[1.9TDI 1Z] Drganie kierownicy przy hamowaniu
[1.9TDI 1Z] Drganie kierownicy przy hamowaniu
Witam, mam problem z autem a mianowicie jak jadę niezależnie z jaką prędkością jest ok lecz jak zaczynam hamować zaczyna mi drgać kierownica. Nie wiem czego może to być przyczyna.
Przeguby mam wymienione miesiąc temu tak samo nowe przednie tarcze i zaciski.
Przeguby mam wymienione miesiąc temu tak samo nowe przednie tarcze i zaciski.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Też miałem nowe tarcze ,i po 3 tygodniach biła kiera przy hamowaniu ,ani razu nawet nie hamowałem na nich gwałtownie ...myślę sobie ,tarcze nowe ,to jak to możliwe :?: :!: ano możliwe ,taki gów....ne tarcze marki ''Racer" ...wymieniłem na mikody i spokój do dziś ...maryjann pisze:Przeguby mam wymienione miesiąc temu tak samo nowe przednie tarcze i zaciski.
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
a jak z zakteami nie masz odczucia ze chce cie wyzucic z drogi? moze to glupie pytanie ale klient ostatnio zawital do warsztatu mial bicia na kierownicy podczas hamowania poza tym zadnych stukow itp, mowil tylko ze prawie go wyzucilo z zakretu wiec po dokladnych ogledzinach wymienilismy mu koncowke drazka kierowniczego i spokoj brak bicia na kierownicy
A może przygrzałeś nowe tarcze? W jaki sposób docierałeś hamulce? Wbrew pozorom nowe klocki i tarcze łatwo "załatwić" i wcale nie trzeba gwałtownie hamować. Właśnie takie lekkie przytrzymywanie hamulca powolne hamowanie niedotartych tarcz może powodować nadmierne ich rozgrzewanie i deformowanie powłoki wierzchniej tarczy.
[ Dodano: 2012-03-22, 21:30 ]
A i jeszcze jedna sprawa w jakim stanie są zaciski? Bo może ciężko mają wrócić po hamowaniu i nawet niewyczuwalnie klocki trą o tarcze grzejąc ją. Kolega w B4 miał ten sam problem i 3 komplety tarcz tak załatwił i mechanicy nie mogli znaleźć problemu dlaczego krzywi tarcze, dopiero gdy zregenerowaliśmy zaciski było ok.
[ Dodano: 2012-03-22, 21:30 ]
A i jeszcze jedna sprawa w jakim stanie są zaciski? Bo może ciężko mają wrócić po hamowaniu i nawet niewyczuwalnie klocki trą o tarcze grzejąc ją. Kolega w B4 miał ten sam problem i 3 komplety tarcz tak załatwił i mechanicy nie mogli znaleźć problemu dlaczego krzywi tarcze, dopiero gdy zregenerowaliśmy zaciski było ok.
maryjann a może po prostu masz zapowietrzone hamulce i z tego powodu tył nie hamuje a cała siła hamowania auta jest przenoszona na przód i nawet jeżeli starałeś się dobrze dotrzeć przednie hamulce to przegrzały się. Mam nadzieję że twój mechanik dobrze odpowietrzał hamulce. Zapewne masz ABS więc przed odpowietrzeniem powinien na chwilę włączyć zapłon aby pompa ABS mogła się uruchomić a następnie odpowietrzać od najbliższego koła przy pompie czyli:
1-lewy przód
2-prawy przód
3-lewy tył
4-prawy tył.
Jeżeli jednak nie masz ABS to odpowietrza się w drugą stronę od najdalszego koła. Ewentualnie jest jeszcze możliwość że regulator siły hamowania padł. Znajomy wtedy wstawiał po prostu trójnik.
1-lewy przód
2-prawy przód
3-lewy tył
4-prawy tył.
Jeżeli jednak nie masz ABS to odpowietrza się w drugą stronę od najdalszego koła. Ewentualnie jest jeszcze możliwość że regulator siły hamowania padł. Znajomy wtedy wstawiał po prostu trójnik.
Z zakupem nowych tarcz się narazie wstrzymaj. Ide zrobiłeś km'ów na tycvh co masz na aucie :?:maryjann pisze:Chyba będę musiał zakupić tarcze tylko jakie ?
Ale podjadę w poniedziałek do mechanika ciekawe co powie
U siebie regenerowałem jarzma przednich zacisków, bo był dość duży luz. Robiłem to w ten sposób, że jarzmo zostało rozwiercone
i w to miejsce została wpasowana tuleja do tego doszły nowe trzpienie. Jednak telepania się nie pozbyłem. Wreszcie auto trafiło do mechanika, który przetoczył 4 tarcze hamulcowe i porządnie wyczyścił przednie pasty. Efekt jest taki, że puki co problemu nie mam Zrobiłem około 4000km od tego zabiegu i narazie jest wszystko tak jak być powinno Oczywiście nie każde tarcze można przetaczać; moje przednie były zdjęte po przebiegu ok 2500km z powodu bicia w kierownicy i tylko dlatego zdecydowałem się na przetaczanie. Oczywiście nie żałuje tej decyzji Wreszcie gdy mam wciskać pedał hamulca nie dostaje szału :mrgreen:
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
tarcze,zaciski,drążki najlepiej wszystko wymień bo ile osób tyle opinii...Ja bym ci radził sprawdzić gumy na wahaczach bo jak są wybite to może niemiłosiernie walić po kierownicy a wiem to z autopsji gdyż sam z tym walczyłem.Najpierw sprawdz zawieszenie i dopiero wtedy myśl o wymianie bo wciągniesz się w niepotrzebne koszty.Jak nie masz jak sam sprawdzić to jedź na diagnostyke i za 20zł sprawdzą ci zawieszenie.