Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2.0 ABK] Sonda lambda

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
AvantAudiB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 04 cze 2007, 12:01
Lokalizacja: Kraków

[80 b4 2.0 ABK] Sonda lambda

Post autor: AvantAudiB4 » 12 cze 2007, 15:26

Witam serdecznie
Wyskoczył na VAG-u błąd sondy lamda - 525 Sonda Lambda - G39. Czy mógłby ktoś z Was pomóc mi i napisać czy:
1. Czy oryginalnie w moim modelu jest 0 258 003 957 ?
2. Zamiast tej z numerem wymienionym w punkcie nr 1 moge kupić 0 258 986 504 ?
3. Zamiast tej z numerem wymienionym w punkcie nr 1 moge kupić 0 258 986 502 :idea: ? :idea:
4. Czy prawdą jest, że jak oryginalnie był katalizator a ja go wykruszyłem (pusta puszka po nim jest) to choćbym nawet zmienił sondę to i tak nic to nie da i błąd się pojawi znowu?
5. Czy skoro zamierzam założyć sekwencję to nie powinieniem przejmować się tym błędem?
4. Jeśli wyskoczył również błąd czujnika spalania stukowego to błąd ten wyniknął z uszkodzenia lambdy?
5. Co pierwsze w moim przypadku powinno zostać wymienione: czujnik spalania stukowego czy sonda lambda?

Proszę o pomoc bo bardzo się tymi błędami przejąłem i chce się ich pozbyć.
Ostatnio zmieniony 12 cze 2007, 19:39 przez AvantAudiB4, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Re: [2.0E B4 ABK Digifant 1993 rok Avant]

Post autor: czarekj » 12 cze 2007, 18:10

4. Czy prawdą jest, że jak oryginalnie był katalizator a ja go wykruszyłem (pusta puszka po nim jest) to choćbym nawet zmienił sondę to i tak nic to nie da i błąd się pojawi znowu?

Nieprawda. Błąd zniknie. W Audi 80 jest tylko jedna sonda Lambda i to montowana przed katalizatorem. Wykruszenie wkładu zmienia tylko szybkość przepływu spalin wokół sondy, mimmo to sonda działa nadal. W nowszych rozwiązaniach aut sa dwie sondy (przed i po katalizatorze) i wtedy to miałoby znaczenie, ale ten przypadek nie dotyczy A80.


5. Czy skoro zamierzam założyć sekwencję to nie powinieniem przejmować się tym błędem?

Auto bedzie poprawnie jaździło na gazie tylko wtedy gdy bedzie w pełni sprawne dla pracy na benzynie. Zarówno sonda Lambda i czujnik spalania stukowego są istotne dla instalacji LPG. Sterownik LPG wykorzystuje sygnał z sondy Lambda do ustalania optymalnego składu mieszanki. Natomiast sterownik silnika nawet przy pracy na LPG zmienia punkt ustawienia zapłonu, az do granicy wystepowania spalania stukowego. Podsumowując sonda Lambda i czujnik spalania stukowego musza być 100% sprawne.


4. Jeśli wyskoczył również błąd czujnika spalania stukowego to błąd ten wyniknął z uszkodzenia lambdy?

Nie sadzę. Nie miałem jeszcze takiej sytuacji gdy obie te usterki wystepuja jednocześnie. Nie sądzę by były ze soba powiązane.

5. Co pierwsze w moim przypadku powinno zostać wymienione: czujnik spalania stukowego czy sonda lambda?

W pierwszej kolejności wymień sondę Lambda a nastepnie poszukaj jeszcze raz nieprawidłowości w podłączeniu czujnika spalania stukowego. Nie sądzę, by ten czujnik rzeczywiście się uszkodził. Jeżeli masz zamiar jeździc na benzynie to wymień te czujniki jednocześnie.

AvantAudiB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 04 cze 2007, 12:01
Lokalizacja: Kraków

Podziękowania

Post autor: AvantAudiB4 » 12 cze 2007, 21:26

Dziękuje za wypowiedź.
Obserwuję Twoje rady i opinie i bardzo podoba mi się to, że zawsze są do rzeczy. Imponująca wiedza.
Co do numerków to muszę je zczytać sam z sondy lambda?
Tydzień temu błędy zostały wykasowane, styki przeczyściłem igłą od strzykawki - troche porysowałem (czy są może preparaty do czyszczenia powierzchni stycznych elektryki?) i 19 czerwca jadę na ponowne zczytanie błędów przed montażem gazu.

Jeśli się pojawią ponownie po wykasowaniu to zacznę od sondy.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 12 cze 2007, 22:15

Gazownicy nie wyregulują Ci prawidłowo instalacji LPG ze sterownikiem, jeżeli sonda Lambda nie będzie sprawna. Jeżeli w tym czasie czujnik spalania nie będzie sprawny to równiez mogą być delikatne przekłamania i niestabilności w pomiarze składu mieszanki, choć niekoniecznie. Mimo awarii tego czujnika wiele aut jeździ tylko ma problemy z "dzwonieniem" silnika. Ponadto gaz "lubi" wcześniejszy zapłon i tylko wtedy zejdziesz do mimimu z zużyciem gazu gdy będzie sprawne 100% elektryki.
Dzięki za wyrazy uznania. Niestety ja też wszystkiego nie wiem. Na konkretne pytania chętnie odpowiem.

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 13 cze 2007, 09:05

A jak można zdiagnozować czy ten czujnik spalania stukowego jest sprawny? Gdzie on się wogóle znajduje i jaki jest koszt jego wymiany?
Sory za podpięcie się do tematu ale nie chce zakładać drugiego

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

Post autor: Omen » 13 cze 2007, 09:32

Myślę że w tych tematach znajdziesz odpowiedz na zadane pytania :arrow:
viewtopic.php?t=4402&highlight=czunik+s ... +stukowego
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 b3 2.0 aad] czujnik spalania stukowego
viewtopic.php?t=4054&highlight=czunik+s ... +stukowego
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 B4 2.0 ABK] Nierówna praca na benzynie

Pozdr. Adam.

AvantAudiB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 04 cze 2007, 12:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: AvantAudiB4 » 13 cze 2007, 09:33

W moim przypadku dowiedziałem się, że czujnik wykazuje błąd po sprawdzeniu błędów VAG-iem w komputerze auta kiedy byłem u mechanika. Ja tym ostatnim nie jestem i też się uczę.
Diagnoza czujnika stukowego wg książki "Kody usterek " wydawnictwa Auto (do ściągnięcia z "Centrumaudi" dział "Download":
1. Podłączyć końcówkę indukcyjną lampy stroposkopowej do przewodu wysokiego napiecia 1 cylindra.
2. Podłączyć woltomierz prądu przemiennegolub oscyloskopu do zacisków czujnika spalania stukowego.
3. Pozostawić silnik pracujący na biegu jałowym
4. Lekko postukać w blok silnika w okolicy 1 cylindra.
5. Zapłon powinien się opóźnić w zauważalny sposób, a woltomierz lub oscyloskop powinien wskazać niewielkie napięcie (około 1V)

Uwaga: powyższy tekst przepisałem z książki "Kody usterek", natomiast sam nie wykonywałem podobnego sprawdzenia. Dla prawidłowego przeprowadzenia czynności przy elektronocznych układach wtryskowych warto przeczytać ostrzeżenia zawarte na końcu ksiązki "Kody usterek".

beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 22 gru 2019, 19:42

witam , aby nie zakładać nowego tematu.

W innym przeczytałem :
"Za pomocą miernika można co najwyżej sprawdzić czy napięcie na sondzie zmienia się cyklicznie pomiędzy 0,1-0,8V co świadczy o jej jakiejś tam pracy ale nie wiadomo jak ten sygnał wygląda, a jest to dosyć ważne"

Jak sprawdzic ta sonde miernikiem ? miedzy jeden z wtyczki 2 pin i ten trzeci przewód (masę) ??

I jak wyglada poprawny pomiar , ma byc w przedziale 0,1 -1 volt ? czy jak wyżej ma się cylicznie zmieniać ?
Podpinałem dziś swoją pokazywalo raczej stale 0,45 volta przy dodaniu gazu jakies 0,3 volta wiec raczej nie bylo to cykliczne zmienianie napiecia.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 gru 2019, 19:53

beast pisze:Jak sprawdzic ta sonde miernikiem ? miedzy jeden z wtyczki 2 pin i ten trzeci przewód (masę) ??
tak
beast pisze:I jak wyglada poprawny pomiar , ma byc w przedziale 0,1 -1 volt ? czy jak wyżej ma się cylicznie zmieniać ?
ma się zmieniać
beast pisze:Podpinałem dziś swoją pokazywalo raczej stale 0,45 volta przy dodaniu gazu jakies 0,3 volta wiec raczej nie bylo to cykliczne zmienianie napiecia.
tu jest trochę nie teges z tym - bo to nie zawsze zadziała ;-) wszystko zależy od miernika jak i samej sondy
Skoro coś tam się zmienia to możliwe że działa ale czy dobrze.....

Masz przykładowy wykres - moja sonda(nówka bosch) tuż po założeniu.

beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 22 gru 2019, 20:59

ok dzięki , to raczej u mnie nie działa , to kupuje nową ;)

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1065
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 22 gru 2019, 21:27

beast napisał/a:
Jak sprawdzic ta sonde miernikiem ? miedzy jeden z wtyczki 2 pin i ten trzeci przewód (masę) ??
tak
No nie do końca. W ABK oryginalnie jest wtyk 2-pin do grzałki i jeden przewód sygnałowy na wsuwce. Masa jest z głowicy poprzez wydech.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 gru 2019, 08:40

h/k pisze:
beast napisał/a:
Jak sprawdzic ta sonde miernikiem ? miedzy jeden z wtyczki 2 pin i ten trzeci przewód (masę) ??
tak
No nie do końca. W ABK oryginalnie jest wtyk 2-pin do grzałki i jeden przewód sygnałowy na wsuwce. Masa jest z głowicy poprzez wydech.
hmm, no w sumie masz rację nie doczytałem? Sygnałowy i masa z głowicy i już.

Kogutiru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AGG+lpg
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Kogutiru » 23 gru 2019, 11:30

Jedynie sprawdzenie na oscyloskopie wykaże prawidłową pracę sondy zwykły miernik może pokazać wartości zmienne ale to jest tylko tak ze cos pracuje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl