(B4 2.0 ABT) Wymiana pompy wspomagania
(B4 2.0 ABT) Wymiana pompy wspomagania
Witajcie! Czeka mnie wymiana pompy wspomagania, bo moja kończy swój żywot. Na niskich obrotach ciężko się kręci kierownicą i dopiero jak doda się troszkę gazu to chodzi lepiej. Oczywiście to wszystko dzieje się po nagrzanym silniku, na zimnym kręci normalnie. Moje pytanie dotyczy innej kwestii, czy po wymianie pompy muszę nowy płyn do wspomagania zalać czy mogę użyć tego, który jest aktualnie zalany? Nie znam się za bardzo na tym i miło będzie jak ktoś poradzi z was co z tym fantem działać.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 AGG+lpg
- Lokalizacja: Legnica
Ja odkręciłem od zbiornika i na wyłączonym solniku kręciłem lewo i prawo ciśnienie z maglownicy wypychalo płyn przez wąż gdy juz nic nie wylatywalo wkręciłem wszystko zalalem odpowietrzylem z uruchomionym silnikiem i jeszcze raz zrobiłem to samo potem do boku zbiornika dałem magnes neodymowy, aby opiłki nie puszczał dalej w obieg (Rada od Jarewa).
Ja podczas wymiany u siebie płukałem w następujący sposób:
zdejmujesz wąż powrotny od maglownicy tuż przy zbiorniczku, wkładasz go do jakiejś bańki (zaślepiasz króciec przy zbiorniczku). Jedna osoba kręci kierownicą na odpalonym silniku, druga na bieżąco dolewa olej. Trzeba się uwijać, aby pompa nie pracowała na sucho. Po przepłukaniu litrem, zakładamy przewód, uzupełniamy stan , kręcimy kierownicą prawo/lewo w celu odpowietrzenia i to wszystko. Oczywiście całą operację przeprowadzamy na podniesionym przodzie auta (mniejsze opory). POZDRAWIAM!
zdejmujesz wąż powrotny od maglownicy tuż przy zbiorniczku, wkładasz go do jakiejś bańki (zaślepiasz króciec przy zbiorniczku). Jedna osoba kręci kierownicą na odpalonym silniku, druga na bieżąco dolewa olej. Trzeba się uwijać, aby pompa nie pracowała na sucho. Po przepłukaniu litrem, zakładamy przewód, uzupełniamy stan , kręcimy kierownicą prawo/lewo w celu odpowietrzenia i to wszystko. Oczywiście całą operację przeprowadzamy na podniesionym przodzie auta (mniejsze opory). POZDRAWIAM!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1066
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Potwierdzam. Nawet po kilku tys. km zbierał co nieco stalowych odpadów, a wcześniej krótko po wymianie płynu wyłapywał tego tyle, że co rusza go czyściłem. Bardzo przydatna rzecz.Kogutiru pisze:dałem magnes neodymowy, aby opiłki nie puszczał dalej w obieg (Rada od Jarewa).
U siebie mam magnes nasadzony na miarkę, pasuje idealnie.
A i z tego co kojarzę, płyn się wymienia co 2 lata (higroskopijność) lub co 60 tys. km.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5486
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1066
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Samą ideę magnesu wyłapałem na którymś forum BMW. A tatko mi podsunął ten pomysł z nałożeniem na miarkę i to był strzał w dziesiątkę. Nie dość, że totalnie bezinwazyjne to bardzo skuteczne.hubert26w pisze:Patent h/k jest na pewno lepszy bo szybciej, można opiłki wyciągnąć i bagnet wyczyścić
Należy też pamiętać o wymyciu benzyną i porządnym przedmuchaniu sitka pod miarką - na tyle, ile się da.