[80 B4 2.3 NG] Włacza mi się wentylator jak wyłączam silnik
[80 B4 2.3 NG] Włacza mi się wentylator jak wyłączam silnik
[80 B4 2.3 NG]
Witam. Od jakiegoś czasu dręczy mnie problem włączającego się wentylatora po zgaszeniu silnika, nawet jeśli po nocy tylko włączę i wyłączę zapłon bez uruchamiania silnika, wentylator chłodnicy zaczyna pracować na pierwszym stopniu przez ok 5 min i się wyłącza. I tak po każdym wyłączeniu zapłonu bez znaczenia jaka jest temp. silnika. Odłączałem wszystkie kostki od czujników temp jakie są w silniku i włączałem zapłon jednak wentylator zawsze się uruchamiał Mam klimatronic taki jak w A4 więc odpiąłem cały panel sterowania (bo chyba w nim jest sterownik klimy) aby sprawdzić czy to czasem nie ona jest przyczyną, ale nic nie pomogło I zauważyłem tylko że po wyjęciu przekaźnika od wentylatora chłodnicy wyłącza się on i nawet po natychmiastowym włożeniu nie uruchamia się ale tylko do ponownego wyłączenia zapłonu. Podmiana przekaźnika nie dała efektu a po rozebraniu starego wszystko okazało się w nim ok (przerywacz działa i wszystko jest ok) Nie mam więcej pomysłów i nie wiem gdzie szukać a elektrycy ehhh wolałbym nie dawać im tego w łapy bo znając życie coś namieszają. PROSZĘ O POMOC (akumulator tego nie zniesie za długo i moje nerwy też) Pozdrawiam. Można na gg 1609424
Witam. Od jakiegoś czasu dręczy mnie problem włączającego się wentylatora po zgaszeniu silnika, nawet jeśli po nocy tylko włączę i wyłączę zapłon bez uruchamiania silnika, wentylator chłodnicy zaczyna pracować na pierwszym stopniu przez ok 5 min i się wyłącza. I tak po każdym wyłączeniu zapłonu bez znaczenia jaka jest temp. silnika. Odłączałem wszystkie kostki od czujników temp jakie są w silniku i włączałem zapłon jednak wentylator zawsze się uruchamiał Mam klimatronic taki jak w A4 więc odpiąłem cały panel sterowania (bo chyba w nim jest sterownik klimy) aby sprawdzić czy to czasem nie ona jest przyczyną, ale nic nie pomogło I zauważyłem tylko że po wyjęciu przekaźnika od wentylatora chłodnicy wyłącza się on i nawet po natychmiastowym włożeniu nie uruchamia się ale tylko do ponownego wyłączenia zapłonu. Podmiana przekaźnika nie dała efektu a po rozebraniu starego wszystko okazało się w nim ok (przerywacz działa i wszystko jest ok) Nie mam więcej pomysłów i nie wiem gdzie szukać a elektrycy ehhh wolałbym nie dawać im tego w łapy bo znając życie coś namieszają. PROSZĘ O POMOC (akumulator tego nie zniesie za długo i moje nerwy też) Pozdrawiam. Można na gg 1609424
Ostatnio zmieniony 15 lis 2009, 10:50 przez pczester, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 lis 2009, 17:38
https://audi80.pl/80b3-18s-wentylato ... wentylator
i https://audi80.pl/b4-abk-szalejace-w ... t29407.htm
https://audi80.pl/23-ng-czujnik-temp ... wentylator
sprawdziłes czujnik przy głowicy?
a czy przy po tym całym dniu szukania znalazłeś ten temat?
https://audi80.pl/b4-23-ng-wentylato ... j%B1+si%EA
i https://audi80.pl/b4-abk-szalejace-w ... t29407.htm
https://audi80.pl/23-ng-czujnik-temp ... wentylator
sprawdziłes czujnik przy głowicy?
a czy przy po tym całym dniu szukania znalazłeś ten temat?
https://audi80.pl/b4-23-ng-wentylato ... j%B1+si%EA
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 lis 2009, 17:38
Dzięki wszystkim jednak żadna podpowiedź nie była trafna. Przyczyną okazał się zaśniedziały kabel czujnika temperatury panującej w komorze silnika. Umieszczony jest on w tylnej części pokrywy zaworów. Po przeczyszczeniu wsuwek wszystko jest OK. A już mnie szlak trafiał :p Pozdrawiam i dzięki jeszcze raz.
panowie podepnę się do tematu
mam podobny problem, wentylatory włączały mi się jak przekroczyłem 110 stopni, więc wymieniłem czujnik znajdujący się przy wlewie oleju, teraz mam sytuację taką że na zimnym załączyłem i wyłączyłem zapłon i zaczęły mi chodzić oba wentylatory, czy to normalne??
trochę czytałem o tym, ale opinie są różne. czy nie powinny się włączyć jak złapią temperaturę??Może ktoś zna się na silniku 2.0 16V 137 kucy??
mam podobny problem, wentylatory włączały mi się jak przekroczyłem 110 stopni, więc wymieniłem czujnik znajdujący się przy wlewie oleju, teraz mam sytuację taką że na zimnym załączyłem i wyłączyłem zapłon i zaczęły mi chodzić oba wentylatory, czy to normalne??
trochę czytałem o tym, ale opinie są różne. czy nie powinny się włączyć jak złapią temperaturę??Może ktoś zna się na silniku 2.0 16V 137 kucy??