Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3] montaż wspomagania

manta83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 19 mar 2007, 21:16
Lokalizacja: tczew

[80 B3] montaż wspomagania

Post autor: manta83 » 19 mar 2007, 21:26

witam chce założyć wspomaganie do mojego audi80 b3 mam już listwę pompę przewody ze zbiorniczkiem,mocowanie pompy,ale słyszałem ze będę musiał jeszcze zmienić kółko na pompie wody oraz założyć podwójne kółko na wał korbowy czy to prawda??no i jeszcze pytanie czy drążek kolumny kierowniczej rożni sie w wersji ze wspomaganiem od tej bez wspomy??może ktoś z was już zakładał wspome do swojego audika proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony 19 mar 2007, 22:57 przez manta83, łącznie zmieniany 1 raz.
mancior

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 mar 2007, 22:38

Z chęcią bym Ci udzielił odpowiedzi na Twoje pytanie, ale nie za bardzo mi pasuje to połacznie silnika ABK i nadwozia modelu B3, które wyczytałem z Twojego logo.
W układzie ze wspomaganiem alternator ma swój własny pasek, natomiast pompa wspomagania i pompa wody napędzane sa drugim paskiem. Musisz zmienić koło na pompie wody i dołożyc drugie koło na wał. Na drążkach nie ma różnicy.
Gdybyś faktycznie miał zrobionego swap-a motorka ABK z B4 do swojego auta to podejrzewam, ze koła pasowe na wale byłyby wszystkie, gdyż chyba wspomaganie w B4 było w standardzie.

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 19 mar 2007, 22:40

Przyjdzie inny pasek, wielorowkowy, więc z tymi kólkami jest tak jak piszesz. A co do drążka raczej się nie zmienia.

master72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 18 lut 2007, 20:47
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: master72 » 19 mar 2007, 23:02

z tego co słyszałem to drążek jest inny :-/ ale mozna przerobić mocowanie :-D
b3 113ps

manta83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 19 mar 2007, 21:16
Lokalizacja: tczew

Post autor: manta83 » 20 mar 2007, 16:02

w opisie mam błąd... zeby zarejestrowac sie na stronie musiałem podac dane wozu miedzy innymi oznaczenie silnika,a ja nie wiem jakie mam oznaczenie wiec wpisałem abk bo tak było w przykładzie,ak naprawde to nie wiem jakie mam oznaczenie silnika jest to silnik 1,8 na gazniku wiec moze ktos mi powie jakie on ma oznaczenie

[ Dodano: 2007-03-20, 16:13 ]
widze ze zdania co do tego drazka kolumny kierowniczej sa podzielone,hmm komu tu teraz wierzyć??jesli drazek różni sie od standardowego to czym??moze da sie to przerobić??
mancior

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 20 mar 2007, 17:20

Jak chcesz się upewnić to poszukaj w ofercie internetowych firm oferujących części do Audi. Bynajmniej ja jeszcze nie widziałem żeby ktoś oferował drążki do Audi ze wspomaganiem i bez wspomagania, lub sprawdź w ETKA. No ale mogę się mylić. Napewno środkowa blacha łącząca drążki jest taka sama, no chyba, że ktoś ma tłumik drgań.

manta83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 19 mar 2007, 21:16
Lokalizacja: tczew

Post autor: manta83 » 20 mar 2007, 17:24

widze ze sie zbytnio nie zrozumielismy mi chodzi o drazek kolumny kierowniczej,ten co łaczy maglownice z kierownicą podobno tam moze cos nie pasowac
mancior

master72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 18 lut 2007, 20:47
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: master72 » 20 mar 2007, 20:52

cześć
manta83 pisze:widze ze sie zbytnio nie zrozumielismy mi chodzi o drazek kolumny kierowniczej,ten co łaczy maglownice z kierownicą podobno tam moze cos nie pasowac
właśnie o tym pisałem , kiedyś sprawdzałem w ETCE i różniły się ( ale może się mylę )
zdejmij półkę pod kierownicą ,zobaczysz jak kolumna przymocowana jest do maglownicy i porównasz czy mocowanie będzie pasować .
( w wersji ze wspomaganiem występowały też inne sworznie wachacza , i chyba ta guma przy maglownicy . kiedyś chciałem zamontować u siebie wspomaganie i zbierałem informacje na ten temat , ale było to dawno i co do części mogę się mylić . )
Jak założysz to napisz co i jak :-D
pozdrawiam , powodzenia
b3 113ps

Awatar użytkownika
luki345
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 23 maja 2007, 13:21

Post autor: luki345 » 27 sie 2007, 23:06

Witam wszystkich.
Przepraszam ze odgrzebuje ten temat. Chodzi o to że chce założyć wspomaganie do mojej b3 1,6td intercooler. Może orientuje sie ktoś w cenie takiego manewru?? A i co jest potrzebne?? Maglownica, pompa, koła pasowe, zbiorniczek na płyn, jakieś przewody. o czymś zapomniałem?
i jeszcze pytanie jedno, Jakieś zawory trzeba montować czy maglownica albo pompa ma wbudowane?

manta83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 19 mar 2007, 21:16
Lokalizacja: tczew

Post autor: manta83 » 30 sie 2007, 19:19

rozpietosc cen czesci jest ogromna ja dałem za maglownice i zbiorniczek z przewodami 250zł pompa wspomagania z mocowaniem i z kółkiem 80zł kolumna kierownicza 30 zł ,kółko na wał 50 zł no i paek klinowy 10 zł i płyn do wspomagania ok 40 zł a załozenie wspomy nie jest trudne jesli masz jakies tam pojecie o mechanice pozdrawiam jak cos chcesz jeszce wiedziec śmiało pytaj zadnych zaworów nie bedziesz musiał zakładać
mancior

Awatar użytkownika
luki345
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 23 maja 2007, 13:21

Post autor: luki345 » 31 sie 2007, 21:40

no jakieś pojecie chyba mam :). Jeszcze dwa pytania. Drążki kierownicze trzeba zmieniać, są inne czy nie trzeba ich zmieniac? Maglownice przykręca sie w to samo miejsce co ta stara, pasuja otwory na śruby?

manta83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 19 mar 2007, 21:16
Lokalizacja: tczew

wspoma

Post autor: manta83 » 01 wrz 2007, 16:30

drazki kierownicze sa takie same wiec nie trzeba ich zmieniac a maglownica ze wspomaganiem idealnie pasuje w otwory po starej maglownicy
mancior

Awatar użytkownika
luki345
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 23 maja 2007, 13:21

Post autor: luki345 » 02 wrz 2007, 23:15

Wie ktoś czy pompa wspomagania z silników benzynowych pauje do diezla? Czy maglownica z b4 jest taka sama i
Czym w sumie sie rózni kolumna kierownicza do układu zewspomaganie od tej bez wspomagania, czy jest konieczna jej wymiana?

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4624
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 03 wrz 2007, 00:54

manta83 pisze:w opisie mam błąd... zeby zarejestrowac sie na stronie musiałem podac dane wozu miedzy innymi oznaczenie silnika,a ja nie wiem jakie mam oznaczenie wiec wpisałem abk bo tak było w przykładzie,ak naprawde to nie wiem jakie mam oznaczenie silnika
http://www.centrum.audi80.pl/content/view/51/55/
2006-11-17, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi80.PL. <spoko> Ps: Polecam: iParts.pl
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - zima
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - lato.

manta83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 19 mar 2007, 21:16
Lokalizacja: tczew

odp na pytania

Post autor: manta83 » 03 wrz 2007, 08:03

odnośnie to pompywpomagania to nie jestem pewny czy sie rózni diesla od benzyny a kolumne musisz zmienic poniewaz różni sie ona wieloklinem jaki nachodzi na maglownice
mancior

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga