Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[B3 2.0 6A] szukam opis wszystkch czujnikow silnika wtyczek

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
czikson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 14 wrz 2014, 01:55

[B3 2.0 6A] szukam opis wszystkch czujnikow silnika wtyczek

Post autor: czikson » 10 lip 2015, 18:34

Witam jak wyżej... Po remoncie silnika są problemy z podłączeniem czujników z ich wtyczkami i kolorami kabli czyli jak zwykle co z czym i do czego... Jeżeli któryś z kolegów posiada taka wiedzę lub ten silnik i chciał by sie podzielić swoja wiedza był bym wdzięczny i to bardzo.
Mianowicie chodzi mi o położenie czujnika, nazwę, rodzaj wtyczki i jaki kolor kabla powinien być we wtyczce. Mile widziane zdjęcia schematy itd. dziękuje i pozdrawiam

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4789
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 lip 2015, 12:15

W niebieskiej książce obsługa i naprawa audi 80 na końcu chyba jest schemat z kolorami i opisem wtyczek.

czikson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 14 wrz 2014, 01:55

Post autor: czikson » 11 lip 2015, 17:52

mam skany tej książki ale niestety bez schematów których nigdzie nie mogłem znaleźć...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4789
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 lip 2015, 18:56

Tu zobacz: http://chomikuj.pl/KinoManiak_12/Audi+8 ... 034724.pdf

Tylko trzeba umieć czytać te schematy bo kable kończą się czasem takimi kwadratami z numerem, dalsza część kabla jest na wysokości tego numeru tylko na tej podziałce na dole.

czikson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 14 wrz 2014, 01:55

Post autor: czikson » 12 lip 2015, 01:54

te schematy mam akurat wszystkie... ehh chyba nigdy nie znajdę nic o tej 16v... :-/

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4789
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 lip 2015, 09:06

Patrząc po twoich umiejętnościach szukania to ty lepiej nie dotykaj się tego silnika.
Zobacz co jest na stronie 91 i dalszych stronach w.w. PDFa
Obrazek

czikson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 14 wrz 2014, 01:55

Post autor: czikson » 12 lip 2015, 09:57

to nie było miłe... mówiłem że widziałem już te schematy i potrafię je odczytać bez problemu... Po prostu ktoś wcześniej grzebał w instalacji i nie za bardzo mogę dojść do ładu i składu... Poza tym jak są 4 czujniki w jednym miejscu to nie za bardzo wiem który do czego a podłączać na pałę też nie bardzo nie...
no ale ok jakoś dam rade to ogarnąć

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4789
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 lip 2015, 10:05

czikson pisze:te schematy mam akurat wszystkie... ehh chyba nigdy nie znajdę nic o tej 16v... :-/
Raczej sugerujesz że nie znalazłeś nic w tych schematach.
Z podłączeniem czego masz tam problem? Bo w tym silniku nie ma zbyt wiele rzeczy. Sprawdzasz kolory albo przedzwaniasz do ECU kable których nie wiesz a później patrzysz po kolorach albo pinach ECU co powinno być w danym miejscu i podłączasz do tego co wyczytasz ze schematów co powinno być na danej wtyczce. Jedynie może być problemem skupisko 3 pinowych kostek bosha od czujnika kabla zapłonu, stukowców i krokowego bo chyba je da się pozamieniać.

czikson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 14 wrz 2014, 01:55

Post autor: czikson » 12 lip 2015, 10:23

problem jest z krokowy i wtryskiem zimnego startu plus brakuje dosłownie brakuje wtyczki do czujnika w bloku pod własnie krokowcem z białą wtyczką... Ogarnąłem już rozdzielacz paliwa, rozdzielacz zapłonu, czujniki stukowe, sondę. zegary dodatkowe są podłączone ale też nic nie pokazują może dlatego ze silnik uruchamia sie tylko na chwilę i nie nabija ciśnienia oleju. ogólnie wydrukowałem sobie te schematy co podesłałeś i podejdę z nimi jeszcze raz na spokojnie. ostatnią dziwną rzeczą jest kabel taka ala przedłużka z wtyczka dwu pinową która też nigdzie nie pasuje ponieważ wtyczka jest "głęboka" a żaden czujnik nie ma dość długich wyprowadzeń... z wiązki jest czarna kostka wchodzi w kostkę czarna potem ok 10cm kabla i ta głęboka kostka biała

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4789
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 lip 2015, 13:43

Rozruchowy idzie na pin 16 ECU kablem czarnym a "krokowy" zielono czarnym na pin 17 ECU. Oba mają na drugim pinie zasilanie plusem po zapłonie na drugim pinie na kablu koloru zielono-czarnego idącym przez bezpiecznik 28.
Czujnik temperatury płynu idzie na pin 3 ECU czarno-czerwony i brązowo żółty jeden do masy drugi pin 3 ecu. Choć za wtyczką T2ac zmieniają oba kable kolor na żółty choć na rozpisce kostek nie ma T2ac może jest błąd w druku albo rozpiska jest z innego schematu.

czikson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 14 wrz 2014, 01:55

Post autor: czikson » 12 lip 2015, 14:38

No więc widzisz wszystko fajnie a jednak są problemy... Ogólnie z elektryka w jakim kolwiek aucie nigdy nie miałem problemów pod warunkiem ze żaden "specjalista" w to nie ingerował... Zawsze po schematach znalazłem co potrzebowałem a tutaj jest tak namieszane ze po prostu dziwie sie ze to działało przed remontem w sumie na lpg ale działało... Bp nie działało i do tej pory nie działa... nic no schemat w dłoń i ogień z kabelkami

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4789
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 lip 2015, 15:18

Mechaniczny wtrysk nawet bez elektryki powinien zadziałać po rozgrzaniu silnika (wtedy nie potrzeba wtryskiwacza rozruchowego i wzbogacenia mieszanki z różnicowego regulatora ciśnienia). Ale najlepiej też odpiąć wtyczkę od różnicowego regulatora ciśnienia jakby ECU chciało włączyć ssanie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl