Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 1.8 PM B3]Wymiana świec,przewodów,kopułki

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Abyss

[80 1.8 PM B3]Wymiana świec,przewodów,kopułki

Post autor: Abyss » 11 sty 2014, 16:52

Witam, opiszę co się działo:

Samochód podczas jazdy szarpał (a raczej rwał),ciężko ale dało się jechać,następowało to po nagrzaniu lekko silnika (gdzieś czytałem że wtedy przewody zmieniają rezystancję i są przebicia)
Zdecydowałem się na wymianę układu zapłonowego i zakupiłem:
-Wszystko nowe-
Przewody NGK
Świece NGK (3 elektrody) [takie same były w aucie]
Kopułka BERU
Palec BERU

Montowałem wszystko pokolei, wyciągam przewód wymieniam świece i na miejsce nowa świeca i przewód nowy na kopułke. https://audi80.pl/files/beztytuu_721.jpg
[[DODAJE PAINTOWSKI SCHEMAT PODŁĄCZENIA W ZAŁĄCZNIKU]]

Odpaliłem i wszystko drży/nierówne obroty, obroty utrzymują się na 900-1000 i falują lekko,dodanie gazu zwiększa częstotliwość drgań.

Co sprawdziłem:
-Wymontowałem nowe świece i wsadziłem stare (reszta nowa) -pracuje identycznie,to samo
-Sprawdziłem luz palca(nowy) sam palec nie ma luzu ale jest na aparacie w jedną stronę (z tego co wyczytałem tak ma być)

Stare świece miały kolor brązowy,suche
Nowe po odpaleniu są czyste,na 2 była kropelka oleju(może przy wyciąganiu dotkneła oleju.

Przed wymianą przewodów też obroty były niskie. 1000-1500
Czy wystarczy zrobić regulację zapłonu?
Co mógłbym jeszcze sprawdzić?

Jestem początkujący i przepraszam jeżeli to się wydaje banalne. Z góry dziękuje za odpowiedzi :)
Ostatnio zmieniony 12 sty 2014, 14:55 przez Abyss, łącznie zmieniany 2 razy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 sty 2014, 18:46

Z obrazka wynika że masz źle przewody pozakładane kolejność zapłonu to 1-3-4-2.

Opis który narysowałem kiedyś dla innego użytkownika: http://imageshack.com/a/img542/1076/4hzg.png

Pierwszy cylinder powinien być podłączony tam gdzie jest u ciebie 1 albo 2 (najbliżej bloku). Później zgodnie z ruchem wskazówek zegara lecisz 3-4-2

Abyss

Post autor: Abyss » 11 sty 2014, 19:04

Dziękuje za odpowiedź, z twojego obrazka ciężko mi ogarnąć ale to pewnie ja mam problem bo jestem nowy.

Edytowałem obrazek, spojrzyj i zobacz czy dobrze zrozumiałem

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 11 sty 2014, 19:17

Cześć :-) Dobrze zrozumiałeś i tak mają być podłączone.Pozdrawiam :-)
Ostatnio zmieniony 11 sty 2014, 19:30 przez Slawo777, łącznie zmieniany 1 raz.

Abyss

Post autor: Abyss » 11 sty 2014, 19:19

Super, ubieram się, biorę latarkę i lecę do auta.
Zaraz napiszę czy pomogło

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 sty 2014, 19:20

Teraz dobrze, jakby nie chciał chodzić to przełóż każdy przewód o jedno miejsce w prawo. Bo pierwszy cylinder powinien być podłączony w miejsce jak najbliżej bloku silnika (jak nikt nie spartolił ustawiania wałka pośredniego przy wymianie rozrządu).

Abyss

Post autor: Abyss » 11 sty 2014, 19:34

Pół dnia chodziłem wkurzony i uradowany poleciałem do auta, pozamieniałem,2 razy sprawdziłem kolejność.
Odpalamy..
i ... nie odpala wogule, przy kręceniu wydaje dziwny dzwięk -wydaje mi się że to tłok i syk czy coś

EDIT.
aldi pisze:Teraz dobrze, jakby nie chciał chodzić to przełóż każdy przewód o jedno miejsce w prawo. Bo pierwszy cylinder powinien być podłączony w miejsce jak najbliżej bloku silnika (jak nikt nie spartolił ustawiania wałka pośredniego przy wymianie rozrządu).
Przeczytałem jak wróciłem do domu, mówisz zamienić? OK rozpadało się ale co tam ide, wróce to napiszę czy pomogło

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 sty 2014, 19:51

Bo pewnie masz aparat zapłonowy w niefabrycznym położeniu i włożenie kabli w fabrycznym położeniu nie będzie dawać iskry na właściwych cylindrach.
Trzeba by ustawić silnik jak do zmiany paska rozrządu i wtedy zobaczyć na który przewód pokazuje palec i dalej lecieć jak wg. kolejności zapłonu.
Jeszcze można wkładać aby pierwszy cylinder wypadał na nacięciu na obudowie aparatu: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... d12f7.html zaznaczone kolorem zielonym

Abyss

Post autor: Abyss » 11 sty 2014, 19:53

aldi Miałeś rację w 100% poszedłem do auta i zrobiłem tak jak napisałeś, wszystko poprzestawiałem o jedno miejsce.Odpalił jak nowy, obroty idealnie chodzą, kurde ruch gazem i obroty idą równo bez opóźnienia. :-D <ok> Auto nie rwie, poprostu cud malina ehhh wkońcu będe mógł sobie pojeździć.

Dziękuje ci Albert
Ostatnio zmieniony 11 sty 2014, 19:55 przez Abyss, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 sty 2014, 19:54

Niema sprawy.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 11 sty 2014, 19:57

Podziwiam takich ludzi co się nie poddają a zwłaszcza młodych :-) Ja przy ponad 20 stopniowym mrozie zmieniałem chłodnicę w mojej Coupe.Tak na przyszłość ,robię sobie zdjęcia co konkretniejszych zabiegów.Powodzenia :-)

Abyss

Post autor: Abyss » 11 sty 2014, 20:12

Jak była nadzieja że będzie działać bez szarpań/odpali to odrazu buty,kurtka i lece.
Przy takim mrozie też podziwiam, ale i rozumiem 8-)
Co do robienia fotek, jak najbardziej zacznę robić.
I dużo czytać forum ;-)

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 12 sty 2014, 10:44

Składałem silnik w b3 i garaż był zajęty.Auto stało jakby we futrynie drzwi garażu. Wszystkie znaki na niebie wskazywały że pęknie. Zamówiłem chłodnicę na allegro wcześniej oraz ułożyłem sobie plan w głowie jak zrobić a się nie orobić.Udało się ale ciapnęła w paskudny mróz i przyznam że nawet go nie czułem choć pękł nam kaloryfer w garażu.Miało nie być w nim wody :-/
Wszystko co się nauczysz to Twoje.Pozdrawiam :-)

Abyss

Post autor: Abyss » 12 sty 2014, 14:54

Witam, dziś chciałem się przejechać i nic... dalej to szarpanie! :cry:
On tak miał wcześniej, ładnie chodzi i pare metrów później zajączek

Nie wiem co mam teraz robić, autem się nie da jechać bo stwarza zagrożenie i niewiadomo czy nie zgaśnie.W trakcie jazdy szarpie, wciskam sprzęgło żeby się uspokoił.
Co myślicie?

Poprostu nic się nie zmieniło, jest po staremu. :-x

Hmmm może coś z cewką? (tam gdzie przewód idzie z palca -kopułka [5-ty w środku])

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 sty 2014, 15:13

Może też być cewka albo problem z podawaniem paliwa. Masz instalację gazowa?
Sprawdź czy nie ssie lewego powietrza przez nieszczelny przewód serwa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl