[B4 ABK] rozrusznik nie kręci z kluczyka
- masteretsam
- Forum Audi 80
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46
[B4 ABK] rozrusznik nie kręci z kluczyka
Witam problem jak w temacie, rozrusznik nie kreci z kluczyka a patrzałem na krótko i działa. Przekażnik słychać że cyka czyli wychodzi na to że sprawny, masa i plus w kostce są, nie ma za to przejscia pomiedzy kablem od rozrusznika w stacyjce a wtyczką wzudzajacą w rozruszniku ale to pewnie dlatego ze sterowanie jest przez przekąźnik. Ja obstawiam w takim razie, że uszkodzony jest gdzies kabel miedzy rozrusznikiem a przekaźnikiem, ale wiem tez, że w pompce od centtralnego jest alarm który po zamknieciu auto odcina prąd do wzbudzenia rozrusznika tak że nie zakreci dopoki nie otworzę auta taka antykradziejka. Pytanie czy mogło sie tam cos zdymać w pompce ze cos sie zacieło i nie odlokowuje sie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ten przekaźnik, który cyka to nie przekaźnik rozrusznika tylko przekaźnik odłączający styk X czyli odłączanie dmuchawy, wycieraczek i innych odbiorników które pobierają dużo prądu na czasu pracy rozrusznika.
Zobacz czy pojawia się plus przy przekręcaniu kluczka na rozruch na blaszce w skrzynce bezpieczników w miejscu przekaźnika 8: https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/a3a5c01e1ca7a75b (możesz też mieć tam przekaźnik).
Jak sprawdzałeś przejście ze styku 50 stacyjki do rozrusznika? Czasem wypala się styk na kostce od spodu skrzynki bezpieczników czy to wejściu ze stacyjki czy wyjściu na rozrusznik. Od biedy można połączyć te przewody poza skrzynką.
Zobacz czy pojawia się plus przy przekręcaniu kluczka na rozruch na blaszce w skrzynce bezpieczników w miejscu przekaźnika 8: https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/a3a5c01e1ca7a75b (możesz też mieć tam przekaźnik).
Jak sprawdzałeś przejście ze styku 50 stacyjki do rozrusznika? Czasem wypala się styk na kostce od spodu skrzynki bezpieczników czy to wejściu ze stacyjki czy wyjściu na rozrusznik. Od biedy można połączyć te przewody poza skrzynką.
- masteretsam
- Forum Audi 80
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46
Sprawdziłem napiecie po przekreceniu kluczykiem na blaszkach w miejscu przekaźnika 8 i na dwoch blaszkach przy próbie odpalenia pojawia się napiecie.
Przejscie ze styku 50 do rozrusznka sprawdzilem miernikiem ustawionym na przedzownke i podłaczyłem jeden przewod na wtyczki wzbudzajacej rozrusznik a drugi przewod do przewodu czerwonego z czarnym paskiem we wtyczce przy kostce stacyjki który z tego co wyczytalem odpwiada za podanie pradu na rozrusznik, ale jak pisałem wczesniej nie wiem czy takie sprawdzanie ma sens jesli po drodze jest przekaźnik.
Przejscie ze styku 50 do rozrusznka sprawdzilem miernikiem ustawionym na przedzownke i podłaczyłem jeden przewod na wtyczki wzbudzajacej rozrusznik a drugi przewod do przewodu czerwonego z czarnym paskiem we wtyczce przy kostce stacyjki który z tego co wyczytalem odpwiada za podanie pradu na rozrusznik, ale jak pisałem wczesniej nie wiem czy takie sprawdzanie ma sens jesli po drodze jest przekaźnik.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak pisałem wcześniej to nie przekaźnik załącza rozrusznik (nawet jak masz w miejscu nr. 8, bo on po włączeniu zapłonu zostaje na stałe załączony jeśli skrzynia automatyczna jest na luzie albo P albo jeśli alarm go załączy).masteretsam pisze:pisałem wczesniej nie wiem czy takie sprawdzanie ma sens jesli po drodze jest przekaźnik.
- masteretsam
- Forum Audi 80
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46