No dobra, ale nie z łatanymi progami i za 4 tysiące chyba, że faktycznie w pełni sprawny, robione co trzeba na dobrych częściach i bez żadnych zastrzeżeń.
Poza tym nieraz już wspominano, że B5 nie jest tak żywotny jak B4, za to dzięki wielowahaczowi właściwości jezdne są dużo lepsze. Zresztą podlinkowałem i nie będę powtórnie cytował.
W sumie tyle ode mnie w tym temacie.
[80 B4 90hp czy A4b5 quattro 1.8]
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 05 lip 2019, 07:47
B5 będę widział za tydzień jak kuzyn wróci z Holandii na wakacje i wtedy obadam dokładnie jak to wygląda.
Szczerze to z wyglądu bardziej mi się podoba B4 jednak obawiam się że 88 koni to trochę mało. Teraz jeździłem Accordem VI 136 koni i fajnie się tym jeździ. B5 kusi mnie napęd na 4 koła i wiem, że mechanicznie ogarnięta za to wizualnie do poprawy.
Nie cierpię kupować auta, jest to dla mnie straszna kara ale czymś trza po bułki jeździć
Szczerze to z wyglądu bardziej mi się podoba B4 jednak obawiam się że 88 koni to trochę mało. Teraz jeździłem Accordem VI 136 koni i fajnie się tym jeździ. B5 kusi mnie napęd na 4 koła i wiem, że mechanicznie ogarnięta za to wizualnie do poprawy.
Nie cierpię kupować auta, jest to dla mnie straszna kara ale czymś trza po bułki jeździć
A4 b5 miałem 7 sztuk . Od benzyn po diesle. I tak szczerze - jest dużo ale to dużo wygodniejsze w jezdzie od b4 i ladniejsze.Ja sobie teraz kupiłem coupe bo nigdy tej budy nie miałem . Jeśli ktoś zadba o ten samochod to odwdzieczy sie serdeczne. Wiem że jest to forum 80-tek i że są tutaj ortodoksyjni 80-tkowcy , ale 80-tka to zwykłe auto do jazdy do roboty, ryby , na grzyby itp itd. A4 b5 przewyzsza je komfortem o głowę . O jakich kosztach utrzymania piszecie ? przeciez i jedno i drugi kosztuje dobrą wypłatę ?? Ceny częśi ? zawieszenie przod do a4 b5 za 1kpln kupićie dobre na jakieś 50-60 tyś. Jak miąlem 10 - 20 lat temu 80-tki to co roku wymieniałem zawieszenie , chodzby było TRW ...I gdzie ono ma być trwałe ?? Kupcie sobie forda i zrobcie zawias tyl to zobaczycie co jest drogie . Eee trzepanie piany . Leo dobrze prawi...
Pozdr.
Pozdr.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
No tego akurat się spodziewałem i nigdzie nie negowałem.I tak szczerze - jest dużo ale to dużo wygodniejsze w jezdzie od b4 i ladniejsze
Skoro wspominasz jednak mimo wszystko koszta... Jakoś to nie brzmi dla mnie dobrze. Dla porównania w moim B4 przez 30 tys. km zainwestowałem w same części zawieszenia (2x łączniki stab., 1x tuleje wahacza kpl., 1x sworzeń zwr.) 240 zł... teraz się szykują pomału tuleje wózka, ale co to za koszta, max. 120 zł?zawieszenie przod do a4 b5 za 1kpln kupićie dobre na jakieś 50-60 tyś.
Kompletnie chłopie Ciebie nie rozumiem, przecież w autach w dolnych półkach cenowych to właśnie ceny części nawet tych najmniej awaryjnych są kluczowe, bo na wykończeniu potrafią być nawet i one.O jakich kosztach utrzymania piszecie ? przeciez i jedno i drugi kosztuje dobrą wypłatę ??
Tu akurat masz rację. Poza tym już mi coraz bardziej szkoda czasu na tego typu dywagacje. Swoje widzę po doświadczeniu swoim i innych z najbliższego otoczenia, nie tylko zresztą w kwestii aut. Np. "po co przepłacać za stare Audi", a widać, że stan jest bardzo bardzo ładny, i to zarówno tyczy się 25-30 letnich, jak i takiego B5 czy C5. Nie no jasne, lepiej kupić tanio i potem robić i robić... Nie mówię oczywiście, że to reguła, ale z góry ocenianie i zarazem wyrokowanie "nie warto, kupisz za jedną wypłatę z lepszym motorem itd itd" jest nie na miejscu. Znam "przepłacone" 8L i właśnie B5, oba z 1.6 i oboje właściciele są zadowoleni, auta bez szpachli, nie zniszczone, stan prawie salonowy (choć w 8L widać, że się w oczach zużywa), bardzo mało kłopotliwe w eksploatacji.Eee trzepanie piany
Zgadzam się z Tobą . Mam tylko jedno ale. Unikać silników 1.6 w a3 8l bo to złomy. Kazdy handlarz mowi - 1.6 dobry do gazu , tani itp. Tylko czemu najwiecej jest ich na warsztacie ? egr-y, przepustnice , puszczanie oleju itp itd ... Znam auta gdzie siedza juz 3-cie motory. Dla mnie audi to tylko diesel ...
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Sagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Mam do czynienia na co dzień zarówno z A4-ką (1.9 AHU) jak i z 80-ką (1.9 1Z). Ta pierwsza jest bardzo zadbana, kosztowała niemało i ma nadal akceptowalny przebieg. Druga, 80-ka, ma gigantyczny przebieg, ale jest po odbudowie łącznie z prawdziwą kapitalką silnika. Jeździ też bardzo fajnie.
Z tych dwóch aut przyjemniej prowadzi się A4-kę , dodatkowo jest lepiej wyciszona, tyle że ...... mowa o jakiejś A4 za 5 tysi - ja nie wierzę w sensowny stan takiego auta, w dodatku łatane. Jeśli były robione progi, to zalety takiego auta przepadają, bo rzadko zdarza się, żeby robione progi były odpowiednio zabezpieczone od wewnątrz. Jeśli dodatkowo dochodzą prace tapicerskie lub jej częściowa wymiana to czy nie lepiej poszukać po prostu lepszego egzemplarza ?
W sytuacji, kiedy do wyboru jest kiepska A4-ka vs zadbana 80-ka - wybrałbym 80-kę
Z tych dwóch aut przyjemniej prowadzi się A4-kę , dodatkowo jest lepiej wyciszona, tyle że ...... mowa o jakiejś A4 za 5 tysi - ja nie wierzę w sensowny stan takiego auta, w dodatku łatane. Jeśli były robione progi, to zalety takiego auta przepadają, bo rzadko zdarza się, żeby robione progi były odpowiednio zabezpieczone od wewnątrz. Jeśli dodatkowo dochodzą prace tapicerskie lub jej częściowa wymiana to czy nie lepiej poszukać po prostu lepszego egzemplarza ?
W sytuacji, kiedy do wyboru jest kiepska A4-ka vs zadbana 80-ka - wybrałbym 80-kę
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 05 lip 2019, 07:47