[2.0 ABK] nie odbija kierownica
[2.0 ABK] nie odbija kierownica
witam, moj problem polega na tym ze jak skrece kola (czy to w lewo czy w prawo do konca) to nie odbija mi kierownica, ogolnie przy malym skrecie to jeszcze jako tako ale przy wiekszym juz trzeba pomoc.oprocz tego przy stalej predkosci okolo 120km/h kierownica jakby lekko drzala ale juz jak zaczynam gwaltownie hamowac to prawie z rak wyrywa, tarcze wymienilem klocki tez i nic , zreszta pedal hamulca nie drzy tylko sama kierownica. bylem na diagnostyce na tzw trzesiawkach ale ta nic nie wykazala.pasek do wspomagania jest dobry, plyn tez, pomozcie.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2010, 10:06 przez franz68, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolego franz68, te dwie sprawy nie mają zupełnie związku.
1. U mnie też kierownica nie odbija przy jeździe na maksymalnie skręconych kołach. Wynika to, jak mi się wydaje, z geometrii podwozia, koła się niejako "zapierają" w skrajnym położeniu - są tam "wpychane" przez tarcie kół. Może źle to sobie tłumaczę, ale uważam że to zupełnie normalne.
2. Pasek od wspomagania nie ma nic wspólnego z trzęsieniem kierownicą przy 120 km/h. To objaw albo krzywych tarcz lub niewyważonych kół (od tego zacznie każdy mechanik), albo innych czynników. U mnie też coś takiego było - ustąpiło po wymianie tulei wahaczy (teoretycznie nie ma to związku, ale tak było - wcześniejsza wymiana tarcz na nowe nic nie dała).
Na ten temat jest już zresztą kilka wątków, poszukaj.
1. U mnie też kierownica nie odbija przy jeździe na maksymalnie skręconych kołach. Wynika to, jak mi się wydaje, z geometrii podwozia, koła się niejako "zapierają" w skrajnym położeniu - są tam "wpychane" przez tarcie kół. Może źle to sobie tłumaczę, ale uważam że to zupełnie normalne.
2. Pasek od wspomagania nie ma nic wspólnego z trzęsieniem kierownicą przy 120 km/h. To objaw albo krzywych tarcz lub niewyważonych kół (od tego zacznie każdy mechanik), albo innych czynników. U mnie też coś takiego było - ustąpiło po wymianie tulei wahaczy (teoretycznie nie ma to związku, ale tak było - wcześniejsza wymiana tarcz na nowe nic nie dała).
Na ten temat jest już zresztą kilka wątków, poszukaj.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Przede wszystkim zapytam czy nie uderzyłeś o krawężnik, rów itp..?
Bo jeśli tak to poszła się w..... geometria, a dokładnie kąt pochylenia zwrotnicy.
Musisz zrobić całą geometrię. Mogła też uszkodzić się maglownica i będzie się najzwyczajniej blokowała, ale nie zakładajmy najgorszego.
Kolejną przyczyną może być, stary za gęsty płyn do wspomagania.
Mogą być zatarte łożyska górne amorków ale wtedy ciężko kręciłoby się kierownicą.
Przyczyną kolejna to za szeroka opona, złe ciśnienie.
Odnośnie drżenia kierownicy poszukaj na forum.
Bo jeśli tak to poszła się w..... geometria, a dokładnie kąt pochylenia zwrotnicy.
Musisz zrobić całą geometrię. Mogła też uszkodzić się maglownica i będzie się najzwyczajniej blokowała, ale nie zakładajmy najgorszego.
Kolejną przyczyną może być, stary za gęsty płyn do wspomagania.
Mogą być zatarte łożyska górne amorków ale wtedy ciężko kręciłoby się kierownicą.
Przyczyną kolejna to za szeroka opona, złe ciśnienie.
Odnośnie drżenia kierownicy poszukaj na forum.
Ostatnio zmieniony 10 lut 2010, 23:07 przez noorbi, łącznie zmieniany 2 razy.
Dokładnie to zasugerowałem w swoim pierwszym poście. U mnie do wymiany były tuleje wahacza.IC69 pisze:Przy źle ustawionej, owszem, ale nie przy luzach w zawieszeniu. Arturze, chyba czas najwyższy na nowe tulejki w wahaczach.Przy źle ustawionej zbieżności będzie mu ściągało auto na bok.
Temat bardzo dokładnie opisany tutaj:
https://audi80.pl/b4-20-abt-drzenie- ... =dr%BFenie
co do drżenia kierownicy, obstawiam końcówkę drążka kierownicy, tuleje nie mają wpływu. Może też być łożysko padnięte w amortyzatorze.
Mi zawsze drży kierownica przy zniszczonych końcówkach.
Ale łatwo to sprawdzić przy pomocy drugiej osoby.
Co do nie odbijania kierownicy zwiększ luz na maglownicy za mocno ściśnięta.
Pozdrawiam
Mi zawsze drży kierownica przy zniszczonych końcówkach.
Ale łatwo to sprawdzić przy pomocy drugiej osoby.
Co do nie odbijania kierownicy zwiększ luz na maglownicy za mocno ściśnięta.
Pozdrawiam