[all] El.Szyby AUDI 100.
[all] El.Szyby AUDI 100.
Witam. Przepraszam, że piszę na tym forum dot.audi 80 i 90 ale jest ono jedynym rozwiniętym forum. Posiadam audi 100 cygaro r.1990 (kasetowe klamki). Padły mi el. szyby. Znalazłem przekaźnik nr 285. Powiedzcie mi drodzy Koledzy i Koleżanki, jak można ominąć ten przekaźnik, żeby szybki działały tak jak powinny. Sprawdzałem go dokładnie czy nie ma zimnych lutów itp. ale nic nie dostrzegłem. Mam el.szyby tylko w przodzie. Szyba kierowcy się tylko podnosi, nie opuszcza a pasażera nic nie działa. Jak wcisnę przycisk opuszczania szyby kierowcy to przekaźnik cały czas "cyka" a jak przycisk od szyby pasażera to nic nie reaguje. Nie wiem co mogło się stać. Chcę ominąć ten przekaźnik ale sam do tego nie dojdę jak go usunąć...pomoże ktoś
Ostatnio zmieniony 17 maja 2008, 15:01 przez djibiza, łącznie zmieniany 1 raz.
Po całym ciężkim dniu pracy z elektryką w moim audi UDAŁO się wszystko poskromić :mrgreen: jak się okazało przekaźnik jest sprawny ( aczkolwiek miał pęknięte luty ). Było kilka przerwanych przewodów w łączeniu drzwi z kastą, dokładnie 5 :-|
Oprócz niesprawnych el.szyb nie działały także el.lusterka, dokładnie w lewo i prawo, ale to była wina joysticka (po przeczyszczeniu i poprawieniu lutów działa).
I teraz już mam na prawdę ostatnie pytanie...
Czy po wyjęciu kluczyka ze stacyjki moduł rozłącza elektryke szyb? Zaobserwowałem, że u mnie po ok. 40s przekaźnik pyknie i gaśnie podświetlenie przycisków lecz po ponownym naduszeniu otw. lub zamykania szyby wszystko działa (nawet bez kluczyka). Tak jakby było w trybie "stand by".
Dziękuję koledze Kubikowi za zainteresowanie moją sprawą oraz moderatorowi
Oprócz niesprawnych el.szyb nie działały także el.lusterka, dokładnie w lewo i prawo, ale to była wina joysticka (po przeczyszczeniu i poprawieniu lutów działa).
I teraz już mam na prawdę ostatnie pytanie...
Czy po wyjęciu kluczyka ze stacyjki moduł rozłącza elektryke szyb? Zaobserwowałem, że u mnie po ok. 40s przekaźnik pyknie i gaśnie podświetlenie przycisków lecz po ponownym naduszeniu otw. lub zamykania szyby wszystko działa (nawet bez kluczyka). Tak jakby było w trybie "stand by".
Dziękuję koledze Kubikowi za zainteresowanie moją sprawą oraz moderatorowi
Witamdjibiza pisze:Czy po wyjęciu kluczyka ze stacyjki moduł rozłącza elektryke szyb? Zaobserwowałem, że u mnie po ok. 40s przekaźnik pyknie i gaśnie podświetlenie przycisków lecz po ponownym naduszeniu otw. lub zamykania szyby wszystko działa (nawet bez kluczyka). Tak jakby było w trybie "stand by".
Całkowicie moduł wyłączony jest dopiero po otwarciu i zamknięciu drzwi kierowcy, także wszystko z nim jest ok
pozdro
djibiza pisze:Moduł nie wyłącza sie wcale po otwarciu drzwi ponieważ do przekaźnika nie są doprowadzone kable od wyłączników krańcowych drzwi...więc zostaje przy tym, że wszystko jest ok chyba
Być może dostaje sygnał od opóźniacza światełka wewnętrznego. U kolegi w B4 jest właśnie tak, że szyba przestają działać dopiero po otworzeniu i zamknięciu drzwi. U mnie przestają już po ich otworzeniu (nie trzeba zamykać)
Tutaj masz wszystko wyjaśnione na ten temat viewtopic.php?t=15522Moduł nie wyłącza sie wcale po otwarciu drzwi ponieważ do przekaźnika nie są doprowadzone kable od wyłączników krańcowych drzwi...więc zostaje przy tym, że wszystko jest ok chyba
Wznawiam temat, bo mam identyczny problem a teraz daję się to szczególnie we znaki.
Mostki zrobiłem jak wyżej - szyby nie działają dalej. Przekaźnik nie "cyka". Czy jest jeszcze coś do sprawdzenia prócz samego przekaźnika? Szyby elektryczne mam tylko z przodu i nie działają żadne. Wydaje mi się, że to się stało "ot tak" ale mogło to też być po małym spięciu w zapalniczce od tandetnej wtyczki, po którym miałem do wymiany raptem jeden bezpiecznik. Chciałbym na razie jakoś ominąć ten przekaźnik.kubik pisze:Jeden mostek między 31 - 87a, drugi między 31 - 87b to załatwia sprawę masy. Jeżeli masz instalację tak jak na schemacie i na pinie 87 jest (+) to już powinno bujać, gdyby jednak go tam nie było to mostek 15 - 87 to załatwia (+) po stacyjce.