Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0E ABK] zasilanie Digifant=sekwencja

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
AvantAudiB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 04 cze 2007, 12:01
Lokalizacja: Kraków

[80 B4 2.0E ABK] zasilanie Digifant=sekwencja

Post autor: AvantAudiB4 » 04 cze 2007, 12:19

Witam

1. Czy zasilanie Digifant podaje paliwo sekwencyjnie czy do wszystkich cylindrów cały czas w tym samym czasie po tyle samo?

Dochodzą do wtryskiwaczy benzyny kable identycznego koloru.

2. Jakie są oznaczenia literowe kabli, kopułki i palca do mojego modelu B4 Avant ABK z 1993 roku, zasilanie Digifant, przepływomierz Boscha (komputer chyba też).

Nie wiem co kupić przed montażem gazu po prostu.

Dziękuje Wam za wypowiedzi.
Ostatnio zmieniony 06 lip 2007, 14:05 przez AvantAudiB4, łącznie zmieniany 1 raz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 04 cze 2007, 17:36

Jest to wtrysk wielopunktowy ale nie ma sensu zakładać sekwencji załóż instalke II generacji z porządnym komputerem sterującym i bedzie auto śmigać. Przewody palec i kopułke kupisz w każdym sklepie z częściami

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 04 cze 2007, 21:24

Digifant jest układem wtryskowym benzyny wielopunktowym, jednoczesnym, wtryskiwacze sa połączone równolegle i otwierają sie w tym samym czasie podając jednakowe ilości paliwa do każdego cylindra.

Awatar użytkownika
rsdziadek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 27 cze 2007, 23:09
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: rsdziadek » 27 cze 2007, 23:18

Witam !

Poczytałem kilka postów na temat gazu do ABK i zastanawia mnie dlaczego wszyscy twierdzą że do tego silnika nie opłaca się montować sekwencji? Przy teraźniejszych cenach (ok 2500) jest to bardzo przystępne rozwiązanie w porównaniu z II gen (ok 1700 + kpl swiece, kable itd = ok 2000), a procentuje mniejszym spalaniem gazu i brakiem obawy o strzały i utratę przepływomierza. (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę).
Czy święty spokój nie jest tego warty?

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4624
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 28 cze 2007, 00:17

rsdziadek, dobrze mówisz. Nie oszczędzaj. Nie psuj auta, nie trać nerwów na wieczne warsztaty. ABK po wybuchu czy słabej instalacji jak zacznie Ci się sypać to można oszaleć z szukaniem wiatru w polu. Wbrew pozorom jest to dość zaawansowany układ jak na te lata.
2006-11-17, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi80.PL. <spoko> Ps: Polecam: iParts.pl
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - zima
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - lato.

Misiek_Stce
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 964
Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Misiek_Stce » 30 cze 2007, 09:44

Zakładaj sekwencje... tutaj nie da sie oszukac siebie i auta. Załozysz raz i bedziesz miec spokoj, zadnych wystrzałow nie powinno byc i bedzie chodził jak trzeba. Sekwencyjny wtrysk gazu w ABK to jedyne rozwiązanie.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 06 lip 2007, 11:57

Misiek_Stce pisze:Zakładaj sekwencje... tutaj nie da sie oszukac siebie i auta. Załozysz raz i bedziesz miec spokoj, zadnych wystrzałow nie powinno byc i bedzie chodził jak trzeba. Sekwencyjny wtrysk gazu w ABK to jedyne rozwiązanie.

Może nie jedyne rozwiązanie, ale zdecydowanie najlepsze. Polecam, mimo tego, że kosztuje drożej. Inne instalacje też dobrze chodza przy prawidłowym wyregulowaniu, ale niewielu potrafi to dobrze zrobić. Jeszcze nie słyszałem od któregokolwiek z moich kolegów by miał problem z sekwencją w B4.

AvantAudiB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 04 cze 2007, 12:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: AvantAudiB4 » 06 lip 2007, 13:58

Dziękuję za wypowiedzi.

Założyłem sekwencję, zmieniłem sondę lamda i czujnik spalania stukowego. Jestem zachwycony. Jeździ lepiej niż na benzynie przed opisanymi inwestycjami. Na benzynie jeszcze nie jechałem dłużej niż ustawienie komputera gazu na to pozwala (dostatecznie dogrzanie płynu) bo i po co.
Czy jest lepsze auto niż Audi 80 B4? Moim zdaniem nie ma. Niech żyją "A 80" i "A B4".

Temat uważam za zamknięty.

Awatar użytkownika
Bondek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 gru 2006, 23:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bondek » 06 lip 2007, 16:03

Pochwal się jeszcze gdzie zakładałeś.
Jeżeli to tacy spece to może ktoś jeszcze skorzysta w Krakowie.
Pozdrawiam
Bondek ABK '93

Awatar użytkownika
rsdziadek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 27 cze 2007, 23:09
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: rsdziadek » 06 lip 2007, 18:50

Bondek pisze:Pochwal się jeszcze gdzie zakładałeś.
Jeżeli to tacy spece to może ktoś jeszcze skorzysta w Krakowie.
i na jakich częściach .. ;-)

Misiek_Stce
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 964
Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Misiek_Stce » 06 lip 2007, 22:18

najlepiej napisz tutaj namiary cene itd... ;-)

Awatar użytkownika
rsdziadek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 27 cze 2007, 23:09
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: rsdziadek » 18 lip 2007, 09:56

Czy sekwencja wymaga więcej regulacji niż 2ga generacja? Czy jest tam więcej do "popsucia" przez niefachowy warsztat?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 19 lip 2007, 14:09

Rsdziadek, owszem sekwencja to trochę bardziej skomplikowany system. Jednak najważniejsze to prawidłowo i porządnie "zdjąć" mapy wtrysku benzyny, reszta to już kosmetyka. Oczywiście pod warunkiem, że elementy są prawidłowo dobrane (szczególnie wtryskiwacze) i jednostka sterująca potrafi obsłużyć fullgrupę (wtrysk benzyny równoległy), a nie każda potrafi (np. BRC sequent24 nie wyrabia). Możesz sobie poczytać o strojeniu instalacji na przykładzie Staga 300 na stronie Instrukcja do Staga Na innej podstronie są też przykładowe mapy.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 19 lip 2007, 14:39

Przy sekwencji układ wtryskowy benzyny musi byc w 100% sprawny w innym przypadku zrobiona mapa bedzie błedna i na gazie nie bedzie dobrze jeździć mogą sie pojawic nawet problemy z jazdą. Przy zasilaniu LPG II-generacji drobne niedomagania ukł wtryskowego nie wpływaja tak mocno jak przy wtrysku LPG

Awatar użytkownika
rsdziadek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 27 cze 2007, 23:09
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: rsdziadek » 26 sie 2007, 08:19

No to zgłaszam się jako kolejny zadowolony użytkownik sekwencji w ABK :')
Było:
B4 2.0 ABK + sekwencja :') (waldemary, alaska, stag300)
Jest:
Volvo V40 2.0 16V + sekwencja :') (H2000, Zavoli S, Stag300+)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga