Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI 1Z] Pompa wspomagania problem

ODPOWIEDZ
kaszaklabs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 31 mar 2011, 20:05

[80 B4 1.9TDI 1Z] Pompa wspomagania problem

Post autor: kaszaklabs » 15 maja 2012, 13:55

Witam,

Mam problem z pompą wspomagania. Na postoju gdy kręcę kierownicą do końca w lewo lub do końca w prawo wszystko jest ok. Jednak po dłuższej jeździe ok.120km pompa jest mokra od spodu, mokry jest również wąż przy króćcu do którego podłączony jest wąż biegnący ze zbiorniczka.

Olej jakiego używam to czerwony Mobil ATF200. Ubywa go ok.70ml/120km.

Regeneracja pompy odpada bo jest bardzo droga. Biorę pod uwagę zakup używanej ale mam wiele wątpliwości jak długo wytrzyma taka pompa bowiem właśnie ta o której piszę kupiona była niecałe 2 lata temu.

Pomysł mam taki by wpierw dokręcić śruby mocujące pompę, dokręcić kruciec. Pytanie tylko które z tych śrub są znaczące, czy te cztery na rogach pompy?

Czy ktoś z was rozbierał/wymieniał oring we własnym zakresie?

Czy zamiast używanej kupić podróbkę z allego za 300zł?

Co się stanie gdyby np. podczas jazdy rozszczelniła się pompa i płyn się wylał, czy to jest niebezpieczne dla samochodu?

Dzięki.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 21 maja 2012, 17:24

kaszaklabs pisze: Co się stanie gdyby np. podczas jazdy rozszczelniła się pompa i płyn się wylał, czy to jest niebezpieczne dla samochodu?
Dla auta raczej nie jest to niebezpieczne, najwyżej zatrzesz pompę, ale ja raczej nie chciałbym abym podczas jazdy nagle stracił wspomaganie kierownicy tym bardziej że bez niego kiera chodzi bardzo ciężko.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 21 maja 2012, 21:59

No jak nagle braknie wspomagania to jest masakra. Przeżyłem to wiem. Nie polecam takiego doświadczenia. Gorzej, bo w 1z pompa wspomagania jest napędzana z pompą cieczy chłodzącej na jednym pasku. Zatarta pompa wspomagania=brak chłodzenia. Nie do końca więc sprawę można ignorować.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl