... każdy z Nas na forum jest dobry w czymś tam i pomaga innym, jesli jestes dobry w układach scalonych, programowaniu lub samych protokołach to pomóż tą wiedza innym a napewno kiedyś Ci sie to zwroci (kiedy Ty bediesz potrzebował pomocy) a i jeśli tak dużo wiesz o Canie czy Hexie to chcetnie poczytam bo teamta akurat mnie interesuje <ok>mariuszszkocja pisze:do danka
jezeli chcesz ze mna pokonwersowac z zagadnien elektroniki samochodwej do masz zadanie domowe
komunikacja modulow kontrolnych wykorzystujacych protokól CAN , D-CAN , LIN-BUS i PT-can
komunikacja optyczna ( swiatlowod ) w sterowaniu ABS/DSC lub AIRBAG
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
mariuszszkocja W dalszym ciągu nie podałeś żadnych konkretnych, merytorycznych argumentów. To, że niczego nie znajdujesz w jakiejś tajemniczej fachowej literaturze wcale nie musi świadczyć o tym, że takie zjawisko jak wykasowanie danych korekcyjnych czasu wtrysku benzyny podczas zaniku napięcia zasilania ECU nie istnieje. Może równie dobrze świadczyć o tym, że:
1. Nikt sobie tym głowy nie zawraca, bo: np. wykasowanie błędów w ECU być może powoduje również wykasowanie tych danych korekcyjnych i przywrócenie danych fabrycznych (szczerze mówiąc tego akurat nie sprawdzałem). Więc po co ktoś tam w serwisie miałby się rozwodzić nad takim czy innym sposobem na przywrócenie tych fabrycznych ustawień. Serwis podpina VAG-A, diagnozuje, likwiduje usterkę, kasuje błędy i oddaje autko. Rozwiązania i zasady działania ECU są często pilnie strzeżoną tajemnicą konstruktorów, którymi nikt się nie chwali na prawo i lewo .
2. Może po prostu za słabo szukałeś.
3. Może wcale nie szukałeś.
4. Może jesteś "zbyt nowoczesny" Nasze autka to konstrukcje z lat 80-90, gdzie zaawansowana elektronika dopiero zaczęła się pojawiać tak naprawdę w samochodach.
Dla mnie i wielu kolegów (przynajmniej z silnikami ABT i PM) ważne jest, że rozsypana mapa wtrysku benzyny (czas wtrysku) , z takich czy innych powodów, zostaje przywrócona do normalnych wartości po odpięciu i ponownym podłączeniu akumulatora oczywiście pod warunkiem prawidłowego działania pozostałych elementów wykonawczych i czujników. Nie każdy dysponuje VAG-iem, żeby sobie błędy wykasować czy zdiagnozować autko, a mechanicy i elektronicy samochodowi każą sobie często bardzo słono płacić za takie czynności. Np. podpięcie VAG-a, odczyt błędów i ich skasowanie to koszt od 30 do 100 zł. Do tego dochodzi "specjalna" ekstra taryfa dla posiadaczy LPG czyli +100%.
Myślę, że Ty właśnie reprezentujesz tą grupę mechaników. Bo niby co to ma na celu?:
Chcesz dyskutować? To proszę bardzo skoro masz dostęp do tej tajemnej literatury , napisz proszę z jaką częstotliwością lub w jaki sposób ECU próbkuje sygnał sondy lambda. Jest to bardzo intrygujące, nie tylko mnie, zagadnienie. Dlaczego? Otóż chodzi o to by móc dobrać takie ustawienia sygnału emulacji sondy lambda podczas pracy na LPG by ECU rzeczywiście zostało oszukane i nie interpretowało sygnału emulatora jako ubogiej lub bogatej mieszanki. Dodam, że czasy stanu L i H sygnału mogę zmieniać co 0,125 sek w zakresie 2 sekund, niestety nie ma możliwości zmiany czasów w zależności od prędkości obrotowej. Przebieg sygnału fala prostokątna. Zaręczam Ci, że jeśli rozwiążesz ten problem to będę pierwszym, który postawi Ci flaszkę.
1. Nikt sobie tym głowy nie zawraca, bo: np. wykasowanie błędów w ECU być może powoduje również wykasowanie tych danych korekcyjnych i przywrócenie danych fabrycznych (szczerze mówiąc tego akurat nie sprawdzałem). Więc po co ktoś tam w serwisie miałby się rozwodzić nad takim czy innym sposobem na przywrócenie tych fabrycznych ustawień. Serwis podpina VAG-A, diagnozuje, likwiduje usterkę, kasuje błędy i oddaje autko. Rozwiązania i zasady działania ECU są często pilnie strzeżoną tajemnicą konstruktorów, którymi nikt się nie chwali na prawo i lewo .
2. Może po prostu za słabo szukałeś.
3. Może wcale nie szukałeś.
4. Może jesteś "zbyt nowoczesny" Nasze autka to konstrukcje z lat 80-90, gdzie zaawansowana elektronika dopiero zaczęła się pojawiać tak naprawdę w samochodach.
Dla mnie i wielu kolegów (przynajmniej z silnikami ABT i PM) ważne jest, że rozsypana mapa wtrysku benzyny (czas wtrysku) , z takich czy innych powodów, zostaje przywrócona do normalnych wartości po odpięciu i ponownym podłączeniu akumulatora oczywiście pod warunkiem prawidłowego działania pozostałych elementów wykonawczych i czujników. Nie każdy dysponuje VAG-iem, żeby sobie błędy wykasować czy zdiagnozować autko, a mechanicy i elektronicy samochodowi każą sobie często bardzo słono płacić za takie czynności. Np. podpięcie VAG-a, odczyt błędów i ich skasowanie to koszt od 30 do 100 zł. Do tego dochodzi "specjalna" ekstra taryfa dla posiadaczy LPG czyli +100%.
Myślę, że Ty właśnie reprezentujesz tą grupę mechaników. Bo niby co to ma na celu?:
To chyba Tobie się fora pomyliły .mariuszszkocja pisze:do danka
jezeli chcesz ze mna pokonwersowac z zagadnien elektroniki samochodwej do masz zadanie domowe
komunikacja modulow kontrolnych wykorzystujacych protokól CAN , D-CAN , LIN-BUS i PT-can
komunikacja optyczna ( swiatlowod ) w sterowaniu ABS/DSC lub AIRBAG
Chcesz dyskutować? To proszę bardzo skoro masz dostęp do tej tajemnej literatury , napisz proszę z jaką częstotliwością lub w jaki sposób ECU próbkuje sygnał sondy lambda. Jest to bardzo intrygujące, nie tylko mnie, zagadnienie. Dlaczego? Otóż chodzi o to by móc dobrać takie ustawienia sygnału emulacji sondy lambda podczas pracy na LPG by ECU rzeczywiście zostało oszukane i nie interpretowało sygnału emulatora jako ubogiej lub bogatej mieszanki. Dodam, że czasy stanu L i H sygnału mogę zmieniać co 0,125 sek w zakresie 2 sekund, niestety nie ma możliwości zmiany czasów w zależności od prędkości obrotowej. Przebieg sygnału fala prostokątna. Zaręczam Ci, że jeśli rozwiążesz ten problem to będę pierwszym, który postawi Ci flaszkę.
Witam.
Podepnę się do tematu i go może odświeżę. Jak widzę mariuszszkocja pracuje nad zagadnieniem Danka bo się nie odzywa
Oprócz B4 [ABK] mam jeszcze VW golfa 1,8 [RP] z LPG 1 generacji. W tych silnikach normalne jest, że po przejechaniu kilku set lub tyś km (na LPG I generacji) coś się komputer "rozjeżdża" i nie możliwa jest jazda na benzynie (przydatne szczególnie zimą przy zapalaniu). Silnik się krztusi, dusi, prycha, gaśnie. Pomaga właśnie reset ECU czyli odpięcie klem na jakiś czas. Po tym zabiegu wszystko wraca do normy. I tu taka operacja jest uzasadniona. W przypadku mojego golfa Ecu jest cały czas zasilane w celu podtrzymania właśnie pamięci.
To takie moje pierwsze spostrzeżenie dotyczące zasadności resetu ECU.
Po drugie, odnośnie naszych Audiczek [ABK] , przyszło mi do głowy, że może w ECU jest pamięć typu FLASH czy coś w tym stylu. Pamięć która nie potrzebuje zasilania np jak Pendrive do zwykłego PC`ta. Błędy, ustawienia itp, itd byłyby trwale zapisywane podczas jazdy. Reset ma spowodować przywrócenie fabrycznych ustawień a później w czasie jazdy ponowne zbieranie danych i dostosowywanie tego wszystkiego do warunków jazdy... bo jednak taki "rozjechany" Ecu może się dawać we znaki, stąd zasadność jego resetu.
Pozdrawiam
Podepnę się do tematu i go może odświeżę. Jak widzę mariuszszkocja pracuje nad zagadnieniem Danka bo się nie odzywa
Oprócz B4 [ABK] mam jeszcze VW golfa 1,8 [RP] z LPG 1 generacji. W tych silnikach normalne jest, że po przejechaniu kilku set lub tyś km (na LPG I generacji) coś się komputer "rozjeżdża" i nie możliwa jest jazda na benzynie (przydatne szczególnie zimą przy zapalaniu). Silnik się krztusi, dusi, prycha, gaśnie. Pomaga właśnie reset ECU czyli odpięcie klem na jakiś czas. Po tym zabiegu wszystko wraca do normy. I tu taka operacja jest uzasadniona. W przypadku mojego golfa Ecu jest cały czas zasilane w celu podtrzymania właśnie pamięci.
To takie moje pierwsze spostrzeżenie dotyczące zasadności resetu ECU.
Po drugie, odnośnie naszych Audiczek [ABK] , przyszło mi do głowy, że może w ECU jest pamięć typu FLASH czy coś w tym stylu. Pamięć która nie potrzebuje zasilania np jak Pendrive do zwykłego PC`ta. Błędy, ustawienia itp, itd byłyby trwale zapisywane podczas jazdy. Reset ma spowodować przywrócenie fabrycznych ustawień a później w czasie jazdy ponowne zbieranie danych i dostosowywanie tego wszystkiego do warunków jazdy... bo jednak taki "rozjechany" Ecu może się dawać we znaki, stąd zasadność jego resetu.
Pozdrawiam