Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] El.Szyby AUDI 100.

ODPOWIEDZ
djibiza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 24 paź 2007, 23:08
Lokalizacja: Gniezno

[all] El.Szyby AUDI 100.

Post autor: djibiza » 17 maja 2008, 00:29

Witam. Przepraszam, że piszę na tym forum dot.audi 80 i 90 ale jest ono jedynym rozwiniętym forum. Posiadam audi 100 cygaro r.1990 (kasetowe klamki). Padły mi el. szyby. Znalazłem przekaźnik nr 285. Powiedzcie mi drodzy Koledzy i Koleżanki, jak można ominąć ten przekaźnik, żeby szybki działały tak jak powinny. Sprawdzałem go dokładnie czy nie ma zimnych lutów itp. ale nic nie dostrzegłem. Mam el.szyby tylko w przodzie. Szyba kierowcy się tylko podnosi, nie opuszcza a pasażera nic nie działa. Jak wcisnę przycisk opuszczania szyby kierowcy to przekaźnik cały czas "cyka" a jak przycisk od szyby pasażera to nic nie reaguje. Nie wiem co mogło się stać. Chcę ominąć ten przekaźnik ale sam do tego nie dojdę jak go usunąć...pomoże ktoś :-(
Ostatnio zmieniony 17 maja 2008, 15:01 przez djibiza, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 17 maja 2008, 08:44

Budowałem instalacje szybek sam bez przekaźnika. Sprawa jest prosta, musisz wypuścić zasilanie i masę poza przekaźnikiem. Różnica w pracy jest taka że trzeba trzymać przycisk cały czas żeby działało. Masz tu schemat z którego korzystałem. W razie czego pytaj.


Obrazek

djibiza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 24 paź 2007, 23:08
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: djibiza » 17 maja 2008, 10:58

Dziękuję Tobie za schemat. Ze schematu wywnioskowałem, że na pinie 15 i 30 musi być 12V :mrgreen: Narysowałem także gniazdo owego przekaźnika, w które wchodzą jego nóżki.
Obrazek
Patrząc na te zdjęcie, które piny mogę zmostkować żeby wszystko ładnie działało?

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 17 maja 2008, 14:26

Jeden mostek między 31 - 87a, drugi między 31 - 87b to załatwia sprawę masy. Jeżeli masz instalację tak jak na schemacie i na pinie 87 jest (+) to już powinno bujać, gdyby jednak go tam nie było to mostek 15 - 87 to załatwia (+) po stacyjce.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 17 maja 2008, 15:02

djibiza, a na przyszłość proszę poprawnie tytułować wątki (stosować TAG-i).

djibiza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 24 paź 2007, 23:08
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: djibiza » 17 maja 2008, 16:43

Po całym ciężkim dniu pracy z elektryką w moim audi UDAŁO się wszystko poskromić :mrgreen: jak się okazało przekaźnik jest sprawny ( aczkolwiek miał pęknięte luty ). Było kilka przerwanych przewodów w łączeniu drzwi z kastą, dokładnie 5 :-|
Oprócz niesprawnych el.szyb nie działały także el.lusterka, dokładnie w lewo i prawo, ale to była wina joysticka (po przeczyszczeniu i poprawieniu lutów działa).
I teraz już mam na prawdę ostatnie pytanie...
Czy po wyjęciu kluczyka ze stacyjki moduł rozłącza elektryke szyb? Zaobserwowałem, że u mnie po ok. 40s przekaźnik pyknie i gaśnie podświetlenie przycisków lecz po ponownym naduszeniu otw. lub zamykania szyby wszystko działa (nawet bez kluczyka). Tak jakby było w trybie "stand by".

Dziękuję koledze Kubikowi za zainteresowanie moją sprawą oraz moderatorowi ;-)

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 17 maja 2008, 21:57

djibiza pisze:Czy po wyjęciu kluczyka ze stacyjki moduł rozłącza elektryke szyb? Zaobserwowałem, że u mnie po ok. 40s przekaźnik pyknie i gaśnie podświetlenie przycisków lecz po ponownym naduszeniu otw. lub zamykania szyby wszystko działa (nawet bez kluczyka). Tak jakby było w trybie "stand by".
Witam
Całkowicie moduł wyłączony jest dopiero po otwarciu i zamknięciu drzwi kierowcy, także wszystko z nim jest ok
pozdro

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 17 maja 2008, 22:20

Jak otworzysz i zamkniesz drzwi kierowcy powinno wyłączyć się na stałe, do następnego przekręcenia kluczyka

djibiza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 24 paź 2007, 23:08
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: djibiza » 17 maja 2008, 22:49

Moduł nie wyłącza sie wcale po otwarciu drzwi ponieważ do przekaźnika nie są doprowadzone kable od wyłączników krańcowych drzwi...więc zostaje przy tym, że wszystko jest ok :) chyba :-?

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 17 maja 2008, 23:14

djibiza pisze:Moduł nie wyłącza sie wcale po otwarciu drzwi ponieważ do przekaźnika nie są doprowadzone kable od wyłączników krańcowych drzwi...więc zostaje przy tym, że wszystko jest ok :) chyba :-?

Być może dostaje sygnał od opóźniacza światełka wewnętrznego. U kolegi w B4 jest właśnie tak, że szyba przestają działać dopiero po otworzeniu i zamknięciu drzwi. U mnie przestają już po ich otworzeniu (nie trzeba zamykać)

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 18 maja 2008, 07:10

Moduł nie wyłącza sie wcale po otwarciu drzwi ponieważ do przekaźnika nie są doprowadzone kable od wyłączników krańcowych drzwi...więc zostaje przy tym, że wszystko jest ok :) chyba
Tutaj masz wszystko wyjaśnione na ten temat viewtopic.php?t=15522

djibiza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 24 paź 2007, 23:08
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: djibiza » 18 maja 2008, 12:06

Dziękuję wszystkim za pomoc, elektryka śmiga jak nówka :mrgreen:

luke89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 02 lip 2010, 16:47

Post autor: luke89 » 02 lip 2010, 16:57

Wznawiam temat, bo mam identyczny problem a teraz daję się to szczególnie we znaki.
kubik pisze:Jeden mostek między 31 - 87a, drugi między 31 - 87b to załatwia sprawę masy. Jeżeli masz instalację tak jak na schemacie i na pinie 87 jest (+) to już powinno bujać, gdyby jednak go tam nie było to mostek 15 - 87 to załatwia (+) po stacyjce.
Mostki zrobiłem jak wyżej - szyby nie działają dalej. Przekaźnik nie "cyka". Czy jest jeszcze coś do sprawdzenia prócz samego przekaźnika? Szyby elektryczne mam tylko z przodu i nie działają żadne. Wydaje mi się, że to się stało "ot tak" ale mogło to też być po małym spięciu w zapalniczce od tandetnej wtyczki, po którym miałem do wymiany raptem jeden bezpiecznik. Chciałbym na razie jakoś ominąć ten przekaźnik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lusterka, szyby, szyberdach.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl