Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Drganie kierownicy przy hamowaniu

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

[1.9TDI 1Z] Drganie kierownicy przy hamowaniu

Post autor: maryjann » 22 mar 2012, 20:48

Witam, mam problem z autem a mianowicie jak jadę niezależnie z jaką prędkością jest ok lecz jak zaczynam hamować zaczyna mi drgać kierownica. Nie wiem czego może to być przyczyna.
Przeguby mam wymienione miesiąc temu tak samo nowe przednie tarcze i zaciski.

Awatar użytkownika
Darek.K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 31 maja 2010, 11:46
Lokalizacja: Jaca (Hiszpania)

Post autor: Darek.K » 22 mar 2012, 21:01

stawiał bym na tarcze ale wymieniłeś więc jedyne co zostało to śmigać do dobrego mechanika i sprawdzić przednie zawieszenie kompletnie

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 mar 2012, 21:02

maryjann pisze:Przeguby mam wymienione miesiąc temu tak samo nowe przednie tarcze i zaciski.
Też miałem nowe tarcze ,i po 3 tygodniach biła kiera przy hamowaniu ,ani razu nawet nie hamowałem na nich gwałtownie ...myślę sobie ,tarcze nowe ,to jak to możliwe :?: :!: ano możliwe ,taki gów....ne tarcze marki ''Racer" ...wymieniłem na mikody i spokój do dziś ...


Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 22 mar 2012, 21:21

a jak z zakteami nie masz odczucia ze chce cie wyzucic z drogi? moze to glupie pytanie ale klient ostatnio zawital do warsztatu mial bicia na kierownicy podczas hamowania poza tym zadnych stukow itp, mowil tylko ze prawie go wyzucilo z zakretu wiec po dokladnych ogledzinach wymienilismy mu koncowke drazka kierowniczego i spokoj brak bicia na kierownicy

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 22 mar 2012, 21:26

A może przygrzałeś nowe tarcze? W jaki sposób docierałeś hamulce? Wbrew pozorom nowe klocki i tarcze łatwo "załatwić" i wcale nie trzeba gwałtownie hamować. Właśnie takie lekkie przytrzymywanie hamulca powolne hamowanie niedotartych tarcz może powodować nadmierne ich rozgrzewanie i deformowanie powłoki wierzchniej tarczy.

[ Dodano: 2012-03-22, 21:30 ]
A i jeszcze jedna sprawa w jakim stanie są zaciski? Bo może ciężko mają wrócić po hamowaniu i nawet niewyczuwalnie klocki trą o tarcze grzejąc ją. Kolega w B4 miał ten sam problem i 3 komplety tarcz tak załatwił i mechanicy nie mogli znaleźć problemu dlaczego krzywi tarcze, dopiero gdy zregenerowaliśmy zaciski było ok.

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 24 mar 2012, 07:04

Co do zacisków to nie wiem ale mechanik nic nie mówił przy wymianie a on co zobaczy od razu mówi.
Tarcze i klocki mam z ATE więc ciekawe.
A pytanie gdyż robiłem wczoraj przegląd i wyszło że mam a raczej nie mam tylnych hamulców czy może być to przyczyną ?

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 24 mar 2012, 08:47

Problem bicia tarcz może leżeć w zaciskach (prowadnice) oraz w piaście (bicie, luzy).

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 24 mar 2012, 16:32

maryjann a może po prostu masz zapowietrzone hamulce i z tego powodu tył nie hamuje a cała siła hamowania auta jest przenoszona na przód i nawet jeżeli starałeś się dobrze dotrzeć przednie hamulce to przegrzały się. Mam nadzieję że twój mechanik dobrze odpowietrzał hamulce. Zapewne masz ABS więc przed odpowietrzeniem powinien na chwilę włączyć zapłon aby pompa ABS mogła się uruchomić a następnie odpowietrzać od najbliższego koła przy pompie czyli:
1-lewy przód
2-prawy przód
3-lewy tył
4-prawy tył.
Jeżeli jednak nie masz ABS to odpowietrza się w drugą stronę od najdalszego koła. Ewentualnie jest jeszcze możliwość że regulator siły hamowania padł. Znajomy wtedy wstawiał po prostu trójnik.

Siwy232
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 147
Rejestracja: 30 sie 2011, 14:10
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Siwy232 » 24 mar 2012, 17:38

ja mowie ze mogą byc to opony :) tak samo miał moj ojciec w audi a3 tdi przy hamowaniu i powyzej 140 kiera latała w rekach xd

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 24 mar 2012, 19:04

Opony nie gdyż mam nowe a co do systemu ABS to nie posiadam.

Chyba będę musiał zakupić tarcze tylko jakie ?
Ale podjadę w poniedziałek do mechanika ciekawe co powie

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 24 mar 2012, 20:22

maryjann pisze:Chyba będę musiał zakupić tarcze tylko jakie ?
Ale podjadę w poniedziałek do mechanika ciekawe co powie
Z zakupem nowych tarcz się narazie wstrzymaj. Ide zrobiłeś km'ów na tycvh co masz na aucie :?:


U siebie regenerowałem jarzma przednich zacisków, bo był dość duży luz. Robiłem to w ten sposób, że jarzmo zostało rozwiercone
i w to miejsce została wpasowana tuleja do tego doszły nowe trzpienie. Jednak telepania się nie pozbyłem. Wreszcie auto trafiło do mechanika, który przetoczył 4 tarcze hamulcowe i porządnie wyczyścił przednie pasty. Efekt jest taki, że puki co problemu nie mam ;-) Zrobiłem około 4000km od tego zabiegu i narazie jest wszystko tak jak być powinno ;-) Oczywiście nie każde tarcze można przetaczać; moje przednie były zdjęte po przebiegu ok 2500km z powodu bicia w kierownicy i tylko dlatego zdecydowałem się na przetaczanie. Oczywiście nie żałuje tej decyzji ;-) Wreszcie gdy mam wciskać pedał hamulca nie dostaje szału :mrgreen:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 25 mar 2012, 09:48

tarcze,zaciski,drążki najlepiej wszystko wymień bo ile osób tyle opinii...Ja bym ci radził sprawdzić gumy na wahaczach bo jak są wybite to może niemiłosiernie walić po kierownicy a wiem to z autopsji gdyż sam z tym walczyłem.Najpierw sprawdz zawieszenie i dopiero wtedy myśl o wymianie bo wciągniesz się w niepotrzebne koszty.Jak nie masz jak sam sprawdzić to jedź na diagnostyke i za 20zł sprawdzą ci zawieszenie.

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 27 mar 2012, 06:45

OK podjadę i sprawdzę zawieszenie.

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 27 mar 2012, 08:54

Kolega dobrze mówi, zobacz czy nie ma nagaru na felgach, tarczach piaście, kiedyś w starej vectrze to było przyczyną bicia. Od tamtej pory nawet gdy zmieniam koła na zimę to czyszczę piastę i felgi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl