Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 all] Ile płynu do wspomagania i jaki?

ODPOWIEDZ
emto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 01 paź 2007, 01:26

[B4 all] Ile płynu do wspomagania i jaki?

Post autor: emto » 01 paź 2007, 02:04

Witam wszystkich!
Kupiłem taki płyn do wspomagania http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=250784639 Czy będzie się nadawał do Audi 80 B4 2.0 ABT z 1994 roku? I drugie pytanko, czy litr wystarczy aby wymienić w całości płyn wspomagania?
Pozdrawiam,
MT
Ostatnio zmieniony 01 paź 2007, 19:45 przez emto, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 01 paź 2007, 08:06

Płyn jest odpowiedni. Taki jak zaleca fabryka.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 01 paź 2007, 19:02

niecały litr wchodzi

emto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 01 paź 2007, 01:26

Post autor: emto » 04 paź 2007, 11:12

Witam ponownie!
Całkiem przypadkiem wszedłem w posiadanie mineralengo, zielonego oleju do wspomagania FEBI M6162. Poradźcie co zrobić:

- czy lepiej dolać FEBI do tego oleju, na którym jeżdżę, dodam, iż nie wiem jaki tam jest wlany olej, na pewno zielony, (czy w taki przypadku może zajść jakaś nieprzewidywalna reakcja?)

- czy bezpieczniej będzie calkowicie wymienić olej i mieć pewność, że całość jest jednego rodzaju.

Moje pytanie wzięło się stąd, że FEBI jest już otwarte, natomiast olej który kupiłem na Allegro jest nowy i fabrycznie zamknięty.

PS> Kiedy powinno sprawdzać się poziom oleju silnikowego? Przed jazdą, na zimno, czy na ciepło, po zgaszeniu silnika? Pytam, bo spotkałem się z dwoma opiniami na ten temat.
Pozdrawiam,
Marek

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 04 paź 2007, 11:46

Szczerze mówiąc to ten z allegro ma inny numer katalogowy tj. G 004 000, a zalecany przez producenta ma numer G 002 000. Natomiast po sprawdzeniu na stronie Febi okazuje się, że oba numerki są zamienne. Ale w opisie stoi jak byk, że to olej syntetyczny, a nie mineralny. Im dłużej to wszystko sprawdzam, tym jestem głupszy :-( . Na zbiorniczku pisze wyraźnie: only mineral oil VW G 002 000. Może ktoś bardziej obeznany w tym temacie rozwiąże wątpliwości.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 04 paź 2007, 12:56

no właśnie a skoro fabryka pisze only mineral to nie kombinuj z syntetykiem. Taka moja skromna sugestia, a co do dolewek to najpierw sprawdź gdzie są wycieki bo dolewanie nie rozwiązuje problemu, Co do wymiany wlej mineralny, wchodzi go niecały litr. Ja tam nie patrze na jakies cyferki katalogowe, ma byc mineralny do układu kierowniczego, to kupiłem Mobil 1 ATF i po sprawie, jeżdze do dziś i wszystko ok.

emto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 01 paź 2007, 01:26

Post autor: emto » 04 paź 2007, 13:08

Panowie, teraz to ja zgłupiałem ;-) Który olej jest syntetyczny? Ten z Allegro? Na FEBI stoi jak byk, że mineralny. Radzicie, żeby nie dolewać?

A co do dolewki, to nie ma wycieków, po prostu poziom oleju jest bliski minimum i z tej przyczyny chciałbym go uzupełnić/wymienić.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 04 paź 2007, 13:11

Zalej cały układ olejem mineralnym takim, jaki zaleca fabryka.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 04 paź 2007, 13:11

kolego jeśli pisze na tym febi że mineral i nie masz wycieków to po prostu wymień cały.
wiesz jak to zrobić???

irass1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 21 cze 2007, 12:35
Imię: Irek
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: irass1 » 04 paź 2007, 13:22

Ja Zalałem febi S6161 bo to jest katakogowy odpowiednik G 002 000 podobno od 1993 w górę zalewane były auta Syntetykiem , i nie tylko w jednym punkcie się pytałem :mrgreen: .
Zresztą Syntetic to lepszy fluid od minerala jak wiadomo mniej "agresywny" .

rafi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 560
Rejestracja: 07 lut 2007, 14:50
Imię: Jacek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: rafi » 04 paź 2007, 15:10

Danek pisze:Natomiast po sprawdzeniu na stronie Febi okazuje się, że oba numerki są zamienne. Ale w opisie stoi jak byk, że to olej syntetyczny, a nie mineralny. Im dłużej to wszystko sprawdzam, tym jestem głupszy
G 004 000, a zalecany przez producenta ma numer G 002 000 :arrow:
mozna mieszac bez problemu!!!! info z ASO
Audi B4 ABT "lalunia" więcej---> viewtopic.php?t=6085 & https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 04 paź 2007, 17:00

irass1 pisze:Ja Zalałem febi S6161 bo to jest katakogowy odpowiednik G 002 000 podobno od 1993 w górę zalewane były auta Syntetykiem , i nie tylko w jednym punkcie się pytałem :mrgreen: .
Zresztą Syntetic to lepszy fluid od minerala jak wiadomo mniej "agresywny" .
Ja mam auto z 1993 roku i oryginalnie zalewany jest olejem mineralnym. Nawet jest taka uwaga na zbiorniczku by wlewać mineralny.

emto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 01 paź 2007, 01:26

Post autor: emto » 04 paź 2007, 17:15

Robię więc tak: nie bawię sie w dolewanie FEBI M6162, tylko wymieniam cały olej na ten z Allegro G 004 000 M2. http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=250784639 mam 1 litr, powinien wystarczyć.

Jak to zrobić, czytałem. Należy najpierw wypompować płyn ze zbiorniczka, następnie odkręcić przewód i ruszając kierownicą spuścić resztę.

Jeśli macie jakieś uwagi, chętnie wysłucham.
Marek

Miro1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 28 kwie 2007, 18:31
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Miro1 » 06 paź 2007, 00:32

Koledzy a kiedy sie powinno płyn wymieniać? są jakieś przesłanki? :oops:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga