Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 B3/B4

Znalazłem ciekawą ofertę! Miejsce pytań, próśb o porady przed zakupem Audi 80/90/Coupe/Cabrio.
Awatar użytkownika
Bebeszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 15 mar 2017, 17:01
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Borków/k Lublina

Audi 80 B3/B4

Post autor: Bebeszek » 18 mar 2019, 19:17

Witajcie! Zwracam się z prośbą do Was o doradzenie w sprawie kupna Audi 80. W rodzinie mam od 11 lat poczciwą babcię B3 z 89' roku z silnikiem 1.8 90km na monowtrysku. Przeszła już swoje ale daleka historia. Mam sentyment co do Audi 80, także mam w planach kupna Audi 80 B3/B4. W ubiegłym roku szukałem ponad miesiąc takowej 80'tki, lecz na oględzinach przy kupnie marnie wychodziły, także musiałem się skusić okazyjnie na Alfę 147. Teraz w tym roku na początek lata planuję kupić Audi 80, obojętnię czy B3 czy B4, tylko z tych modeli mnie interesuje. i teraz mam pytanie, czy na rok 2019 opłaci mi się kupić b3 czy b4 ? Auto ma służyć do jazdy codziennej (praca) i to dalszych tras (weekendy potrafię zrobić ok. 300km). Znam się na mechanice i elektronice bo jestem po szkole samochodowej na profilu elektromechanik. Jakbym chciał kupić model b3 to jedynie 1.8 90km na monowtrysku, a jak z B4 to jedynie 2.0 ABK 115km. Audi na pewno z LPG bym kupił, diesel jakoś mnie odpycha i mnie nie przemawia. Chciałbym prosić o sugestie od Was czy kupić warto takie Audi ? Co do aut, to wolę klasyki, własnie Audi 80. Pozdrawiam! :D

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5436
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 18 mar 2019, 19:21

Bebeszek, _powitania

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4623
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 mar 2019, 19:55

Bierz to co pierwsze ładne się trafi bo jak będziesz przebierać w wersjach silnikowych i generacjach to jeszcze dłużej będziesz szukać.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 mar 2019, 20:03

Bebeszek pisze:czy na rok 2019 opłaci mi się kupić b3 czy b4 ?
dziwne pytanie do fanów bądź co bądź marki i modelu, raczej sam sobie powinieneś na nie odpowiedzieć ;-)

hm i taka mała rada jeszcze jak chcesz jeździć w dalsze trasy to lepiej nie oszczędzać na zakupie bo się okaże że trzeba będzie sporo włożyć by tym w dalsze trasy latać. Nie jeden już się na tym przejechał.
WRC is for boys.
Group B was for men.

adamze27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 17 maja 2017, 19:28

Post autor: adamze27 » 19 mar 2019, 20:58

wadą b3 jest niestety sztywna tylna kanapa,b4 pozwala wozić dłuższe graty
jest:Ford Mondeo MkV 2.0EB
Ford Mondeo MkIV 2.0TDCI
Nissan Primastar 2.5DCI 150

Awatar użytkownika
Bebeszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 15 mar 2017, 17:01
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Borków/k Lublina

Post autor: Bebeszek » 19 mar 2019, 21:06

Wiem jak jest w B3, za tylną kanapą, dokładniej w bagażniku znajduje się bak paliwa.

Awatar użytkownika
cyssiek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 160
Rejestracja: 15 sie 2016, 17:42
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cyssiek » 22 mar 2019, 20:48

Pytanie o opłacalność kupna B4 na forum audi 80 jest nie na miejscu :-D Kupuj najlepsze jakie możesz,
i tak wpieprzysz w nie dużo
ale satysfakcja jest wielka i w sumie polecam mimo tego że impreza nieopłacalna :-D
Jak chcesz ABK to poczytaj sobie o największych bolączkach tego silnika, jest super ale ma złą renomę bo trzeba go rozumieć i się z nim zaprzyjaźnić
Piona z Lublina
Była 80 ABK w sedanie.. jest 80 ABK w avancie <3
Moje Awdi

Kermit1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 24 gru 2018, 11:35
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Kermit1987 » 23 mar 2019, 00:23

Heh w zasadzie podobna sytuacja jak np z telefonami, ktoś wbija na forum , Xiaomi i się pyt czy Xiaomi będzie lesze od.... . A tak na poważnie to jak nie obejrzysz jakiegoś egzemplarza to się nie przekonasz, w moim przypadku był to spontan, parę drinków gadka szmatka i cyk na następny dzień telefon a za parę godzin wycieczka i zakup auta. Wiadomo auto ma (moje) 26lat , obejrzałem wiedziałem co jest do zrobienia itp ale parę rzeczy wyszło w miedzy czasie... ale nie ma co się zniechęcać bo to akurat proste i solidne auta ....z tym że ja d początku wiedziałem że kupuje zabawkę, tzn auto niedzielne więc mną kierowały inne priorytety ale podejrzewam że jeszcze kilka drobnych poprawek i śmiało mógł bym Kermita używać na co dzień ;)
PS. mam ABK ale za mało KM zrobiłem żeby jakoś więcej powiedzieć na jego temat ale wiem że t fajny silnik i dużo lepszy niż na pewno 1.6 BGU ale na co dzień wole swoje 1.8 T AGU :D

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 25 mar 2019, 10:49

Widzę, że B3 tez wchodzi w grę, więc może lepiej więcej w nich szukać niż w B4? Wydają się jakoś takie bardziej...zadbane? Może to jest powód:
adamze27 pisze:sztywna tylna kanapa,b4 pozwala wozić dłuższe graty
W każdym bądź razie w czasie jak szukałem auta to B3 zazwyczaj wydawały się najmniej zniszczone, czasem wręcz bardzo zadbane i do tego jeszcze w normalnej cenie, co rzadziej można o B4 powiedzieć. O Avancie to nie wspomnę...

ABK akurat niezależnie od wersji niełatwo trafić zadbane, silnik bardzo dobry na co dzień pomimo swoich kilku bolączek.
Kermit1987 pisze:ale nie ma co się zniechęcać bo to akurat proste i solidne auta
Pełna zgoda, bardzo tutaj ważne jest, aby auto nie było składane z kilku czy po poważnych blacharskich przygodach - dla mnie tutaj dyskwalifikacją jest wymiana progów, naprawy po dachowaniu, w jakikolwiek sposób naruszone podłużnice, szpachlowane duże połacie blach. Naprawa mechaniki w B3/B4 bez dużych ingerencji blacharza to sama przyjemność. okok Wszak ocynk to wręcz uderzający argument. porównywalne lub lepsze zabezpieczenie miały chyba tylko 100 C3/C4 i Volvo 850.

[ Dodano: 2019-03-25, 10:39 ]
cyssiek pisze:w sumie polecam mimo tego że impreza nieopłacalna :-D
Akurat to czasami jest trudne do ocenienia. W końcu te auta jak wspomniałem wyżej bardzo niechętnie rdzewieją, a części nie są drogie - to bardzo przesądza. Myślę też, że każdy egzemplarz ma te granicę opłacalności jako indywidualną jak i też podejście właściciela ma duży wpływ. Na pewno ładne B4 "gotowiec" nie jest tanie w zakupie.

[ Dodano: 2019-03-25, 10:49 ]
hm i taka mała rada jeszcze jak chcesz jeździć w dalsze trasy to lepiej nie oszczędzać na zakupie bo się okaże że trzeba będzie sporo włożyć by tym w dalsze trasy latać. Nie jeden już się na tym przejechał.
Z tym też się zgadzam, jak się eliminuje usterkę po usterce to się czasem niezła kwota zbiera.
Wkoło komina to inaczej nieco można inwestować, a w trasy to w ogóle druga sprawa i nie warto bagatelizować symptomów, bo się źle może skończyć. No i chyba nie trzeba wspominać, że w obu przypadkach wkładanie tanich części nie ma sensu. :-) Tak wspominam, bo na początku czasami takie kupowałem i traciłem nie 2 razy, ale czasem i 3-4 razy tyle.

Z mojej strony jak nie potrzeba wielkich możliwości ładunkowych to znaleźć jak najładniejsze i najmniej robione blacharsko B3 na monowtrysku nie patrząc na wyposażenie, jedynie by był szyberdach i wspomaganie kierownicy.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4623
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 mar 2019, 11:06

h/k pisze:
cyssiek pisze:w sumie polecam mimo tego że impreza nieopłacalna :-D
Akurat to czasami jest trudne do ocenienia. W końcu te auta jak wspomniałem wyżej bardzo niechętnie rdzewieją, a części nie są drogie - to bardzo przesądza. Myślę też, że każdy egzemplarz ma te granicę opłacalności jako indywidualną jak i też podejście właściciela ma duży wpływ. Na pewno ładne B4 "gotowiec" nie jest tanie w zakupie.
Ale bardziej auto zniechęci do siebie usterkami mechanicznymi niż rdzą. Chyba japończycy poszli tą drogą (szczególnie mazda i honda) robią mega solidnie mechanicznie ale gnijące na potęgę.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 25 mar 2019, 16:49

Ale bardziej auto zniechęci do siebie usterkami mechanicznymi niż rdzą.
Z mojego punktu widzenia wiele zależy nie tylko od częstości, ale też samego charakteru usterek - czy auto wyraźnie dłuższy czas nienormalną pracą sygnalizuje, że coś się dzieje czy wręcz przeciwne.
Zarówno auto mechanicznie zmęczone i blacharsko dobre, jak odwrotnie - mechanicznie OK i ze zrujnowana blachą, może kompletnie zniechęcić człowieka do użytkowania i jakiegokolwiek inwestowania. Dlatego też ostatecznie Golfa nie remontowałem mimo niezłego stanu mechanicznego, bo wiedziałem, że np. jak rozgrzebią progi to i kawał podłogi będzie do robienia i długo to po naprawie nie wytrzyma (kolega blacharz dawał 5 lat szans bez rdzy), chociaż zastanawiałem się nad naprawą z pół roku jak nie więcej.
maciek889 pisze:Chyba japończycy poszli tą drogą (szczególnie mazda i honda) robią mega solidnie mechanicznie ale gnijące na potęgę.
Honda raczej na pewno (mimo wpadek np. z łańcuchami rozrządu w Accordzie), Toyota zapewne też, Mazda za to nie wiem, a Mitsubishi niekoniecznie - znam sypiącego się Lancera z ok 2003 przebieg ok. 230 tys. km, w którym oprócz rdzy i to takiej wszędobylskiej (dziury pod zderzakami, nadkola i progi mocno rude, nawet miska olejowa na wylot, sanki to wyglądają jak po solance). A i tak zjada dużo oleju (mimo że kompresja zła, a uszczelniacze zaworowe wymienione), wymaga inwestowania w zawieszenie. Znajomy kupił w rodzinie jakieś 30 tys. km temu, wcześniej nie sprawiał istotnych problemów (chociaż oleju pewnie palił i tak już niemało).

Mimo rdzy i tak szanuję filozofię wielu kilometrów bezproblemowej eksploatacji, a potem na złom. Dlatego np. Honda Civic VIII ma duże uznanie w moich oczach. W dzisiejszych czasach tak powinno się produkować większość aut (poza Audi :-D rdza do tej marki kompletnie nie pasuje).
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Sando
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 313
Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
Imię: Jac
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: Sando » 28 mar 2019, 22:38

maciek889 pisze:japończycy poszli tą drogą (szczególnie mazda i honda) robią mega solidnie mechanicznie ale gnijące na potęgę
W japońskich autach jakakolwiek korozja robi w szybkim tempie ogromne szkody, ponieważ blachy karoserii są o wiele cieńsze niż w Audi.
B2 CY
B4 1Z
Dużo literatury motoryzacyjnej:
http://chomikuj.pl/chomikos21

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 29 mar 2019, 15:40

To prawda, blacha w Audi nieraz wywoływała zdziwienie i to nie tylko na mojej twarzy. :D Przy zaniedbaniu korozja od bąbla do momentu "na wylot" postępuje tu bardzo długo.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Bebeszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 15 mar 2017, 17:01
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Borków/k Lublina

Post autor: Bebeszek » 11 maja 2019, 06:41

Znalazłem takową 80'tkę, która mnie ciekawi podjechać i obejrzeć. Bym wrzucił tutaj link z olyksa do ogłoszenia, tylko nie wiem czy można tutaj wrzucać.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 11 maja 2019, 06:49

Tak, można. Wklej linka.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupujemy Audi 80/90, Coupe, Cabrio”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga