Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Maglownica, pompa, zaworki zwrotne i jęczenie :

ODPOWIEDZ
Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 233
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

[B4 2.6 ABC] Maglownica, pompa, zaworki zwrotne i jęczenie :

Post autor: Kociemb » 23 lip 2019, 10:53

Witam!

Przy okazji wymiany uszczelek pod głowicą zabrałem się za maglownicę i ogólnie za cały układ wspomagania bo na każdym łączeniu ciekło...

Tak więc:
- maglownica zmieniona (używka, którą wziąłem od znajomego, była zalana płynem kiedy była
nie używana, była sucha więc wziąłem)
- zakute na nowo pół węża pompa-maglownica (ta część od strony magla zakuta)
- zakuty na nowo przewód powrotny
- zalane febi zielony, mineralny 06162 ( 2 lata temu po zakupie wymieniałem płyn na ten sam i
było okej)


Co mogłem popsuć?
-Otóż już po fakcie, jak wszystko było poskładane przypadkiem wyczytałem, że w tym wężu
pompa-magiel jest podobno jakiś zaworek zwrotny... Więc trochę spanikowałem, ale patrzę
na stary wąż który mi oddali po zakuciu i był pusty w środku. Więc zaworka tam raczej nie
było.Pytanie w którym miejscu tego węża on się znajduje ?
-Z tego co widzę to zrobiłem również głupotę bo nie odpowietrzyłem układu na zgaszonym
silniku, tylko zalałem płyn, od razu odpaliłem i dopiero kręciłem kierownicą... Mogła przytrzeć
się pompa przez to ?
-A może w śrubach drążonych jest zaworek zwrotny ? Możliwym jest że jeśli w którejś jest
zaworek to pozamieniałem te śruby miejscami. A dokładnie mogłem zamienić śrubę drążoną
od zasilania, z tą od powrotu, oraz między starą i nową maglownicą. Śruba drążona, która
była przy pompie jest na 100% na swoim miejscu

Co się dzieje:
- słychać pompę wspomagania. Nie jęczy jakoś mega głośno, ale słychać ją wyraźnie cały
czas,
po dobiciu do maksa słychać głośniej.
- wcześniej było okej, tylko pod dobiciu do oporu słychać było pompę
- zapomniałem dodać że samochód jeszcze nie opuszczał garażu po naprawie, wszystkie
objawy występują po pierwszych 30-40 min pracy silnika na biegu jałowym podczas płukania
silnika po wymianie uszczelki pod głowicą.

Co o tym sądzicie ?



Edit:

Po przejechaniu 200 km pompa piszczy przy kręceniu kierownicą, podczas jazdy nic nie słychać, tylko na postoju z otwartą szybą. No i zdaje mi się że kierownicą troszkę ciężej się kręci, ale zobaczymy jeszcze jutro po zbieżności...

Może po uszczelnieniu całego układu wyszło że pompa siada ?

Ruszałem tłokiem maglownicy przed montażem i chodziła gładziutko w pełnym zakresie. Maglownica nie jest identyczna ze starą, różni się numerem. Jest bodajże z silnika 2.0 z tego co wiem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl