Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.6PP] Maglownica

pLn^
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 wrz 2013, 12:32

[b3 1.6PP] Maglownica

Post autor: pLn^ » 22 kwie 2014, 11:29

Witam. Przepatrzyłem kilka tematów na forum ale chyba nie ma konkretnej odpowiedzi na moje pytanie. Posiadam Audi z silnikiem 1.6 PP, niestety bez wspomagania :/. Magiel mam do wymiany, moje pytanie brzmi czy mogę wsadzić magiel np od b4 ze wspomaganiem w miejsce starej? Zaślepić przewody do plynu i bedzie wszystko ok? Zakładać wspomagania do niej nie bede ponieważ brak lewej kaski a magiel juz tak puka (prawo lewo jak i góra dół) że trzeba wymienić.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi :]

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 23 kwie 2014, 00:14

Magiel bez wspomagania jest inny niż Z . Popatrz se na foty w google , nic nie zdziałasz niestety

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 23 kwie 2014, 16:11

maglownica pasuje nawet z paska b2 ( mam taką gdzieś jeszcze ), co do założenia ze wspomaganiem i go nie używać to siłownia za darmo i współczucie na parkingach, przy zawracaniu itp. Jest tam różne przełożenie i ciężko kręcić by ci było nawet bardzo. Co do wspomagania to całe możesz szukać od b3 1,8 b4 1,6 i 2,0 8v ( nie jestem pewny jak przy 16v )

pLn^
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 wrz 2013, 12:32

Post autor: pLn^ » 24 kwie 2014, 07:59

Dzieki panowie :] Próbowałem też dokrecić magiel tą środkową śrubką ale jest max dokręcona. Już mnie głowa boli od tego puknia,jak nie tu dzwoni,puka,bije to tu. Ile ja czesci wymienilem już to łoooooo i po wczoraj stwierdziłem że trzeba 80tke sprzedać bo już nie ma sił i kasy na dokładanie. Przód zawieszenie w porządku a jak najade na jakieś dziurska (nie po 10cm glebokosci tylko 1-2cm) to nie jest takie bicie którejś czesci bo ma luz czy coś tylko to jest pie***e które przenosi strasznie sie na bude auta, tak jakby nie tłumiło uderzeń czy coś(na fałdach, nierównościach tego nie ma tylko na typowych dziurach) Wymienione niedawno: tulejki sanek,stabilizatory,koncowki drazkow,poduszki na amorkach,gumy na tym łączniku ktory laczy stabilizatory,sworznie,tuleje wahacza.. Ja już nie wiem za co się łapać

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2014-04-24, 08:50 ]
<nono> <nono>
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2014, 08:50 przez pLn^, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 24 kwie 2014, 15:37

Stukać mogą jeszcze wkłady amortyzatorów, sprężyna makpersona jak i poduszki silnika, tłumik, tylna belka, a nawet drzwi. Co do maglownicy to raczej wymiana może jedynie pomóc. A jeśli chodzi o auto to jeżeli nie jest zgnite czy jakoś zdezelowane i dobrze jeździ czy nie szkoda zbywać ??

pLn^
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 wrz 2013, 12:32

Post autor: pLn^ » 24 kwie 2014, 23:05

Zgnite nie jest, dużo pracy i czasu poświęciłem audiolce i szkoda szkoda mi jej :] sentyment. Dodam jeszcze że przy zmianie biegów np z 1ki na 2ke, gdy nie zrobie tego delikatnie operując właściwie sprzęgłem (delikatnie popuszczając) to jest takie zerwanie a nie prawidłowa wytłumiona zmiana biegu, za to obstawiam poduchy silnika i skrzyni. Może to tak stuka... hmmm. Jeśli chodzi o amorki to może mcpersona zalać olejem? Sprężyna wpożo, tłumik nie obija sie o nic. Ewidentnie coś z przodu bije.


Edit: dziś byłem na stacji diagnostycznej, przepatrzył dobrze zawieche i stwierdził że poduszka amorka jest do wymiany z lewej stronicy i tulejki wahaczy zaczynają się ruszać więc też do wymiany. Wypatrzył też luz w okolicy maglownicy ale nie powiedział co dokładnie ponieważ to trzebabyłoby rozebrać. Jedynie co to mówił że na jakiś gumach może być luz (na łączeniu kolumny kierowniczej z maglownicą czy cos takiego)

Edit2: Sprawdziłem dziś poduszki silnika i skrzyni (montówka w rękę i jazda ;) ) i wygląda na to że poduszki silnika są ok, natomiast poduszka skrzyni jest do wymiany, trochu popękana i jak na siłę ręki i montówki za słabo trzyma.

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

audi 80 b4[1z]ciezko chodzi kierownica

Post autor: Tomcionerwus » 20 sie 2016, 22:06

witam. od tygodnia mecze sie z audi 80 taty . problem tkwi taki ze ciezko chodzi kierownica...pompe wspomagania i olej wymieniłem... łozyska na amortyzatorze wymieniłem nanowe... niewiem gdzie szukac przyczyny.. moze ktos ma jakis pomysł na ten problem....

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 sie 2016, 17:19

Na początek zmierz ciśnienie oleju wspomagania.

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 22 sie 2016, 15:39

Jarewa pisze:Na początek zmierz ciśnienie oleju wspomagania.
jak to zobic człowieku...zamontowałem pompe uzywana powinna spoelniac swoja role ale cos stawia duzy opor i niewiem gdzie szukac....

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 sie 2016, 20:13

Na przewodzie wysokiego ciśnienia między pompą a maglownicą podłącz manometr trójnik czy coś w skali ponad 110bar po podłączeniu ruszaj na max w prawo i max w lewo odczytaj maksymalne ciśnienie jakie uzyskasz.

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 24 sie 2016, 22:20

Jarewa pisze:Na przewodzie wysokiego ciśnienia między pompą a maglownicą podłącz manometr trójnik czy coś w skali ponad 110bar po podłączeniu ruszaj na max w prawo i max w lewo odczytaj maksymalne ciśnienie jakie uzyskasz.
kombinuje jeszcze inaczej bo w pracy mi podpowiedzieli ze moze przeguby przednie juz smaru niemaja i trzeba dołozyc smar grafitowy i troszke lepiej ale jeszcze bede probował dac smar graftiowy pod gume w maglownicy....

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

audi 80 b4[1z]Maglownica.

Post autor: Tomcionerwus » 25 wrz 2016, 10:14

witam.
od pewnego czasu uzeram sie z ciezko krecoca sie kierownica pompe wspomagania wymieniłem i nic...

czy maglownica pasuje od kazdej wersji audi 80 b4...np.od wersji 2.0

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 wrz 2016, 19:58

Pasuje od każdej ale to nie wina maglownicy.

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 25 wrz 2016, 20:00

Jarewa pisze:Pasuje od każdej ale to nie wina maglownicy.

własnie obawiam sie ze to moze tez byc od opon 205. lub ltory sworzen sie zaciera...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 wrz 2016, 20:13

Raczej nie opony nie mają aż tak sporego wpływu. Najlepiej to zmierz ciśnienie na wyjściu pompy czy aby na pewno zmiana pompy nie była na marne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl