Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] wymiana regulator napięcia BOSCH 70A na 90A..

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Phobia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 16 wrz 2013, 10:01
Lokalizacja: B-ce/Lublin

[B4 2.0 ABK] wymiana regulator napięcia BOSCH 70A na 90A..

Post autor: Phobia » 09 wrz 2015, 13:10

Witam,
mam problem z alternatorem, pewnego dnia z rana cos zaczelo lekko szumiec, zatrzymalem sie zajrzalem pod maske nic nie zdiagnozowalem i pojechalem dalej, po poludniu wsiadam do auta a ono ledwo co zapalilo, wracajac do domu widzialem (na wyświetlaczu anty.. :) ) ze napiecie w aucie wynosilo ok 11V czyli nie dziala ładowanie. Tego samego dnia po obiedzie i ok 2.5 - 3h od powrotu i zgaszenia auta idę do garażu zaglądam pod maskę a alternator gorący a koło pasowe alt. b. gorące, spr silnik lekko ciepły, więc odłączyłęm od razu klemę od akum. Nastepnego dnia zrobiłem test, odkręciłem palstik. pokrywę żeby mieć dostęp do reg. nap. i podłączyłem ponownie klemę do aku (auto zgaszone oczywiscie) i spr palcem obudowę reg. nap. czy się grzeje, oczywiście robił sie ciepły więc dałem spokój i odłaczyłem klemę. Czy możliwe żeby to reg. nap. poprzez szczotki nagrzał tak wirnik i dalej koło pasowe alt.?

2 dni walczyłem z odkręcenie tej długiej dolnej szpilki bo obrobił się jej łepek, zadziałał dopiero pożadny kutyśrubokręt i młotek - zruszenie jej...
Po wyjęciu alt. łożyska wyglądają OK nie mają luzów, nie szumią, lekko sie kręcą. Rozpołowiłem obudowę alt., wyjąłęm mostek prostowniczy i 1 z diód (ta przy śrubię od wzbudzenia) przepuszcza w obie strony - czyli mostek do wymiany lub sama dioda jeśli dostanę gdzieś taką.
Uzwojenie wirnika OK spr omomierzem, ale wg pomiarów było zwarcie uzwojenia stojana do masy,chociaz dziwny przypadek, że wczoraj w nocy przed powrotem z garażu spr stojan i juz nie było zwarcia do masy - dziwne bo spr go 3x zaraz po wyjęciu i przed i wtedy miernik (omomierz) pokazywal zwarcie do masy czyli opornosc nie byłą nieskonczenie wielka tylko ileś tam Ohmów.

Ale wracając do tematu, oryginalnie był zamontowany reg. nap. BOSCH 1 197 311 235 czyli wg dokumentacji dla poj. z alternatorem o prądzie ładowania 70A, ale mam możliwość zakupu reg. nap. BOSCH o nr 1 197 311 223 czyli wg dokumentacji dla poj. z alternatorem o prądzie ładowania 90A. Czy mogę kupić ten reg. nap. z koncówką ...223? Dodam że mam alternator o ozn. BOSCH 70A 0 120 485 047 KC -> 14V 37-70A 050 903 015 C, mam też klimatyzację w aucie, więc może mocniejszy regulator by sie przydał, tylko czy można do alternatora 70A włożyc reg. nap. z 90A i czy ewentualnie z czymś to się wiążę...?

[ Dodano: 2015-09-09, 13:10 ]
Przy okazji, czy warto kupować mostki prostownicze zamienniki ?
Czy kupię gdzieś diodę prostowniczą do mostka - oryginalną.
Co ogólnie powiecie o regeneracji altewrnatorów jest sesn? CZy lepiej kupić używany sprawny ale oryginalny alternator i założyć go lub przełożyc do mojego potrzebne części np. stojan i mostek? Jakoś sceptycznie podchodze do regeneracji bo nie wiem na jakich częściach to robią, a wiadomo jaka teraz wszedzie chińszczyzna...
A może warto kupić reg. nap. ale jakiś zamiennik typu hella, mayle lub coś innego?

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 14 wrz 2015, 20:55

Regulator kup 14,4 V firmy Huco , nie kupować 14,0 V !
Moc nic tu nie ma do regulatora - ma być 14,4 V i koniec gadki
Diodę może dostaniesz u jakiegoś elektryka !
Pierścienie wypoleruj papierem 1000 potem 2000 na lustro
Łożyska nowe kryte "gumą" czyli te pokrywki na kulkach oblane gumą

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 14 wrz 2015, 22:47

Kolego jedź na jakiś szrot czy stację demontażu i zapytaj czy mają jakieś alternatory bo z reguły mają całą skrzynie <ok> za 10pln będziesz miał dawce... majster od alternatora u mnie w mieście za wymianę łożysk, pierścieni komutatora i regulatora oraz sprawdzenie wydatku prądowego kasuje 100pln... od Ciebie zależy czy się czujesz na siłach

Phobia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 16 wrz 2013, 10:01
Lokalizacja: B-ce/Lublin

Post autor: Phobia » 07 gru 2015, 18:15

Dzieki wszystkim za zainteresowanie.

Alternator zrobiony - kupilem na szrocie drugi alternator i przełożylem mostek prostowniczy i wszystko wrocilo do normy.

PS. przy okazji takiego zabiegu mozna porownac stopien zuzycia szczotek regulatora, pierscieni slizgowych oraz łożysk i odniesc to do przebiegu auta. Licznik mozna cofnac ale alternatora/czesci nikt nie bedzie zmienial...

Temat uważam za zamknięty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl