Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z ] wentylatory, czujnik temp - wyciągniecie wtyczk

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

[B4 1.9 1Z ] wentylatory, czujnik temp - wyciągniecie wtyczk

Post autor: Gieru » 26 maja 2019, 15:50

Witam.
Jakie są sprawdzone sposoby na odpięcie wtyczki czujnika temp z chłodnicy ?
Siłowałem się z nią wczoraj z pół godziny, palce poobdzierałem i nic, deliktanie się rusza na boki tylko.

Jest tam dość cięzki dostęp od góry, wtyczka ma tam jakiś dzyndzel który trzeba naciśnąć?
Muszę zdiagnozować czy wszystko działa bo wentylatory nie załączają się, silnik rozgrzany do ponad 100 stopni, 105 czy więcej to włączy się może na 10 sekund i dalej nic.
Bezpieczniki w normie, nie wiem jak przekaźnik ale skoro na krótko się włączy to może jest ok.
Jest tam jeszcze jakiś sterownik tego i jak to sprawdzić ?
Kolejna sprawa to płukanie układu, w miejscu gdzie jest czujnik chłodnica nie osiąga temp jak w innych częsciach.
Z góry dzięki za info o i pomoc,

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5441
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 maja 2019, 16:44

Normalnie ściągasz tą kostkę , poruszasz trochę na boki i wyjdzie.

Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

Post autor: Gieru » 28 maja 2019, 20:23

Krzysiek 84, ojjjj, żeby to troche..... pewnie dostało się tam syfu mimo tej gumy i zaśniedziało albo co innego ;) zapsikałem wd i jutro podejście drugie ;)

[ Dodano: 2019-05-28, 20:23 ]
Krzysiek 84, czujnik wyciągnięty, nie go nie zatkało, nie zarośnięty kamieniem.
Próba "zwarciowa" pozytywna, wentylatory załączają się.

Gdzie teraz szukać przyczyny zimnej chłodnicy w okolicy czujnika?
Czy tak jest zaklejona w środku czy zapowietrzona?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 maja 2019, 20:33

Raczej coś nie teges piszesz czujnik jest na wyjściu chłodnicy przy wężu jeżeli góra gorąca a dół zimny chłodnicy a temperatura powyżej 110stC wnioski sa jedne albo uwalona głowica i zapowietrzony układ albo uszkodzony termostat choć raz spotkałem się z uszkodzoną pompą wody...

Tylko znowu 100-105stC to jeszcze nie powód by mówić by było za gorąco wiec i wentylatory nie muszą pracować...

Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

Post autor: Gieru » 28 maja 2019, 20:38

Jarewa, termostat wymieniany, pompa wody dwa lata temu miała być wymieniona przez mechanika razem z rozrządem. Temp zazwyczaj stale jest w okolicach 90 stopni, 95 maks. 110 to przy celowym zagrzaniu by sprawdzić włączanie się wentylatorów.
W układzie chłodzenia zbiera się syf, rdza itd. NAgrzewnica też nie grzeje, waham się czy nie zalać jakieś płukanki chemicznej do układu.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 maja 2019, 20:42

No własnie jeszcze nagrzewnica, a dwa króciaki od niego gorące??

Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

Post autor: Gieru » 28 maja 2019, 21:35

Jarewa, hmm tego już nie sprawdzałem, jedynie ten wąż z plastikowa śrubka, jest tam ciepły płyn.
A gdzie znajduje się czujnik temp wskazywanej na zegarach?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 maja 2019, 21:39

ciepły czyli nie gorący jak ten górny do chłodnicy?

szary na króćcu bocznym głowicy

Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

Post autor: Gieru » 29 maja 2019, 17:20

Jarewa, tzn gorący, niejasno sie wyrazilem, drugi wąż zweryfikuje jutro

[ Dodano: 2019-05-29, 17:20 ]
Jarewa, oba węże od nagrzewnicy są gorące.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5441
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 29 maja 2019, 19:36

Szary masz z tyłu głowicy i to na licznik
Niebieski jest dla ecu w okolicy wtrysku sterującego.

Jak masz Vaga to podłącz i porównaj sobie temperatury , czy nie ma dużej rozbieżności.

Dolny wąż chłodnicy masz tak samo gorący jak ten górny :?:

Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

Post autor: Gieru » 30 maja 2019, 06:46

Krzysiek 84, właśnie tak, oba są jednakowo gorące. Mimo to przy wskazaniach temp okolo 90 to połowa chłodnicy od dołu jest zimna

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 maja 2019, 08:43

To czemu wyżej pisałeś że chłodnica koło czujnika zmniejsza? Jak wyjście z chłodnicy jest koło czujnika.

Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

Post autor: Gieru » 31 maja 2019, 10:31

Jarewa, już porządkuje bo pisałem o 2 przypadkach

-temp 90 stopni na zegarach - dolna połowa chłodnicy zimna
-temp 100 i więcej - chłodnica chłodniejsza tylko w okolicy czujnika

Wszystkie węże chłodnicy, nagrzewnicy są jednakowo gorące w obu przypadkach.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 maja 2019, 11:56

Porównaj jak mówił Krzysiek ale nie widzie tu usterek jedynie można się przyczepić do termostatu. Jeszcze nie powiedziałeś który bieg się uruchamia?? Być może przepuszczenie że 1 ci nie działa.

Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

Post autor: Gieru » 31 maja 2019, 13:57

Jarewa, hmm może faktycznie termostat jakieś felerny... w jakiej temp ma sie otwierać? 87 ?
a jak zdiagnozować działanie 1 i 2 biegu wentylatora ?
Wentylator włącza się na oko dopiero około 110.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga