[B4]sygnał prędkości GAL
[B4]sygnał prędkości GAL
Witam, mam radio Becker Traffic Pro 4722 i próbuję uruchomić w nim nawigację. Mam pytanie odnośnie sygnału prędkości. Mianowicie, podłączyłem do radia kabelek (biało-niebieski) który jest właśnie do funkcji GAL-a, jednak nic się nie dzieje, radio nie reaguje na wzrost prędkości, więc czy mogę się wpiąć do kabelka który idzie od skrzyni do licznika? (i który to dokładnie jest, też niebiesko-biały?) czy to jest taki sam sygnał? bo ten kabelek przy radiu idzie dopiero od licznika z tego co wiem. A druga sprawa, gdzie wpiąć kabelek biegu wstecznego? muszę od samej lampy ciągnąć czy gdzieś przy skrzyni coś znajdę?? Szukałem po różnych forach tych informacji jednak ciężko znaleźć cokolwiek konkretnego.
dzięki, wsteczny już wstępnie wiem, ale mam prośbę, możesz trochę rozwinąć tą część Twojej wypowiedzi? :
a tak jeszcze zapytam, czy z komputera nie wychodzi gdzieś sygnał prędkości?assai pisze:Ten sygnał na kabelku niebiesko-białym idzie od radia do zespołu wskaźników i do injection control module(odczytuję ze schematu blokowego)
- Grzegorzbielsko
- Forum Audi 80
- Posty: 647
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
- Lokalizacja: bielsko-biała
Trochę odkopie temat ponieważ mam kilka spostrzeżeń.
Podłączyłem sobie sygnał prędkości GAL do biało-niebieskiego przewodu niebieskiej kostki licznika i żeby sprawdzić poprawność moich działań podkradłem bratu radio obsługujące ową funkcję. Mądra książka dołączona do radyjka mówiła, że radio wymaga kalibracji. Uczyniłem wszystko wg instrukcji czyli włączam kalibrację na postoju, przyśpieszam do 50km/h a następnie potwierdzam zakończenie operacji a na zakończenie wywala mi "CALIB ERR" czyli kicha. Po kilku nieudanych próbach włączyłem kalibrację przy 50km/h a nie jak wcześniej na postoju i potwierdziłem również przy 50km/h i wtedy pokazuje mi "CALIB OK" ale radio nie reaguje wcale na zmiany prędkości.
Odpiąłem więc radio i podłączyłem się multimetrem pod kostkę. Do masy auta czarny przewód multimetru a pod sygnał GAL czerwony przewód.
Pierwszy próba to pomiar napięcia. Na postoju 12.5V i wraz ze wzrostem prędkości spada. Przy ok 40km/h było ok 10V o ile dobrze pamiętam.
Druga próba to pomiar częstotliwości. Na postoju 0Hz i wraz ze wzrostem prędkości rośnie. Przy ok 40km/h było ok 40Hz. Oczywiście wszystkie te wartości są bardzo przybliżone bo ich nie notowałem.
Zainteresował mnie też brązowo-biały przewód w wiązce radia zakończony fabrycznie również brązowym, żeńskim konektorem. Masa to to na pewno nie jest bo sprawdzałem. Cały czas napięcie na nim wynosi ok 3V i wraz ze wzrostem prędkości lekko spada.
Tutaj jest instrukcja do radia bo może coś źle robię:
http://diplotop.pl/314.php?k=0c4f599fc8 ... 204526%20X
Edit:
Niepotrzebnie ogrzewałem temat bo znalazłem potwierdzenie swojej teorii w internecie:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1 ... ml#6142618
No cóż może przyda się potomnym...
Podłączyłem sobie sygnał prędkości GAL do biało-niebieskiego przewodu niebieskiej kostki licznika i żeby sprawdzić poprawność moich działań podkradłem bratu radio obsługujące ową funkcję. Mądra książka dołączona do radyjka mówiła, że radio wymaga kalibracji. Uczyniłem wszystko wg instrukcji czyli włączam kalibrację na postoju, przyśpieszam do 50km/h a następnie potwierdzam zakończenie operacji a na zakończenie wywala mi "CALIB ERR" czyli kicha. Po kilku nieudanych próbach włączyłem kalibrację przy 50km/h a nie jak wcześniej na postoju i potwierdziłem również przy 50km/h i wtedy pokazuje mi "CALIB OK" ale radio nie reaguje wcale na zmiany prędkości.
Odpiąłem więc radio i podłączyłem się multimetrem pod kostkę. Do masy auta czarny przewód multimetru a pod sygnał GAL czerwony przewód.
Pierwszy próba to pomiar napięcia. Na postoju 12.5V i wraz ze wzrostem prędkości spada. Przy ok 40km/h było ok 10V o ile dobrze pamiętam.
Druga próba to pomiar częstotliwości. Na postoju 0Hz i wraz ze wzrostem prędkości rośnie. Przy ok 40km/h było ok 40Hz. Oczywiście wszystkie te wartości są bardzo przybliżone bo ich nie notowałem.
Zainteresował mnie też brązowo-biały przewód w wiązce radia zakończony fabrycznie również brązowym, żeńskim konektorem. Masa to to na pewno nie jest bo sprawdzałem. Cały czas napięcie na nim wynosi ok 3V i wraz ze wzrostem prędkości lekko spada.
Tutaj jest instrukcja do radia bo może coś źle robię:
http://diplotop.pl/314.php?k=0c4f599fc8 ... 204526%20X
Edit:
Niepotrzebnie ogrzewałem temat bo znalazłem potwierdzenie swojej teorii w internecie:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1 ... ml#6142618
No cóż może przyda się potomnym...