Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

(B4 2.0 ABT) Wymiana pompy wspomagania

adas483
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 09 kwie 2018, 13:00

(B4 2.0 ABT) Wymiana pompy wspomagania

Post autor: adas483 » 30 sie 2018, 16:20

Witajcie! Czeka mnie wymiana pompy wspomagania, bo moja kończy swój żywot. Na niskich obrotach ciężko się kręci kierownicą i dopiero jak doda się troszkę gazu to chodzi lepiej. Oczywiście to wszystko dzieje się po nagrzanym silniku, na zimnym kręci normalnie. Moje pytanie dotyczy innej kwestii, czy po wymianie pompy muszę nowy płyn do wspomagania zalać czy mogę użyć tego, który jest aktualnie zalany? Nie znam się za bardzo na tym i miło będzie jak ktoś poradzi z was co z tym fantem działać.

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 30 sie 2018, 17:12

Frytki też MOŻESZ smażyć na używanym oleju. Wlej nowy i nie rób dziadostwa, to takie drogie nie jest. Ale jak chcesz to wlekj sobie stary, nikt Ci nie zabroni :-D

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 30 sie 2018, 17:42

Wlej nowy FEBI 06162 (MINERALNY). Kup dwa litry. Litr na przepłukanie układu, i niecały litr wejdzie Ci w układ. Dokładnie z tego co pamiętam wchodzi 0,8L.

adas483
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 09 kwie 2018, 13:00

Post autor: adas483 » 30 sie 2018, 19:40

Okej, dzięki wielkie za pomoc. A te "przepłukanie" to jak wykonać, aby szkody nie narobić?

Kogutiru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AGG+lpg
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Kogutiru » 30 sie 2018, 21:57

Ja odkręciłem od zbiornika i na wyłączonym solniku kręciłem lewo i prawo ciśnienie z maglownicy wypychalo płyn przez wąż gdy juz nic nie wylatywalo wkręciłem wszystko zalalem odpowietrzylem z uruchomionym silnikiem i jeszcze raz zrobiłem to samo potem do boku zbiornika dałem magnes neodymowy, aby opiłki nie puszczał dalej w obieg (Rada od Jarewa).

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 31 sie 2018, 08:32

Ja podczas wymiany u siebie płukałem w następujący sposób:
zdejmujesz wąż powrotny od maglownicy tuż przy zbiorniczku, wkładasz go do jakiejś bańki (zaślepiasz króciec przy zbiorniczku). Jedna osoba kręci kierownicą na odpalonym silniku, druga na bieżąco dolewa olej. Trzeba się uwijać, aby pompa nie pracowała na sucho. Po przepłukaniu litrem, zakładamy przewód, uzupełniamy stan , kręcimy kierownicą prawo/lewo w celu odpowietrzenia i to wszystko. Oczywiście całą operację przeprowadzamy na podniesionym przodzie auta (mniejsze opory). POZDRAWIAM!

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 31 sie 2018, 21:07

dodam tylko że jak przód nie będzie podniesiony to układ się dobrze nie odpowietrzy. Jak się auto deko zagrzeje to będzie słychać charakterystyczne syczenie. Męczyło mnie to z rok i z miesiąc temu usunąłem to właśnie podnosząc przód.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 01 wrz 2018, 23:54

Kogutiru pisze:dałem magnes neodymowy, aby opiłki nie puszczał dalej w obieg (Rada od Jarewa).
Potwierdzam. Nawet po kilku tys. km zbierał co nieco stalowych odpadów, a wcześniej krótko po wymianie płynu wyłapywał tego tyle, że co rusza go czyściłem. Bardzo przydatna rzecz.
U siebie mam magnes nasadzony na miarkę, pasuje idealnie.

A i z tego co kojarzę, płyn się wymienia co 2 lata (higroskopijność) lub co 60 tys. km.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 02 wrz 2018, 15:01

Gdzie zakładacie ten magnes koledzy, jakieś foto albo opis?

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 02 wrz 2018, 15:45

Ja mam zamocowany na tytyryt na zewnątrz zbiorniczka. Patent h/k jest na pewno lepszy bo szybciej, można opiłki wyciągnąć i bagnet wyczyścić

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 02 wrz 2018, 15:47

Kup magnes neodymowy z uchem i dobrą nicią uwiąż go.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 03 wrz 2018, 20:44

hubert26w pisze:Patent h/k jest na pewno lepszy bo szybciej, można opiłki wyciągnąć i bagnet wyczyścić
Samą ideę magnesu wyłapałem na którymś forum BMW. A tatko mi podsunął ten pomysł z nałożeniem na miarkę i to był strzał w dziesiątkę. Nie dość, że totalnie bezinwazyjne to bardzo skuteczne.
Należy też pamiętać o wymyciu benzyną i porządnym przedmuchaniu sitka pod miarką - na tyle, ile się da.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 16 wrz 2018, 07:17

Moja pompa powoli kończy żywot. Orientuje się ktoś czy do tdi tylko z tdi będzie pasować czy od innego motoru też podejdzie?

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 18 wrz 2018, 08:30

Pasuje z 1.6, 2.0 i 1.9 td oraz tdi :-) Powinna tez pasować z 2.3, aczkolwiek mogę się mylić.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 18 wrz 2018, 16:31

Dawid1995 pisze:Powinna tez pasować z 2.3, aczkolwiek mogę się mylić.
Według książki ma inne koło pasowe niż dla 4-cylindrowych.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga