Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[89 B3 JK] Rozrusznik nie kreci

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
patryk18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 31 sie 2009, 19:33

[89 B3 JK] Rozrusznik nie kreci

Post autor: patryk18 » 23 lis 2009, 16:30

Witam mam problem z moim audi rozrusznik w ogóle nie kręci wydaje mi sie że to cewka
podczas przekręcenia kluczyka nic nie słychać kostka w stacyjce jest dobra aku też.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 23 lis 2009, 16:32

A sprawdziłeś czy napięcie dochodzi do rozrusznika na ten cienki kabel. Jak jest głucho to jeszcze szczotki mogą być.

patryk18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 31 sie 2009, 19:33

Post autor: patryk18 » 23 lis 2009, 16:38

tak sprawdzałem cienki kabel i podłączyłem go bezpośrednio do aku i nic

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 23 lis 2009, 16:51

to albo cewka albo szczotki. sprubuj zewrzeć te dwa grube kable co są przy rozruszniku jerzeli zakręci to znaczy że cewka.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 23 lis 2009, 22:40

A może spadł z rozrusznika taki cienki kabelek na wsuwkę. U mnie wsuwka była luźna i kilka razy tak było ze rozrusznik nie krecił.

Awatar użytkownika
Kermit85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 583
Rejestracja: 05 paź 2008, 10:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Kermit85 » 23 lis 2009, 23:19

Podejrzewam szczotki, bo jak by padło uzwojenie w cewce to rozrusznik by buczał i nie miał by siły obrócić silnikiem. Spróbuj uderzyć kilka razy w rozrusznik trzonkiem młotka, może się zawiesił, ale to i tak zwiastowało by wymianę szczotek ;-)

Ja wymieniłem szczotkotrzymacz ze szczotkami na nowy - 60 zł
Po tygodniu padło uzwojenie, rozrusznik od kolegi z klubu - coś około 120 zł ;-)

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 23 lis 2009, 23:30

dokładnie
Kermit85 pisze:próbuj uderzyć kilka razy w rozrusznik trzonkiem młotka
najlepiej mieć kogoś drugiego do pomocy aby przekrecił stacyjke na rozrusznik i trzymał, a w tym czasie obstukać rorzusznik. Jak to pomorze do szczotki sie zaiweszają lub kończą ;-)

patryk18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 31 sie 2009, 19:33

Post autor: patryk18 » 24 lis 2009, 15:01

Dzisiaj rozebrałem rozrusznik i okazało sie że niema szczotek wymieniłe i wszystko chodzi tylko tyle że jakoś cięzko kreci.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 24 lis 2009, 17:10

patryk18 pisze:tylko tyle że jakoś cięzko kreci.
pewnie luz na tulejkach...

radzek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 21 lis 2009, 16:34
Lokalizacja: 3city
Kontakt:

Post autor: radzek » 24 lis 2009, 18:18

Dziki pisze:dokładnie
Kermit85 pisze:próbuj uderzyć kilka razy w rozrusznik trzonkiem młotka
najlepiej mieć kogoś drugiego do pomocy aby przekrecił stacyjke na rozrusznik i trzymał, a w tym czasie obstukać rorzusznik. Jak to pomorze do szczotki sie zaiweszają lub kończą ;-)
nie ma potrzeby "trzymania stacyjki" na zaplon podczas odpalania na krotko.
I drodzy koledzy nie stukajcie w rozrusznik nawet trzonkiem.Mozna tylko zaszkodzic. Stojan w wiekszosci rozrusznikow (typ bosch bardzo czesto byl montowany w autach z grupy VW I Audi) nie ma w srodku cewki tylko magnesy. Cewka owszem jest ale w elektromagnesie. Cisza podczas proby odpalenia auta moze byc spowodowana uszkodzeniem elektrmagnesu (nie kiedy slychac ciche stukanie)

Awatar użytkownika
LYSY81222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 08 lis 2009, 17:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: LYSY81222 » 24 lis 2009, 18:26

Witam
Podepne sie pod temat, luzy na tulejkach to jedno ale patryk18 jesli miales rozebrany rozruszniczek to mogles wydmuchac stojan i wirniczek z zanieczyszczen pozniej obie te rzeczy dobrze wymyc (najlepiej ropownica pod cisnieniem) benzyna extrakcyjna lub nitrem, dobrze wysuszyc pozniej komutator przetrzec papierkiem 180 na poczatek 400 na koniec, okryc komutator i polakierowac lakierem bezbarwnym zwoje w stojanie i wirniku dla lepszej izolacji. Tzw bendyx wytrzec nasmarowac nie za mocno, zlozyc wszystko do kupy i chodzi jak talala. :-D

radzek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 21 lis 2009, 16:34
Lokalizacja: 3city
Kontakt:

Post autor: radzek » 24 lis 2009, 20:49

LYSY81222 pisze:Witam
Podepne sie pod temat, luzy na tulejkach to jedno ale patryk18 jesli miales rozebrany rozruszniczek to mogles wydmuchac stojan i wirniczek z zanieczyszczen pozniej obie te rzeczy dobrze wymyc (najlepiej ropownica pod cisnieniem) benzyna extrakcyjna lub nitrem, dobrze wysuszyc pozniej komutator przetrzec papierkiem 180 na poczatek 400 na koniec, okryc komutator i polakierowac lakierem bezbarwnym zwoje w stojanie i wirniku dla lepszej izolacji. Tzw bendyx wytrzec nasmarowac nie za mocno, zlozyc wszystko do kupy i chodzi jak talala. :-D
dobrze gada <piwo>
tylko bendiksu bym nie myl bo mozna niechcacy wyplukac smar z niego :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl