Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 1.8 PM B3]Wymiana świec,przewodów,kopułki

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Abyss

Post autor: Abyss » 22 mar 2014, 15:34

Wysłany 21-03-2014

Super :-)
___________________________________________________________________________
EDIT 22-03-2014
Dziś zabrałem się wymierzenie przewodów i przygotowanie wsówek.
http://images62.fotosik.pl/789/631b5b3e4032ff49.jpg
Zostało mi tylko zrobić końcówkę na + Elektrozaworu LPG i podłączyć wszystko.

Elektrozawór?- http://images61.fotosik.pl/787/8095cf21aab9f9da.jpg
Jeżeli tak to mam się wpiąć w miejsce odpięte na zdjęciu?
http://images62.fotosik.pl/789/517dcb8a72dc819d.jpg

Tak z ciekawości, ten zielony element do czego służy?Jest połączony chyba w szereg z czarnym podobnym elementem.
Przy kupnie auta w bagażniku było trochę tych elementów, widać że wymieniane parę/kilkadziesiąt razy.
Dziś się rozpadało, więc podłącze jak przestanie albo jutro na spokojnie.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 mar 2014, 16:07

Abyss pisze:Dziś zabrałem się wymierzenie przewodów i przygotowanie wsówek.
http://images62.fotosik.p...b3e4032ff49.jpg
Zostało mi tylko zrobić końcówkę na + Elektrozaworu LPG i podłączyć wszystko.
Czemu zostawiłeś 30 wolne na przekaźniku? Czy bezpośrednio do niego wepniesz kabel sondy?
Abyss pisze:Elektrozawór?- http://images61.fotosik.p...f21aab9f9da.jpg
Jeżeli tak to mam się wpiąć w miejsce odpięte na zdjęciu?
http://images62.fotosik.p...b8a72dc819d.jpg
Tak, chociaż upewnij się że pojawia się na tym przewodzie plus przy pracy na gazie bo mógł ktoś zamienić jak podłączał. Na twoich zdjęciach ciężko zobaczyć który jest podłączony oczkiem do masy.
Abyss pisze:Tak z ciekawości, ten zielony element do czego służy?Jest połączony chyba w szereg z czarnym podobnym elementem.
To są cewki elektrozaworów. Gdy dochodzi do nich prąd to stają się elektromagnesem który podnosi tłoczek wewnątrz obudowy który otwiera przepływ gazu.
Ten czarny to jest elektrozawór z filarem lpg w stanie ciekłym a drugi na reduktorze odcina już odparowany gaz. Trzeci elektrozawór masz na butli.

Abyss

Post autor: Abyss » 22 mar 2014, 17:16

aldi pisze:Czemu zostawiłeś 30 wolne na przekaźniku? Czy bezpośrednio do niego wepniesz kabel sondy?
Fotkę zrobiłem przed skończeniem przewodu, przekaźnik wyląduje tam gdzie znajdują się bezpieczniki.
Aktualnie wygląda to tak:
http://images63.fotosik.pl/789/bb7f7126f7daf19c.jpg
http://images61.fotosik.pl/788/f6c6ce418b324de1.jpg
aldi pisze:Tak, chociaż upewnij się że pojawia się na tym przewodzie plus przy pracy na gazie bo mógł ktoś zamienić jak podłączał. Na twoich zdjęciach ciężko zobaczyć który jest podłączony oczkiem do masy.
Ok, wezmę miernik ze sobą i sprawdzę.
aldi pisze:To są cewki elektrozaworów. Gdy dochodzi do nich prąd to stają się elektromagnesem który podnosi tłoczek wewnątrz obudowy który otwiera przepływ gazu.
Ten czarny to jest elektrozawór z filarem lpg w stanie ciekłym a drugi na reduktorze odcina już odparowany gaz. Trzeci elektrozawór masz na butli.
Dzięki za wyjaśnienie :) widocznie zmieniane były w komplecie i dlatego ich było parę sztuk.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2014, 17:31 przez Abyss, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 mar 2014, 17:22

Coś mi się nie zgadza jak masz zaznaczone te kable na przekaźniku.
Obok dorysowałem sztandarowy układ pinów na przekaźnikach (porównaj bo może masz inne rozłożenie i może dlatego mi się nie zgadza).
http://img849.imageshack.us/img849/2208/odkq.png

Abyss

Post autor: Abyss » 22 mar 2014, 17:26

Racja pomyliłem kolory 86 i 30,zamieniłem miejscami- już poprawione :)
http://images63.fotosik.pl/789/bb7f7126f7daf19c.jpg

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 mar 2014, 17:33

Ok tak jest dobrze.

Abyss

Post autor: Abyss » 21 kwie 2014, 20:39

Wysłany: 2014-03-23, 16:55

23-03 Zainstalowałem ten przekaźnik.
Odłączyłem aku(był odłączony na czas montażu więc reset się zrobił 20-30min) i zabrałem się za instalację.
+/- był zamieniony na cewce-elektrozaworze :) (miałeś rację, mogli pomieszać i pomieszali)
Podłączyłem wszystko, odpaliłem na pb i trochę pojeździłem.Potem przełączyłem na LPG i też chwilę popracował, narazie jest normalnie jak po resecie (czyli super pracuje).
Pojeźdzę i zobaczymy co będzie dalej, czy szarpanie/zamulanie podczas przyśpieszania/spalanie/... wróci czy odejdzie już w zapomnienie.
Napiszę tutaj jak sprawa wygląda za jakiś czas.
_________________________________________________________________________________________

EDIT: 21-04

Witam, minęło trochę czasu i obecnie auto jeździ poprawnie.Nie ma szarpań,rusza bez żadnego zamulania, ten patent z przekaźnikiem rozwiązał problem.
Zostało mi tylko dojście dlaczego na 1/2 biegu i niskie obroty (bez dodawania gazu), takie toczenie w korku i autem buja przód-tył.(skaczą obroty minimalnie +/- i tak przyśpiesza i zwalnia w sec)
Tak mam na niskich obrotach, gdyby ten problem usunąć to auto sprawuje się dobrze. -dzieje się tak na pb/lpg identycznie. Może to jakaś regulacja?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl