Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] szybkie rozładowanie nowego akumulatora

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

[80 B4 2.0 ABT] szybkie rozładowanie nowego akumulatora

Post autor: paco » 13 wrz 2007, 16:25

Witam. Niedawno z dnia na dzień pojawił się u mnie problem z uruchomieniem samochodu - rozrusznik nie chciał nawet zakręcić a kontrolki świeciły się bardzo słabo (blado). Wstępnie okazało się, że winny jest akumulator. Po wymianie na początku przez kilka pierwszych dni wszystko było na pozór OK. Przedwczoraj przy starcie już widać było, że delikatnie go przydusiło a dziś blade kontrolki i ledwo go uruchomiłem ...

Gdzie może leżeć problem ?? Alternator czy może coś "wysysa" prąd ? Non stop działa jedynie alarm, nie mam wzmacniacza a od kupna nowego akumulatora większość przejechałem w trasie więc powinien się doładowywać.

Jutro jadę do elektromechanika ale do tego czasu jestem ciekaw Waszych opinii.
box: CGT (short) / rear brakes: disc / exhaust: IMASAF / tires: Pirelli P6 / oil: Motul 6100 Synergie+

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 13 wrz 2007, 16:54

Trudno coś wyrokować mając tak mało danych. Może być jakieś małe zwarcie w elektryce, a może też być uszkodzony sam akumulator, może też być zwalony alternator. Stawiam jednak na małe zwarcie i sporą upływność prądu spoczynkowego.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 13 wrz 2007, 17:31

skoro przejechałeś dystans na trasie i sie rozładował to wg mnie padł ci regulator napięcia..., jeszcze sprawdź ile masz w nim wody, bo mogło ją zwyczajnie wygotować jak za bardzo się ładował... jak nie masz tam wody to koniecznie dolej (nawet jeśli masz "bezobsługowy" aku) i nie jeździj tak bo sobie nawet nowy akumulator rozwalisz...
a to że stary aku pada "na raz" w jedną noc... to bym powiedział że jest to normalne ;-) po prostu w końcu któraś cela sie sypie i pozamiatane..., może być nawet tak że jedziesz, zgasisz i już nie zapali...

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 13 wrz 2007, 19:59

No początku to bym przyłozył miernik do zacisków aku i sprawdzil czy wogóle jest ładowanie jezeli nie to zwalony regulator lub szczotki pozdr. :-D

rafi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 560
Rejestracja: 07 lut 2007, 14:50
Imię: Jacek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: rafi » 13 wrz 2007, 20:18

a ja bym obstawial akumulator, poprostu wadliwy- ale to chyba musialbys miec pecha ze trafiles na taki egzemplarz :-/
mam nadzieje paco, ze elektromechanior rozwiaze ten problem a Ty nam powiesz co bylo.....
Audi B4 ABT "lalunia" więcej---> viewtopic.php?t=6085 & https://a6klub.pl

Lelek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 09 wrz 2007, 19:50

Post autor: Lelek » 13 wrz 2007, 20:26

Zapal autko i sciagnij "+kleme" jesli autko ci zgasnie to niemasz ładowania z alternatora.wtedy tylko i wyłacznie do mechanika lub elektryka samochodowego.

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 13 wrz 2007, 20:28

Na razie wyłączyłem alarm i czekam do rana do wizyty u mechanika. Woda się raczej nie wygotowała bo mam w aku ten wskaźnik zwany "magicznym okiem" czy jak mu tam i wskazuje, że wszystko OK - przynajmniej po dzisiejszej jeździe po mieście gdzie zdążył się doładować i potem normalnie odpalił.

Nie wiem czy ma to coś wspólnego ale żona mi mówi, że jak wysiada z tyłu (z przodu jeżdżę ja i mała bo z tyłu pasy są za krótkie dla fotelika) z samochodu to czasami prąd ją kopie. Z przodu tego nie zauważyłem ...
box: CGT (short) / rear brakes: disc / exhaust: IMASAF / tires: Pirelli P6 / oil: Motul 6100 Synergie+

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 13 wrz 2007, 20:30

Moja tez kopie , ale nie oddaje :mrgreen:

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 13 wrz 2007, 20:43

Witam.
Do Lelka.
Popełniasz błąd,na pracującym silniku nie wolno zdjąc zacisków z akumulatora,następuje wtedy nagły skok napięcia spowodowany brakiem oporu akumulatora i pewne uszkodzenie regulatora napięcia albo co gorsza innych odbiorników pradu.
Jasiu
Audi 80 the best !

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 14 wrz 2007, 12:44

Witam ponownie. Po powrocie od elektromechanika mam mały mętlik w głowie ... ale zacznę od początku.

Z rana ponownie problem z rozruchem - "pożyczyłem" prąd żeby odjechać z miejsca :-/

U mechanika "na dzień dobry" pomiar prądu rozruchowego 13.99V ... Następnie oględziny alternatora - regulator napięcia i cała reszta OK. Potem było sprawdzanie gęstości elektrolitu który wykazał stan rozładowania. Według mechanika winny jest akumulator który de facto dopiero co kupiłem :shock: Po złożeniu wszystkiego do kupy sprawdziliśmy ponownie prąd rozruchu i wyszło 14.44V. Dziś trochę pojeżdżę a jutro zobaczę jak samochód odpali (o ile odpali) i w razie co będę reklamował aku.
box: CGT (short) / rear brakes: disc / exhaust: IMASAF / tires: Pirelli P6 / oil: Motul 6100 Synergie+

Lelek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 09 wrz 2007, 19:50

Post autor: Lelek » 14 wrz 2007, 13:25

Jasiu pisze:Popełniasz błąd,na pracującym silniku nie wolno zdjąc zacisków z akumulatora,następuje wtedy nagły skok napięcia spowodowany brakiem oporu akumulatora i pewne uszkodzenie regulatora napięcia albo co gorsza innych odbiorników pradu.
Jasiu
Tak zgadzam sie jesli sciagniesz na dłuzszy czas a nie na dwie 2,3 sekundy.
Jesli sie myle to sorki.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 14 wrz 2007, 13:37

U mechanika "na dzień dobry" pomiar prądu rozruchowego 13.99V
To nie prąd tylko napięcie. Jeśli elektrolit wykazał rozładowanie to jak odpaliłeś ponownie autko? Strasznie pokręciłeś, a ten mechanik to chyba nie bardzo wiedział jak się zabrać do problemu.
Paco skołuj jakiś miernik i jak masz trochę pojęcia sam sprawdź co się dzieje. Miernik może być taki za 20 zł z marketu. Idź do autka. Ustaw miernik początkowo na zakres 10 Amperów (pamiętaj o podpięciu przewodów do odpowiedniego gniazda na mierniku dla tego zakresu). Podłącz jeden przewód miernika na stałe do klemy plusowej aku. Drugi przewód dotknij bezpośrednio do bolca akumulatora (tego samego bieguna!). Teraz odkręć klemę i zdejmij ją z aku uważając, żeby nie rozłączyć przewodów miernika. Odczytaj jaki prąd płynie teraz w obwodzie. Nie powinien być większy niż 0,05 Amperów przy wyłączonych wszystkich odbiornikach oprócz alarmu. Pamiętaj żeby pozamykać drzwi. Jeśli tak jest, to możesz reklamować akumulator. Jeśli prąd spoczynkowy jest wyższy niż 0,05 A to szukaj zwarcia, albo jakiegoś prądożernego odbiornika, np. niezgaszona lampka w bagażniku lub schowku, włączona cały czas zapalniczka itp. Jak już dokonasz pomiaru, to najpierw zapnij klemę, a dopiero potem możesz odłączyć miernik. Chodzi o to, żeby czasem czegoś nie spalić i sobie kuku nie zrobić, bo przy poborze prądu w czasie spoczynku ponad 1A może już nieźle poiskrzyć w czasie podłączania/odłączania miernika. Jak nie czujesz się na siłach to jedź do innego elektryka samochodowego. Bo ten jakiś niekumaty był. Oczywiście wszystko robisz przy wyłączonym zapłonie (kluczyki w kieszeni :) ).
Lelek to nie chodzi o czas tylko o ten bardzo krótki moment kiedy odłączas klemę aku. W obwodzie może powstać bardzo wysoki skok napięcia i regulator napięcia i elektronika może zrobić papa.

josef
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 26 lip 2007, 11:51
Lokalizacja: Lebork

Post autor: josef » 14 wrz 2007, 18:46

Moze Paco ma faktycznie pecha,ze trafil na badziewo,nie pisal jaki kupil aku,u nas w firmie kupili partie aku i co? na dziesiec sztuk szesc do reklamy ;-)

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 16 wrz 2007, 11:52

Danek pisze:To nie prąd tylko napięcie. Jeśli elektrolit wykazał rozładowanie to jak odpaliłeś ponownie autko? Strasznie pokręciłeś, a ten mechanik to chyba nie bardzo wiedział jak się zabrać do problemu.


Podłącz jeden przewód miernika na stałe do klemy plusowej aku. Drugi przewód dotknij bezpośrednio do bolca akumulatora (tego samego bieguna!). Teraz odkręć klemę i zdejmij ją z aku uważając, żeby nie rozłączyć przewodów miernika. Odczytaj jaki prąd płynie teraz w obwodzie. Nie powinien być większy niż 0,05 Amperów przy
Może faktycznie nie wyraziłem się do końca jasno - po pierwsze mechanik powiedział, że aku wygląda na niedoładowany a nie jak powiedziałem "rozładowany". Po drugie taki test o którym piszesz też zrobiliśmy tylko zapomniałem napisać - pobór był poniżej 0,05 Amperów. I w końcu po trzecie - wstępnie wygląda na to, że rozkręcenie i sprawdzenie alternatora pomogło bo wczoraj po nocy zapalił bez najmniejszego problemu a dzień wcześniej było jeżdżone tylko po mieście. Mam nadzieję, że problem się nie powtórzy ;-)
josef pisze:Moze Paco ma faktycznie pecha,ze trafil na badziewo,nie pisal jaki kupil aku,u nas w firmie kupili partie aku i co? na dziesiec sztuk szesc do reklamy ;-)
Kupiłem Autopart Plus 58Ah, prąd rozruchu 570, a tak z ciekawości jakie reklamowaliście ?? :->
box: CGT (short) / rear brakes: disc / exhaust: IMASAF / tires: Pirelli P6 / oil: Motul 6100 Synergie+

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 16 wrz 2007, 12:15

A wyjmujesz panel od radia na noc? ja kiedyś miałem taki motyw że jak zostawiłem panel w radiu to na drugi dzień podchodziłem do autka i zastanawiałem się czy zapali czy też nie. Też szukałem winy w przewodach, aku itp. ale kilka razy zdjołem panel i auto paliło ok, okazało się że radio mi wcina prądzik. Także może podobna sytuacja jest u Ciebie :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga