Witam
Parę razy padł mi aku.Po naładowaniu nie trwało pięć dni i znowu...potem ponad tydzień.Wymieniłem pasek alternatora przy okazji sprawdziłem ładowanie.Po dwóch tygodniach bezawaryjnej jazdy znowu się stało.Centralny nie reagował, kontrolki lekko świeciły.Próbowałem włączyć światła, wycieraczki itd. Przekręciłem kluczyk i z otworu przełącznika wycieraczek wydobył się dymek.Po godzinie postoju centralny już miał dość energii żeby się otworzyć ale nic poza tym.Od czego zacząć ?
Niedawno nabyłem autko i nie wiem co kryje się w środku.
[B4 1.9 TDI 1Z] Rozładowany aku
Zacznijmy do tego czy masz jakikolwiek miernik którym jesteś w stanie pomierzyć napięcie i prąd.
Na zachętę nim nie zdobędziesz miernika trochę "wojennych" metod.
Naładuj akumulator, na wyłączonym silniku odkręć gruby przewód od alternatora i dotykając go do tej śruby z którą był skręcony zobacz czy nie iskrzy.
Również na naładowanym akumulatorze, najlepiej po zmroku, wyjmuj i wkładaj po koleii bezpieczniki zwracając uwagę na którym iskrzy.
No i oczywiści standard - sprawdź czy lampka w bagażniku nie świeci się ciągle, nawet po zamknięciu bagażnika.
Jak zdobędziesz miernik to melduj na forum.
Na zachętę nim nie zdobędziesz miernika trochę "wojennych" metod.
Naładuj akumulator, na wyłączonym silniku odkręć gruby przewód od alternatora i dotykając go do tej śruby z którą był skręcony zobacz czy nie iskrzy.
Również na naładowanym akumulatorze, najlepiej po zmroku, wyjmuj i wkładaj po koleii bezpieczniki zwracając uwagę na którym iskrzy.
No i oczywiści standard - sprawdź czy lampka w bagażniku nie świeci się ciągle, nawet po zamknięciu bagażnika.
Jak zdobędziesz miernik to melduj na forum.
Więc tak :aku był sprawdzany i jest sprawny,bezpieczniki nie iskrzą a lampka nie świeci.Wygląda to tak jakby przy którymś opuszczeniu samochodu coś się zwarło i rozładowało.Sugerując się dymkiem,założyłem, że to wina przełączników przy kolumnie kierownicy,ale nie wiem w którym-poza światłami postojowymi- jest napięcie.
Miernik jest na stanie,więc gdzie powinien być obwód zamknięty a gdzie nie?Może ma ktoś schemat?
Z góry dzięki
Miernik jest na stanie,więc gdzie powinien być obwód zamknięty a gdzie nie?Może ma ktoś schemat?
Z góry dzięki