Witam !
Ostatnio mechanik wymienił tuleje wahacza, auto w końcu było stabilne, nic nie pukało ani nie stukało.
Po paru dniach zaczęło stukać, kierownicy nie dało się ustawić, bo cały czas zmieniało położenie. Badanie na stacji diagnostycznej wykazało luźny sworzeń, po dokręceniu wszystko było już OK.
Jednak, po dwóch, trzech dniach (przejechane może 500 km) auto zaczęło się dziwnie zachowywać, zaczęło uciekać na zakręcie.
Objaw:
Mam zakręt, dość mały, łagodny ruch kierownicą, nic, auto skręca jak powinno.
Jeżeli jest ostrzejszy zakręt, potrzebny jest większy ruch kierownicą, to skręcając np. lewo, kręcąc kierownicą o może 7-9 stopni nic się nie dzieje, czuć po prostu, że gdzieś jest luz i się przesuwa coś zamiast skręcać koło, jak się skończy ten luz to auto reaguje i skręca. Jest to do zniesienia, da się z tym normalnie jeździć, pojechałem na stację diagnostyczną w celu wychwycenia luzu, jedyne co się pokazało, to już luźne tuleje przedniej belki - czy przez nie może auto się tak zachowywać ? Czy to już może być maglownica ?
Kilka pytań, czy tuleje przedniej belki można samemu wymienić ? Z tego co zobaczyłem, jest śruba, na niej guma i tyle, kupuje się po prostu nową gumę, wkłada się i już, czy trzeba bardziej skomplikowanej operacji ?
Drugie pytanie o maglownice, czy wersje bez i z wspomaganiem mają te same ? Moje auto nie ma wspomagania, kolega ma rozbitą (przód) ze wspomaganiem, czy opłaca się to wymienić ?
[b3 1.6 PP] Auto ucieka na zakręcie
Jezeli sanki maja luz przez wybite tuleje to napewno nie wplywa to dobrze na komfort jazdy
Wymiane mozesz przeprowadzic sam tuleje z tylu sanek bardzo latwo wybijesz i wcisniesz nowe wieksze trudnosci sa juz z tulejami z przodu poniewaz maja na gorze zgrubienie i mozesz miec problemy z wprasowaniem ich.
Osobiscie wymieniam tuleje sam troche pracy kombinacji swoimi sposobami i mozna to zrobic.
Co do maglownicy ze wspomaganiem jezeli przelozysz sama maglownice to,nie wiem dokladnie jak jest z audi bez wspomagania ale wydaje mi sie ze z zamontowaniem jej nie bedzie problemu dobrze by bylo dokupic pompe wspomagania i inne rzeczy potrzebne do wspomagania i cieszyc sie leciutkim kreceniem kierwonicy
Wymiane mozesz przeprowadzic sam tuleje z tylu sanek bardzo latwo wybijesz i wcisniesz nowe wieksze trudnosci sa juz z tulejami z przodu poniewaz maja na gorze zgrubienie i mozesz miec problemy z wprasowaniem ich.
Osobiscie wymieniam tuleje sam troche pracy kombinacji swoimi sposobami i mozna to zrobic.
Co do maglownicy ze wspomaganiem jezeli przelozysz sama maglownice to,nie wiem dokladnie jak jest z audi bez wspomagania ale wydaje mi sie ze z zamontowaniem jej nie bedzie problemu dobrze by bylo dokupic pompe wspomagania i inne rzeczy potrzebne do wspomagania i cieszyc sie leciutkim kreceniem kierwonicy
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Re: [b3 1.6 PP] Auto ucieka na zakręcie
Maglownica od modelu ze wspomaganiem ma wyjście na 2 przewody hydrauliczne, a bez wspomagania tego nie ma.deusx pisze:Drugie pytanie o maglownice, czy wersje bez i z wspomaganiem mają te same ? Moje auto nie ma wspomagania, kolega ma rozbitą (przód) ze wspomaganiem, czy opłaca się to wymienić ?
Jak nie masz wspomagania to wymontuj od kolegi wszystkie części potrzebne do montażu wspomagania (pompa, maglownica, zbiorniczek, przewody, koło pasowe wału, kolumna i wszystkie mocowania ) i będziesz się cieszył lekkim kręceniem kierownicy
A w maglownicy jest możliwość kasowania luzu, odkręcasz taką zaślepkę na 2 śruby i jest dostęp do tego
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
http://allegro.pl/audi-80-b3-1-6d-maglo ... 49629.html
Chodzi o tę zaślpkę, na tym zdjęciu. Ale w którą stronę tam w środku kręcić, żeby skasować luz to nie wiem
Chodzi o tę zaślpkę, na tym zdjęciu. Ale w którą stronę tam w środku kręcić, żeby skasować luz to nie wiem