[B4 1.9 1Z] Złe wskazanie temperatury płynu chłodniczego
[B4 1.9 1Z] Złe wskazanie temperatury płynu chłodniczego
Witam,
Od niedawna jestem posiadaczem audi B4 z silnikiem 1Z. Problem z którym się borykam dotyczy (chyba) czujnika temperatury płynu chłodniczego.
Zacznę od początku. Zaraz po zakupie samochodu podczas jazdy prawie w ogóle nie podnosiła się wskazówka temperatury (może raz na ruski rok podeszła do 60stopni i po chwili spadła na zero), w tym samym momencie błędnie zaczynał pokazywać wskaźnik poziomu paliwa. Gdzieś w internecie wyczytałem że w takim wypadku należy wymienić czujnik temp i wtedy wszystko wróci do normy. Między czasie zanim zakupiłem czujnik zajrzałem do czujnika poziomu paliwa (wszystko było ok - płytka i styki czyste). Przyszedł czas na wymianę czujnika (czujnik mam 3pinowy). Wymieniłem go i przy pierwszej przejażdżce z nowym czujnikiem po 5 kilometrach temperatura podeszła na jakieś 110stopni (wskaźnik paliwa w tym samym czasie też poszedł na maksa). Po przejechaniu około 10 km temp spadła na żądane 90 stopni i poziom paliwa wrócił tez do normy. Następnego dnia ta sama sytuacja po 5km temp na 120 stopni, po 10km temp w normie z tym że po 20km temp spadła do ~70stopni (wskaźnik paliwa też opadał na 1/4 swojego pełnego zakresu i moja podróż się zakończyła.
Moje pytanie brzmi czy w takiej sytuacji szukać przyczyny gdzieś indziej czy obwiniać o tą całą sytuację nowo zakupiony czujnik? Można podejrzewać np że termostat się nie otwiera lub teraz się nie zamknął, ale dlaczego wtedy nie działa czujnik paliwa? Nawet gdyby termostat się nie otworzył to poziom paliwa powinien być bez zmian.
Bardzo proszę o pomoc, bo już mi brakuje sił...
Poniżej numer czujnika:
053 919 501 A
Od niedawna jestem posiadaczem audi B4 z silnikiem 1Z. Problem z którym się borykam dotyczy (chyba) czujnika temperatury płynu chłodniczego.
Zacznę od początku. Zaraz po zakupie samochodu podczas jazdy prawie w ogóle nie podnosiła się wskazówka temperatury (może raz na ruski rok podeszła do 60stopni i po chwili spadła na zero), w tym samym momencie błędnie zaczynał pokazywać wskaźnik poziomu paliwa. Gdzieś w internecie wyczytałem że w takim wypadku należy wymienić czujnik temp i wtedy wszystko wróci do normy. Między czasie zanim zakupiłem czujnik zajrzałem do czujnika poziomu paliwa (wszystko było ok - płytka i styki czyste). Przyszedł czas na wymianę czujnika (czujnik mam 3pinowy). Wymieniłem go i przy pierwszej przejażdżce z nowym czujnikiem po 5 kilometrach temperatura podeszła na jakieś 110stopni (wskaźnik paliwa w tym samym czasie też poszedł na maksa). Po przejechaniu około 10 km temp spadła na żądane 90 stopni i poziom paliwa wrócił tez do normy. Następnego dnia ta sama sytuacja po 5km temp na 120 stopni, po 10km temp w normie z tym że po 20km temp spadła do ~70stopni (wskaźnik paliwa też opadał na 1/4 swojego pełnego zakresu i moja podróż się zakończyła.
Moje pytanie brzmi czy w takiej sytuacji szukać przyczyny gdzieś indziej czy obwiniać o tą całą sytuację nowo zakupiony czujnik? Można podejrzewać np że termostat się nie otwiera lub teraz się nie zamknął, ale dlaczego wtedy nie działa czujnik paliwa? Nawet gdyby termostat się nie otworzył to poziom paliwa powinien być bez zmian.
Bardzo proszę o pomoc, bo już mi brakuje sił...
Poniżej numer czujnika:
053 919 501 A
Najprawdopodobniej do wymiany stabilizator napięcia w liczniku:
http://images38.fotosik.pl/1610/6e4b23c3d9ec4da6med.jpg
Jakby co to mam jeden sprawny na sprzedaż.
[ Dodano: 2015-11-05, 18:04 ]
O dokładnie jak wyżej napisano :mrgreen:
http://images38.fotosik.pl/1610/6e4b23c3d9ec4da6med.jpg
Jakby co to mam jeden sprawny na sprzedaż.
[ Dodano: 2015-11-05, 18:04 ]
O dokładnie jak wyżej napisano :mrgreen:
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Zamienniki oryginalnego Stabilizatora Napięcia
Montujemy go odwrotnie ""Na brzuchu""
Montujemy go odwrotnie ""Na brzuchu""
Ja wymieniłem i właśnie zamontowałem "na brzuchu", ale dalej czasem świruje.Krzysiek 84 pisze:Zamienniki oryginalnego Stabilizatora Napięcia
Montujemy go odwrotnie ""Na brzuchu""
Witam,
wracając do tematu stabilizatora. Wymieniłem mój stabilizator na inny(miałem stary licznik z golfa II i tam znalazłem taki stabilizator). Temperatura i poziom paliwa teraz stoją stabilnie. Tylko temperatura stoi cały czas na 100stopni. Czy to dalej wina stabilizatora? czy czujnika temperatury? poziom paliwa jak na razie wskazuje full bo faktycznie tyle mam w baku więc nie mam za bardzo porównaniia:)
wracając do tematu stabilizatora. Wymieniłem mój stabilizator na inny(miałem stary licznik z golfa II i tam znalazłem taki stabilizator). Temperatura i poziom paliwa teraz stoją stabilnie. Tylko temperatura stoi cały czas na 100stopni. Czy to dalej wina stabilizatora? czy czujnika temperatury? poziom paliwa jak na razie wskazuje full bo faktycznie tyle mam w baku więc nie mam za bardzo porównaniia:)
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
to prawdopodobnie wina braku dobrego styku w liczniki na płytce w miejscu przykręcania wskaźnikaslawek987 pisze:Wymieniłem 3 czujniki, wszystkie ori, no i niestety temperatura nie podejdzie wyżej niż 80stopni. termostat tez wymieniłem. Nic nie pomogło.
takcolorumia pisze:Krzysiek 84 czy to jest prawidłowe wskazanie dla 1Z ?