Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 coupe AAH] Maglownica w V6: budowa i wymiana

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

[b4 coupe AAH] Maglownica w V6: budowa i wymiana

Post autor: shellah » 13 lut 2010, 19:40

Chłopaki mam prośbę do posiadaczów ETKI o podesłanie rysunków i ogólnie o info na temat budowy maglownicy w Vce? Podejrzewam że mi przecieka i chciałbym wymienić jakieś uszczelki itp(jeśli się da) :-| a zbliża mi się urlop <tance>

Na przyszłość prawidłowo tytułuj wątki.
Ostatnio zmieniony 18 lut 2010, 14:25 przez shellah, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
fanatix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 04 wrz 2008, 17:45
Imię: Paweł
Lokalizacja: Dębica

Post autor: fanatix » 17 lut 2010, 19:57

Radziłbym Ci raczej zakupić jakąś używkę w dobrym stanie. Zestaw naprawczy do maglownicy to koszt ok 150zł i nie masz pewności, że to będzie hulać. Niedawno też miałem ten problem i myślałem o zestawie naprawczym, ale ostatecznie zdecydowałem się na używkę od jednego z forumowiczów.

A tu foto z ETKI

Obrazek

Obrazek
1.6 SB 1,1 Bar & 1.8E DZ Coupe & 2.8 AAH

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 17 lut 2010, 20:15

Dzięki bardzo i o to mi właśnie chodziło tylko brakuje jeszcze rysunku zbiornika i przewodów którymi biegnie płyn do maglownicy bo podejżewam że mi cieknie nimi skoro spada na kolektor i śmierdzi oraz dymi :-/

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 17 lut 2010, 22:37

Oto on.
"TVN -wstajesz i nic nie wiesz"

Aktualnie w stajni:
330d touring
powered by endriu210
Honda Accord VIII
Było Audi 80 TDI
Było Audi A4 1.8T

A4 1.8T <sprzedane>

Dimont
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 29 sty 2009, 19:18

Post autor: Dimont » 18 lut 2010, 13:15

KOlego powiedz jak będziesz wymontowywał maglownicę u mnie są luzy chcę się dowiedzieć jak mam ją wymontować bo w naszych silnikach to nie tak mało roboty

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 18 lut 2010, 14:20

Dimont pisze:w naszych silnikach to nie tak mało roboty
a ABC i AAH może się nie obyć bez wyjmowania silnika

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 18 lut 2010, 19:42

https://audi80.pl/b4-all-regeneracja ... t22937.htm

Może się przyda, teraz mam prawie 307 tyś km. i jest sucho, a było chyba 250tyś km, nie pamiętam dokładnie.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 18 lut 2010, 20:42

ja tez mam sucho-przynajmniej tak mi się wydaje ponieważ na śniegu ani na posadzce nic nie ma :-/ z tym że płynu mi ubyło dużo od czasu gdy dolewałem czyli ok 4 mies.
Mam teraz na 2 kresce.Poderzewam jak pisałem że przewodem mi gdzieś ucieka a gdzie??No właśnie myślę że na kolektor stąd ten smród i czasami dym spod maski.
Miałem wymieniane uszczelniacze wałków,rozrząd i inne gumki więc to nie olej.
dlatego chciałem rysunek zbiorniczka :-P
z tego co widzę przewód który zaczyna się złączką 21 i idzie do wałka jest nieźle pokręcony(na schemacie) i biegnie tuż nad kolektorem dlatego od niego zacznę :-o

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 18 lut 2010, 20:44

shellah, jeśli by Ci kapało z maglownicy, to na kanale byś to widział, bo maglownica byłaby mokra od spodu. najprawdopodobniej mokra byłaby też skrzynia, bo na nią by ten płyn kapał. czyli najlepiej popatrzyć od spodu. Zwłaszcza, że masz V6 i od góry za dużo nie zobaczysz.

Awatar użytkownika
smardz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 23 maja 2009, 21:05
Lokalizacja: Głogów

wymiana maglownicy

Post autor: smardz » 30 lip 2010, 17:50

witam!Wczoraj bylem na takim zabiegu jak wymiana maglownicy 30 km od mojej miejscowosci w kożuchowie!Zeszlo im 7 godzin grzebania.Trzeba było zdjąć plastik z przepustnicy i wyjąć serwo bo inaczej nie można było sie dostać do 3 śrub!Polecam tych mechaniorow bo tobia ful opcje. W cenie 550 zl wymiana maglownicy po regeneracji z roczna gwarancja,wymiana płynu do wspomagania,wymiana plynu chłodzacego i zrobienie zbieżności! Mysle ze juz bede mial spokój z wyciekami na skrzynie i na rurę z której kopcilo sie jak z komina! pozdrawiam
smardz

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 31 lip 2010, 00:06

smardz, to naprawde tanio jak za taki zabieg, mi zeszlo dwa tygodnie razem z czekaniem na czesci i ogolnie dowiedzenie sie co i jak pokolei robic, ale wymienilem sam (z pomoca kolegi) tyle ze mam klekota ktory zajmuje w komorze silnika miejsca co pudelko zapalek w porownaniu z Vka, ale wiem ze siwusek wymienial w ABC i nie sciagal ani motora ani serwa wiec warto sie pomeczyc ;]
Forum A6Klub i Audi80

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 31 lip 2010, 08:32

Kolczat pisze:wiem ze siwusek wymienial w ABC i nie sciagal ani motora ani serwa
Ale ty mnie znasz <ok>

Żeby wyjąć maglownice trzeba wywalić: osłonę pod silnikiem, cały dolot (od filtra do przepustnicy), lewe kolo i cala listwę (ta na ścianie grodziowej) z kostkami podłączenia sond lambda czujników stukowych itp. itd. Teraz już potrzeba tylko niezłego zestawu narzędzi, długą gumową rękę odkręcamy 7 śrub 2 węże. Maglownice ściskamy na maxa i wyjmujemy w miejsce filtra powietrza przyda się jeszcze ktoś kto pokołysa nasza V6 żeby miejsca było więcej. Bilans 5h roboty we dwójkę.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 31 lip 2010, 20:03

tak a jakby silnik trochę podnieść na bloczku to nawet kołysać nie trzeba :-P

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 01 sie 2010, 11:29

tylko wiaze sie to z posiadaniem na wlasnym "warsztacie" przynajmniej podnosnika do silnika ;]
Forum A6Klub i Audi80

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 01 sie 2010, 13:37

Panowie, wiecie może gdzie dopaść siłownik maglownicy? Mój się rozciekł, a nigdzie nie mogę czegoś takiego znaleźć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga