(B4 2.0 ABT) Wymiana pompy wspomagania
(B4 2.0 ABT) Wymiana pompy wspomagania
Witajcie! Czeka mnie wymiana pompy wspomagania, bo moja kończy swój żywot. Na niskich obrotach ciężko się kręci kierownicą i dopiero jak doda się troszkę gazu to chodzi lepiej. Oczywiście to wszystko dzieje się po nagrzanym silniku, na zimnym kręci normalnie. Moje pytanie dotyczy innej kwestii, czy po wymianie pompy muszę nowy płyn do wspomagania zalać czy mogę użyć tego, który jest aktualnie zalany? Nie znam się za bardzo na tym i miło będzie jak ktoś poradzi z was co z tym fantem działać.
-
- Forum Audi 80
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 AGG+lpg
Ja odkręciłem od zbiornika i na wyłączonym solniku kręciłem lewo i prawo ciśnienie z maglownicy wypychalo płyn przez wąż gdy juz nic nie wylatywalo wkręciłem wszystko zalalem odpowietrzylem z uruchomionym silnikiem i jeszcze raz zrobiłem to samo potem do boku zbiornika dałem magnes neodymowy, aby opiłki nie puszczał dalej w obieg (Rada od Jarewa).
Ja podczas wymiany u siebie płukałem w następujący sposób:
zdejmujesz wąż powrotny od maglownicy tuż przy zbiorniczku, wkładasz go do jakiejś bańki (zaślepiasz króciec przy zbiorniczku). Jedna osoba kręci kierownicą na odpalonym silniku, druga na bieżąco dolewa olej. Trzeba się uwijać, aby pompa nie pracowała na sucho. Po przepłukaniu litrem, zakładamy przewód, uzupełniamy stan , kręcimy kierownicą prawo/lewo w celu odpowietrzenia i to wszystko. Oczywiście całą operację przeprowadzamy na podniesionym przodzie auta (mniejsze opory). POZDRAWIAM!