Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Chrobocząca pompa wspomagania

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 paź 2017, 18:17

h/k pisze:A może po prostu filtr wyłapuje to, co pompa z siebie wypluwa.
Nie ma filtra.

Z regeneracja jest troszkę lipa, albo się uda albo nie ale często wytrzymując tylko okres gwarancyjny. W tym przypadku sprawna używka albo zamiennik nie chinski.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 23 paź 2017, 13:18

Jarewa pisze:Nie ma filtra.

Z regeneracja jest troszkę lipa, albo się uda albo nie ale często wytrzymując tylko okres gwarancyjny. W tym przypadku sprawna używka albo zamiennik nie chinski.
Dzięki za pomoc.
Filtr jest. ;-) Siatkowy, w postaci kubełka, w który wchodzi miarka.
Niestety, mimo wszystko opiłki drobniutkie nadal się pojawiają!
Czy w takim wypadku jest sens jeszcze raz filtr dokładnie umyć, kupić 2-3 litry płynu Total LHM (albo 2 litry jakiegoś niedrogiego oleju ATF na płukanie i Total LHM na zalanie), jednym-dwoma litrami wypłukać układ - jak np. tu piszą: https://a4-klub.pl/topic/76011-all-p%C5 ... pomagania/ i zalać resztę do znaku maksimum? Oczywiście miałbym w zanadrzu przygotowany pieniądz na używaną pompę. Czy luz wzdłużny na kole pasowym jest dopuszczalny w tego typu pompach? Jak na razie 3 sztuki raczej mocno używanych pomp (w tym moja) wykazują dość spory ten luz.
Szkoda mi też przekładni niszczyć, koszt regeneracji to dobre 500 zł z tego co wiem, no i przy samym demontażu i montażu w aucie to trochę godzin spędzę, a jeszcze jakoś z niej nie leje, bardziej powiem, że się poci. Ubytek płynu jest bardzo mały.
Sama wymiana płynu to pomysł podyktowany opiniami z poprzedniej strony na temat płynu FEBI, który jest obecnie u mnie w układzie, dokładnie jest to typ 6162. Na dwóch zupełnie różnych forach czytałem też złe opinie o płynie wspomagania tej firmy, że temperatura powoduje za mocne rozrzedzanie się tego płynu. Ja sam mam kilka przykrych zdarzeń w związku z różnymi częściami od tej firmy i to bardzo krótki czas temu.
Lać tego Totala czy nie? Ktoś jeszcze ma doświadczenia w tej kwestii?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 paź 2017, 16:12

h/k pisze:Filtr jest. Siatkowy, w postaci kubełka, w który wchodzi miarka.
To jest tylko filtr co filtruje co wlewamy, ale nie ma obiegowego filtra. Po drugie te sitko i tak przepuszcza co mniejsze od 0.5mm


W przypadku opiłków zawsze montuje spory magnes na zbiorniczku on wyłapuje opiłki metalu, zawsze tak robię sobie czy klientą kiedy padła pompa wymiana oleju i magnes BEZ ZMIANY POMPY tak z co najmniej 5tyś km. wtedy jest pewność że opiłków nie będzie i nie załatwi nowej pompy. A pozbycie się opiłków nawet skutkuje ciszą w pompie.

Jeszcze jest druga opcja instalacja filtra bocznikowego ale to jeszcze więcej kasy bo taki filtr kosztuje tyle co pompa.

Luz wzdłużny jest dopuszczalny, tylko poprzeczny nie jest dopuszczalny.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 24 paź 2017, 00:55

Dzięki za odpowiedź i sprostowanie z filtrem.
Czyli jak mniemam patent z magnesem może pomóc i z moją pompą? A co z płynem jaki mam zalany? Czy faktycznie ten Febi 6162 jest aż tak fatalny?
Czym kleisz magnes w zbiorniczku, żeby nie odpadł w trakcie eksploatacji i dało się go bez większego trudu potem usunąć?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 paź 2017, 05:59

Nie zauważyłem by febi był fatalny, magnes montuje za pomocą ściągaczy plastikowych. Czy pomoże w twoim przypadku nie wiem ale warto spróbować bo to opiłki przyczyniły się do tego dźwięku a po drugie wyczyścimy układ do nowej pompy.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 24 paź 2017, 12:39

Ok. A myślisz, że sam magnes da radę odpowiednio przygotować układ do zalania nowym płynem, bez przepłukiwania układu jakimś ATFem czy nowym docelowym płynem do zalania?
Piszesz, że montujesz magnes na zbiorniczku - jak dobrze rozumiem, to zakładasz go z zewnętrznej strony zbiorniczka, pole magnetyczne ściąga opiłki do ścianki i przy zmianie płynu wyjmujesz zbiornik i przepłukujesz jakąś benzyną lub innym obojętnym dla układu środkiem, składasz całość i zalewasz nowym płynem? W jakim dokładnie miejscu przypiąć magnes? Na forum BMW czytałem o wkładaniu magnesu do środka, ale u nas w 80tkach nie widzę zbytnio dogodnego tam miejsca... Miałem też takie obawy, że może także zasłonić wlot lub wylot płynu do/ze zbiorniczka.

Przepraszam, że może tak namolnie pytam, ale staram się, by rzeczy zrobić najlepiej jak można przy możliwie najniższym nakładzie roboty i finansowym, licząc się oczywiście z dodatkowymi wydatkami jak np. tutaj ponowna wymiana płynu czy kupno nowej pompy. A mądre i rozważne wykonanie prac przy umiarkowanie sprawnych ruchach mimo pozorów okazują się po krótkim czasie najtańszymi i najszybszymi naprawami.

Pozdrawiam
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 paź 2017, 19:14

Montuje magnes na zbiorniczku zewnętrznie tak po wysokości od dołu do góry na jednej ściance aby było wygodnie taki mam 5-6cmm. Oczywiście wymieniam płyn na taki najtańszy każdy do układów wspomagania czy skrzyń automatycznych się nada bo zmieniam tylko później to co w zbiorniku, bo potem z 2 razy czyszczę zbiorniczek wyciągam go i oceniam ile tych opiłków jak już nie będzie zbyt dużo to już można stwierdzić że zrobiło się czysto w układzie i mozna myśleć o innej pompie lub może nasza odżyła i sie uciszyła:)

Jak ktoś myśli że wystarczy tylko wlać nowy płyn przepłukać układ to jest w błędzie sporo opiłków zostaje w maglownicy itd. Niektóre nawet po czasie się odrywają ze ścianek.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 06 lis 2017, 00:26

Pomocna porada, dziękuję. Magnes neodymowy już zamontowany i zbiera opiłki z sukcesem, gdyż już się przyklejają, a sama pompa wydaje się coraz cichsza.
Mimo wszystko jednak nasunąłem go na miarkę na wcisk i szczerze mówiąc chyba wolę tak. Przez te sitka na kubeczku powinny te małe opiłki skutecznie wędrować, tak myślę. A te stare węże od zbiorniczka już wolę nie tykać. Stare auto mnie już uczy - albo nie ruszasz, albo zrobić kompleksowo! W każdym razie magnes prawdopodobnie już tam zostanie i czasami go tylko będę sobie czyścić i oglądać. :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga