Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 B3/B4

Znalazłem ciekawą ofertę! Miejsce pytań, próśb o porady przed zakupem Audi 80/90/Coupe/Cabrio.
Awatar użytkownika
Bebeszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 15 mar 2017, 17:01
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Borków/k Lublina

Audi 80 B3/B4

Post autor: Bebeszek » 18 mar 2019, 19:17

Witajcie! Zwracam się z prośbą do Was o doradzenie w sprawie kupna Audi 80. W rodzinie mam od 11 lat poczciwą babcię B3 z 89' roku z silnikiem 1.8 90km na monowtrysku. Przeszła już swoje ale daleka historia. Mam sentyment co do Audi 80, także mam w planach kupna Audi 80 B3/B4. W ubiegłym roku szukałem ponad miesiąc takowej 80'tki, lecz na oględzinach przy kupnie marnie wychodziły, także musiałem się skusić okazyjnie na Alfę 147. Teraz w tym roku na początek lata planuję kupić Audi 80, obojętnię czy B3 czy B4, tylko z tych modeli mnie interesuje. i teraz mam pytanie, czy na rok 2019 opłaci mi się kupić b3 czy b4 ? Auto ma służyć do jazdy codziennej (praca) i to dalszych tras (weekendy potrafię zrobić ok. 300km). Znam się na mechanice i elektronice bo jestem po szkole samochodowej na profilu elektromechanik. Jakbym chciał kupić model b3 to jedynie 1.8 90km na monowtrysku, a jak z B4 to jedynie 2.0 ABK 115km. Audi na pewno z LPG bym kupił, diesel jakoś mnie odpycha i mnie nie przemawia. Chciałbym prosić o sugestie od Was czy kupić warto takie Audi ? Co do aut, to wolę klasyki, własnie Audi 80. Pozdrawiam! :D

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5451
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 18 mar 2019, 19:21

Bebeszek, _powitania

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4697
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 mar 2019, 19:55

Bierz to co pierwsze ładne się trafi bo jak będziesz przebierać w wersjach silnikowych i generacjach to jeszcze dłużej będziesz szukać.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11729
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 mar 2019, 20:03

Bebeszek pisze:czy na rok 2019 opłaci mi się kupić b3 czy b4 ?
dziwne pytanie do fanów bądź co bądź marki i modelu, raczej sam sobie powinieneś na nie odpowiedzieć ;-)

hm i taka mała rada jeszcze jak chcesz jeździć w dalsze trasy to lepiej nie oszczędzać na zakupie bo się okaże że trzeba będzie sporo włożyć by tym w dalsze trasy latać. Nie jeden już się na tym przejechał.

adamze27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 17 maja 2017, 19:28

Post autor: adamze27 » 19 mar 2019, 20:58

wadą b3 jest niestety sztywna tylna kanapa,b4 pozwala wozić dłuższe graty

Awatar użytkownika
Bebeszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 15 mar 2017, 17:01
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Borków/k Lublina

Post autor: Bebeszek » 19 mar 2019, 21:06

Wiem jak jest w B3, za tylną kanapą, dokładniej w bagażniku znajduje się bak paliwa.

Awatar użytkownika
cyssiek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 161
Rejestracja: 15 sie 2016, 17:42
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cyssiek » 22 mar 2019, 20:48

Pytanie o opłacalność kupna B4 na forum audi 80 jest nie na miejscu :-D Kupuj najlepsze jakie możesz,
i tak wpieprzysz w nie dużo
ale satysfakcja jest wielka i w sumie polecam mimo tego że impreza nieopłacalna :-D
Jak chcesz ABK to poczytaj sobie o największych bolączkach tego silnika, jest super ale ma złą renomę bo trzeba go rozumieć i się z nim zaprzyjaźnić
Piona z Lublina

Kermit1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 24 gru 2018, 11:35
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Kermit1987 » 23 mar 2019, 00:23

Heh w zasadzie podobna sytuacja jak np z telefonami, ktoś wbija na forum , Xiaomi i się pyt czy Xiaomi będzie lesze od.... . A tak na poważnie to jak nie obejrzysz jakiegoś egzemplarza to się nie przekonasz, w moim przypadku był to spontan, parę drinków gadka szmatka i cyk na następny dzień telefon a za parę godzin wycieczka i zakup auta. Wiadomo auto ma (moje) 26lat , obejrzałem wiedziałem co jest do zrobienia itp ale parę rzeczy wyszło w miedzy czasie... ale nie ma co się zniechęcać bo to akurat proste i solidne auta ....z tym że ja d początku wiedziałem że kupuje zabawkę, tzn auto niedzielne więc mną kierowały inne priorytety ale podejrzewam że jeszcze kilka drobnych poprawek i śmiało mógł bym Kermita używać na co dzień ;)
PS. mam ABK ale za mało KM zrobiłem żeby jakoś więcej powiedzieć na jego temat ale wiem że t fajny silnik i dużo lepszy niż na pewno 1.6 BGU ale na co dzień wole swoje 1.8 T AGU :D

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1051
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 25 mar 2019, 10:49

Widzę, że B3 tez wchodzi w grę, więc może lepiej więcej w nich szukać niż w B4? Wydają się jakoś takie bardziej...zadbane? Może to jest powód:
adamze27 pisze:sztywna tylna kanapa,b4 pozwala wozić dłuższe graty
W każdym bądź razie w czasie jak szukałem auta to B3 zazwyczaj wydawały się najmniej zniszczone, czasem wręcz bardzo zadbane i do tego jeszcze w normalnej cenie, co rzadziej można o B4 powiedzieć. O Avancie to nie wspomnę...

ABK akurat niezależnie od wersji niełatwo trafić zadbane, silnik bardzo dobry na co dzień pomimo swoich kilku bolączek.
Kermit1987 pisze:ale nie ma co się zniechęcać bo to akurat proste i solidne auta
Pełna zgoda, bardzo tutaj ważne jest, aby auto nie było składane z kilku czy po poważnych blacharskich przygodach - dla mnie tutaj dyskwalifikacją jest wymiana progów, naprawy po dachowaniu, w jakikolwiek sposób naruszone podłużnice, szpachlowane duże połacie blach. Naprawa mechaniki w B3/B4 bez dużych ingerencji blacharza to sama przyjemność. okok Wszak ocynk to wręcz uderzający argument. porównywalne lub lepsze zabezpieczenie miały chyba tylko 100 C3/C4 i Volvo 850.

[ Dodano: 2019-03-25, 10:39 ]
cyssiek pisze:w sumie polecam mimo tego że impreza nieopłacalna :-D
Akurat to czasami jest trudne do ocenienia. W końcu te auta jak wspomniałem wyżej bardzo niechętnie rdzewieją, a części nie są drogie - to bardzo przesądza. Myślę też, że każdy egzemplarz ma te granicę opłacalności jako indywidualną jak i też podejście właściciela ma duży wpływ. Na pewno ładne B4 "gotowiec" nie jest tanie w zakupie.

[ Dodano: 2019-03-25, 10:49 ]
hm i taka mała rada jeszcze jak chcesz jeździć w dalsze trasy to lepiej nie oszczędzać na zakupie bo się okaże że trzeba będzie sporo włożyć by tym w dalsze trasy latać. Nie jeden już się na tym przejechał.
Z tym też się zgadzam, jak się eliminuje usterkę po usterce to się czasem niezła kwota zbiera.
Wkoło komina to inaczej nieco można inwestować, a w trasy to w ogóle druga sprawa i nie warto bagatelizować symptomów, bo się źle może skończyć. No i chyba nie trzeba wspominać, że w obu przypadkach wkładanie tanich części nie ma sensu. :-) Tak wspominam, bo na początku czasami takie kupowałem i traciłem nie 2 razy, ale czasem i 3-4 razy tyle.

Z mojej strony jak nie potrzeba wielkich możliwości ładunkowych to znaleźć jak najładniejsze i najmniej robione blacharsko B3 na monowtrysku nie patrząc na wyposażenie, jedynie by był szyberdach i wspomaganie kierownicy.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4697
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 mar 2019, 11:06

h/k pisze:
cyssiek pisze:w sumie polecam mimo tego że impreza nieopłacalna :-D
Akurat to czasami jest trudne do ocenienia. W końcu te auta jak wspomniałem wyżej bardzo niechętnie rdzewieją, a części nie są drogie - to bardzo przesądza. Myślę też, że każdy egzemplarz ma te granicę opłacalności jako indywidualną jak i też podejście właściciela ma duży wpływ. Na pewno ładne B4 "gotowiec" nie jest tanie w zakupie.
Ale bardziej auto zniechęci do siebie usterkami mechanicznymi niż rdzą. Chyba japończycy poszli tą drogą (szczególnie mazda i honda) robią mega solidnie mechanicznie ale gnijące na potęgę.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1051
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 25 mar 2019, 16:49

Ale bardziej auto zniechęci do siebie usterkami mechanicznymi niż rdzą.
Z mojego punktu widzenia wiele zależy nie tylko od częstości, ale też samego charakteru usterek - czy auto wyraźnie dłuższy czas nienormalną pracą sygnalizuje, że coś się dzieje czy wręcz przeciwne.
Zarówno auto mechanicznie zmęczone i blacharsko dobre, jak odwrotnie - mechanicznie OK i ze zrujnowana blachą, może kompletnie zniechęcić człowieka do użytkowania i jakiegokolwiek inwestowania. Dlatego też ostatecznie Golfa nie remontowałem mimo niezłego stanu mechanicznego, bo wiedziałem, że np. jak rozgrzebią progi to i kawał podłogi będzie do robienia i długo to po naprawie nie wytrzyma (kolega blacharz dawał 5 lat szans bez rdzy), chociaż zastanawiałem się nad naprawą z pół roku jak nie więcej.
maciek889 pisze:Chyba japończycy poszli tą drogą (szczególnie mazda i honda) robią mega solidnie mechanicznie ale gnijące na potęgę.
Honda raczej na pewno (mimo wpadek np. z łańcuchami rozrządu w Accordzie), Toyota zapewne też, Mazda za to nie wiem, a Mitsubishi niekoniecznie - znam sypiącego się Lancera z ok 2003 przebieg ok. 230 tys. km, w którym oprócz rdzy i to takiej wszędobylskiej (dziury pod zderzakami, nadkola i progi mocno rude, nawet miska olejowa na wylot, sanki to wyglądają jak po solance). A i tak zjada dużo oleju (mimo że kompresja zła, a uszczelniacze zaworowe wymienione), wymaga inwestowania w zawieszenie. Znajomy kupił w rodzinie jakieś 30 tys. km temu, wcześniej nie sprawiał istotnych problemów (chociaż oleju pewnie palił i tak już niemało).

Mimo rdzy i tak szanuję filozofię wielu kilometrów bezproblemowej eksploatacji, a potem na złom. Dlatego np. Honda Civic VIII ma duże uznanie w moich oczach. W dzisiejszych czasach tak powinno się produkować większość aut (poza Audi :-D rdza do tej marki kompletnie nie pasuje).

Sando
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
Imię: Jac
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: Sando » 28 mar 2019, 22:38

maciek889 pisze:japończycy poszli tą drogą (szczególnie mazda i honda) robią mega solidnie mechanicznie ale gnijące na potęgę
W japońskich autach jakakolwiek korozja robi w szybkim tempie ogromne szkody, ponieważ blachy karoserii są o wiele cieńsze niż w Audi.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1051
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 29 mar 2019, 15:40

To prawda, blacha w Audi nieraz wywoływała zdziwienie i to nie tylko na mojej twarzy. :D Przy zaniedbaniu korozja od bąbla do momentu "na wylot" postępuje tu bardzo długo.

Awatar użytkownika
Bebeszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 15 mar 2017, 17:01
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Borków/k Lublina

Post autor: Bebeszek » 11 maja 2019, 06:41

Znalazłem takową 80'tkę, która mnie ciekawi podjechać i obejrzeć. Bym wrzucił tutaj link z olyksa do ogłoszenia, tylko nie wiem czy można tutaj wrzucać.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1051
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 11 maja 2019, 06:49

Tak, można. Wklej linka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupujemy Audi 80/90, Coupe, Cabrio”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga