[80 B4 2,0 ABK] Geometria
Spoko, nic nie szkodzi, ja i tak nie dałbym się namówic na inne ustawienie kół. Tylko wielcy potrafią się przyznać do błędu a jak widzę Ty do nich też należysz. Podstawa to nie popełniać tego samego błędu drugi raz. Ja też się mylę a z geometrią to dawno dawno temu też mi ktoś uwagę zwrócił. Teraz będziesz pamietał długo jak to powinno być z tą geometrią. Pozdrawiam.
- Brother_red
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
- Lokalizacja: Kwidzyn
Sprawdzałem to w trzech książkach
1. zbieżne 1,1mm +-1,1mm
2. zbieżne 0mm +-1,0mm
3. rozbieżne 1,1mm +-1,1mm
Także prawda leży pewnie gdzieś pośrodku, a każdy mechanik ustawie według danych które posiada i dlatego mamy tyle różnych wersji.
[ Dodano: 2007-02-20, 11:26 ]
zmierzam jeszcze sprawdzić dane serwisowe, one będą chyba najbardziej wiarygodne.
1. zbieżne 1,1mm +-1,1mm
2. zbieżne 0mm +-1,0mm
3. rozbieżne 1,1mm +-1,1mm
Także prawda leży pewnie gdzieś pośrodku, a każdy mechanik ustawie według danych które posiada i dlatego mamy tyle różnych wersji.
[ Dodano: 2007-02-20, 11:26 ]
zmierzam jeszcze sprawdzić dane serwisowe, one będą chyba najbardziej wiarygodne.
Witam. Widzę, że temacik nie wygasa. Aby było jeszcze zabawniej to powiem, że niektóre instrukcje podają wartości zbieżności dla auta obciążonego. Może wyda
Wam sie to śmieszne ale , kiedys czytałem, że trzeba obciążyć każdy fotel masą ok. 50 kg i do tego jakiś ładunek jeszcze w bagażniku i dopiero wtedy ustawiać zbieżność. Sposób dość dziwny i śmieszny, ale dlatego może go zapamietałem. Oczywiście dla takiego obciażonego auta wartości liczbowe geometrii różniły sie od wartości dla auta nieobciażonego. Dla dalszej komplikacji powiem, że niektóre auta wychodziły w wersji na tzw kiepskie drogi i tam wartości danych do ustawienia geometrii były jeszcze inne.
Wam sie to śmieszne ale , kiedys czytałem, że trzeba obciążyć każdy fotel masą ok. 50 kg i do tego jakiś ładunek jeszcze w bagażniku i dopiero wtedy ustawiać zbieżność. Sposób dość dziwny i śmieszny, ale dlatego może go zapamietałem. Oczywiście dla takiego obciażonego auta wartości liczbowe geometrii różniły sie od wartości dla auta nieobciażonego. Dla dalszej komplikacji powiem, że niektóre auta wychodziły w wersji na tzw kiepskie drogi i tam wartości danych do ustawienia geometrii były jeszcze inne.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 138
- Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
- Lokalizacja: Olsztyn
Panowie pytanko.
w B4 sedan, co można ustawić i gdzie?
jestem po wymianie zawieszenia i po dwóch wizytach na ustawieniu geometrii kół.
wcześniej przed wizytą darło mi opony od środka.
teraz nie wiem jak będzie ale oby dwa warsztaty nie znają się na robocie albo im się nie chce ( takie mam wrażenie). Nikt nie chce podjąć się regulacji tylnej belki ( bo się nie da), jak i również uważają że nie ma możliwości wyregulowania pochylenia koła.
u mnie jest problem taki, że ciągnie mnie w prawo ( wcześniej tego nie było).
zamieszczam zdjęcia z wydruków, proszę powiedzcie co i jak można wyregulować i co jest nie tak na wydruku
[ Dodano: 2012-12-12, 23:05 ]
oś tylnia
w B4 sedan, co można ustawić i gdzie?
jestem po wymianie zawieszenia i po dwóch wizytach na ustawieniu geometrii kół.
wcześniej przed wizytą darło mi opony od środka.
teraz nie wiem jak będzie ale oby dwa warsztaty nie znają się na robocie albo im się nie chce ( takie mam wrażenie). Nikt nie chce podjąć się regulacji tylnej belki ( bo się nie da), jak i również uważają że nie ma możliwości wyregulowania pochylenia koła.
u mnie jest problem taki, że ciągnie mnie w prawo ( wcześniej tego nie było).
zamieszczam zdjęcia z wydruków, proszę powiedzcie co i jak można wyregulować i co jest nie tak na wydruku
[ Dodano: 2012-12-12, 23:05 ]
oś tylnia
tylniej belki tak naprawde sie nie ustawia ale jezeli ktos kto to robi jest dokladny i chce to zrobic dokladnie to ustawi i tylnia belke ktora regulacji nie ma ale po poluzowaniu srub zawsze da sie w jakims stopniu ustawic.
tobie mówią ze sie nie da bo jest z tym troche roboty by to wyregulowac troche czasochlonne,
a po co ma sie wysilac i czas tracic i mniej z tego zarobic.
dlatego to olewaja
tak samo jak luzowanie srub przy koncowkach panie jedz pan do jakiegos mechanika niech to zruszy bo to napewno nie pujdzie jak cos takiego slyszalem od razu auto zabieralem ikazalem sie bujac baranowi
tobie mówią ze sie nie da bo jest z tym troche roboty by to wyregulowac troche czasochlonne,
a po co ma sie wysilac i czas tracic i mniej z tego zarobic.
dlatego to olewaja
tak samo jak luzowanie srub przy koncowkach panie jedz pan do jakiegos mechanika niech to zruszy bo to napewno nie pujdzie jak cos takiego slyszalem od razu auto zabieralem ikazalem sie bujac baranowi
audi80.pl/garage.php?mode=view_gall ... ge_id=1098
Jestem po niby geometri i koła przeskakuja nadal,z tego co widze kąt pochylenia koła nawet nie ruszony zastanawia mnie tak dużą różnica pomiędzy prawym a lewym kołem założmy ze w normie ale czy to nie powinno być bardziej wyśrodkowane? Prosze o szybka odpowiedź bo mysle zeby jutro jechać na reklamacje.
Jestem po niby geometri i koła przeskakuja nadal,z tego co widze kąt pochylenia koła nawet nie ruszony zastanawia mnie tak dużą różnica pomiędzy prawym a lewym kołem założmy ze w normie ale czy to nie powinno być bardziej wyśrodkowane? Prosze o szybka odpowiedź bo mysle zeby jutro jechać na reklamacje.