Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Różnica między wersjami podwójnych wentylatorów

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
mikolajmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 23 paź 2016, 13:06
Imię: Mikołaj
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zawiercie

[B4 2.0 ABK] Różnica między wersjami podwójnych wentylatorów

Post autor: mikolajmm » 29 mar 2018, 02:05

Noszę się z zamiarem montażu manualnej klimy.

Potrzebuję podwójne wentylatory do chłodnic i jak widzę, są co najmniej dwie ich wersje.

Jedna to jeden wentylator aktywny i drugi napędzany paskiem z pierwszej (czy tu jest jakaś opornica to nie wiem).
Druga to dwa aktywne wentylatory i do tego opornica (dobrze mówię?)

Czy ktoś jest w stanie wyjaśnić mi na czym polegają różnice? Wady, zalety? Modele w których takie rozwiązania były stosowane?

Nie wiem czy znaczenie ma tutaj benzyna/diesel/klima/przyczepka itp.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 mar 2018, 09:22

To o czym piszesz nie było do klimy bo to były na wersje ciepłe kraje, przyczepka itd lepsze chłodzenie na mniejszą chłodnice, jeżeli montujesz klimę to i tak musisz przerobić na większą chłodnice wyższą bo inaczej nie umieścisz skraplacza za mało miejsca na tej chłodnicy mniejszej. Jak zmienisz chłodnicę, belkę, to wtedy wentylator podejdzie tylko ten podwójny bo na większa chłodnicę był jeden rodzaj, przeszczep można robic z ACE,1Z- belka,chłodnica,wiatraki, pas przedni.

Awatar użytkownika
mikolajmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 23 paź 2016, 13:06
Imię: Mikołaj
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: mikolajmm » 29 mar 2018, 10:15

No to czad, większa chłodnica silnika tam jeszcze jest, a nie tylko dokładka skraplacza?

Tylko pisałem o dwóch aktywnych wentylatorach i o wersji łączonej paskiem. Do którego rozwiązania się odnosisz?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 mar 2018, 10:27

Nie znajdziesz skraplacza na mniejszą chłodnicę bo oryginalnie nie było, no ale nikt nie zabrania tobie zamówić na specjalne zamówienie pod wymiar.

Oryginalny skraplacz jest tylko pod większą chłodnicę. Odnosiłem się do dwóch aktywnych wentylatorach takie właśnie szły w ABT/ABK jak była klima i to jest to samo co ACE,1Z.


Pisałem wyżej że te wszystkie wiatraki z tym dłuższym silnikiem, podwójne z paskiem nie było to na klimatyzacje to były tylko wydajniejsze chłodzenie na inne przyczyny.

Awatar użytkownika
mikolajmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 23 paź 2016, 13:06
Imię: Mikołaj
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: mikolajmm » 30 mar 2018, 01:51

Patrzę czy to na realoem czy to ifinterface i wychodzi, że tych płaskich aktywnych też kilka rodzajów było :D
Nie mniej z tego co widzę to pas przedni i belka była uniwersalna.

Pod ABK chłodnica ma według tych katalogów też ten sam numer dla auta z klimą i bez tak więc jedyne co powinno wystarczyć wsadzić skraplacz i obudowę z wiatrakami.
Jeżeli masz materiały mówiące inaczej to chętnie się z nimi zapoznam, żeby nie mieć niespodzianek.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 mar 2018, 05:35

Weż miarkę i poprostu zmierz wysokość swojej chłodnicy i skraplacza wtedy będziesz wiedział o co chodzi twoja ma bodajże 306mm a skraplacz 350mm nawet ta mniejsza chłodnica nie posiada uchwytów do skraplacza. ABK/ABT bez klimy nigdy nie miało tej większej chłodnicy coś żle patrzysz, a aktywne dwa wiatraki było dwa rodzaje pod ace i tdi jak i drugi V6 ABC/AAH i ABT/ABK jak miało klimatyzacją ale to ten sam numer co ACE/TDI

Awatar użytkownika
mikolajmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 23 paź 2016, 13:06
Imię: Mikołaj
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: mikolajmm » 30 mar 2018, 09:00

Według: www.realoem.me/Audi/RDW/A80/1994/150/R/9/959/959050 wymiary i wygląd może są takie same w ABK z klimą i TDI, ale mają inne moce:
- pod klimę w ABK 4A0959455C (180W)
- pod klimę dla TDI 4A0959455B (300W)
- no i jeszcze inne zestawy, a automatem itp

Miarka w dłoń i idę mierzyć, i spisywać numery tego co mami ;)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 mar 2018, 10:56

Widzę że cię nie przekonam ale spoko. Nie będę przekonywał wyjdzie w praniu. A te numery co podałeś są błędne zobacz co to jest i pomyśl jak wiatrak od silnika długiego dla chłodnic mniejszych przystosujesz do silnika krótkiego

Awatar użytkownika
mikolajmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 23 paź 2016, 13:06
Imię: Mikołaj
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: mikolajmm » 30 mar 2018, 11:33

Mierzyłem, moja chłodnica ma 325cm i ma jeszcze trochę miejsca pod sobą do belki - 350cm by raczek weszła.
Do przekonania chciałbym mieć po prostu konkretne podstawy - dokumentacje, fotki, opisy, żebym mógł to zweryfikować przed wymienianiem cześci rzeczy.
A wiesz może jaki nr ma ta większa chłodnica o której mówisz?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 mar 2018, 12:19

Po dokumentację to do serwisu.

Jeszcze tylko dodam to bo dalej mi się nie chce szukać a lenistwo sam tępię bo jak człowiek czegoś chce to sam się wszystkiego dowie. A ja już dawno podpowiedziałem i powinno tobie to wystarczyć.




Obrazek


Oczywiscie z etki też trzeba umieć korzystać. Poz.1 to co mówiłes


Obrazek



Obrazek

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4670
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 mar 2018, 20:43

Jarewa pisze:ABK/ABT bez klimy nigdy nie miało tej większej chłodnicy coś żle patrzysz
A nie było jakieś wersji na gorące klimaty czy hak, które miały większą chłodnicę. Nie wspominając o chłodnicach do automatycznych skrzyń biegów.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 mar 2018, 20:51

Maćku pierwsze zdjęcie z etki na gorące klimaty i hak były tylko ciut szersze ale nie wyższe belka blaszana nadal zostawała no i ten tradycyjny wentylator z podłużnym silnikiem na dwa wentylatory przez pasek.

Automaty to inna bajka. I o nich nie wspominałem bo one juz mają belkę rurową i tą większą chłodnicę co szło standardowo do wszystkich automatów r4 i większą V6.

Awatar użytkownika
mikolajmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 23 paź 2016, 13:06
Imię: Mikołaj
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: mikolajmm » 31 mar 2018, 03:54

Wygląda na to, że NRF 50527 jest pod klimę, wcale nie taka droga, za około 250 nówkę można dostać, a to lutowana chłodnica jest

Widzę, że tam prowadnica powietrza jakaś inna jest.
Belka to jest "wzmocnienie poprzeczne dolne"? Jak tak to wiszę na etce dwa numery, ale żaden nie opisany konkretnie do czego:
- 8A0805651 - między innymi ABK, na realoem piszą, że to pod klimatyzację/automat
- 8A0805577 - 4-cyl.
- 893805853A - dla 5-cyl. więc nie liczę

Co do wentylatorów: tak pokazuje na ifinterface.com , natomiast na realoem jest ten numer, który Ty wskazałeś - 811959455R - ten z dużym tyłkiem i miejscem na pasek do drugiego wentylatora

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 mar 2018, 08:35

Nie ja zdjęciami wskazałem wentylator 2x4A0959455C który jest dla wszystkich r4 bo tylko takie się zamontuje na powiększoną chłodnicę wiąze się to z obudową że na większa przychodzi ta plastikowa cienka większa, blaszana obudowa w tym przypadku odpada bo ona byłą przeznaczona tylko na te niskie chłodnice wiec wszystkie te wentylatory z tyłkiem odpadają.

Awatar użytkownika
mikolajmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 23 paź 2016, 13:06
Imię: Mikołaj
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: mikolajmm » 08 kwie 2018, 21:39

OK, pojawiło się kolejne pytanie związane z wentylatorami:
Jaka jest różnica między opornicami pod te wentylatory?
- 8A0959493 - ABK z klimą
- 4A0959493A - 1Z

Póki co widzę tylko, że różnią się mocowaniem i miejscem zamontowania. Mam ten 4A0959493A, natomiast nie mam nawet pojęcia gdzie 8A0959493 jest montowany (google nie odpowiedział obrazkiem na moje pytanie)

Jeszcze jedna zagadka to skąd kable pociągnąć do opornicy i jak podłączyć w skrzynce bezpieczników/przekaźników, bo mam wiązkę, która idzie ze skrzynki zakończoną w przedziale silnika czujnikiem temperatury i dwoma złączami pod opornicę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga