Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Pompa wspomagania - producent?

ODPOWIEDZ
Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

[B4 ABT] Pompa wspomagania - producent?

Post autor: Roman_S » 15 kwie 2019, 21:30

Cześć piwoa80
Szykuję mi się wymiana pompy wspomagania. TRW kosztuje ok 450zł, podobnie MEYLE.
Za ok. 300 - 350zł jest do kupienia pompa firmy SKV (nie mylić z SKF) i firmy WRC (jedno źródło podaje że to firma hiszpańska a druga że niemiecka :-D ). Słyszał ktoś coś o tych dwóch producentach? Ma ktoś pompę z takiej firmy czy lepiej nie ryzykować i wziąć TRW/Meyle?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 kwie 2019, 06:38

Roman_S, wiem że skv to shit. Także jak chcesz.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 16 kwie 2019, 13:34

Raczej nie kupisz TRW nowej za 450zł. Ja za regenerowaną LAUBER płaciłem około 500 zł.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 kwie 2019, 14:11

Nowe to ponad tysiak wszystkie 500zl to regenerowane

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 16 kwie 2019, 14:31

Jarewa, dokładnie tak. Mało tego, w większości z nich należy oddać starą część (rdzeń)

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 16 kwie 2019, 14:38

Rozsypywał mi się pomału silnik wycieraczek w Golfie, ktoś grzebał, nie uszczelnił przekładni - się pomału to zalewało wodą i rozsypywało. Pomyślałem - OK kupię nowy, są niedrogie. Wziąłem za te 120 zł SKV, jakieś pół roku jazdy po ok. 50-70 km dziennie i coraz rzadziej wycieraczki się w ogóle włączały (poprzednio na starym pomimo usterki krańcówek to jeszcze jednak działało). Skończyło się na wymianie silnika na używany za... 20 zł ze szrotu. Tamten poszedł na śmietnik.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 16 kwie 2019, 16:45

TRW rzeczywiscie drugie 450 kosztuje kaucja zwrotna po odesłaniu starej pompy. Natomiast MEYLE kosztuje 460zł i żadnej informacji o kaucji nie widzę ;-)
https://www.iparts.pl/czesc/pompa-wspom ... tml#100199
Nie chciałbym z kolei kupować używki bo nigdy nie wiadomo ile mi pochodzi.
Dzięki Wam za dotychczasowe opinie, rozumiem że o firmie WRC nikt nie słyszał i cena może sugerować jedynie coś podobnego do SKV? :-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 kwie 2019, 16:59

Producentów pomp jest mało ZF, Bosch rethrox, husco i jeszcze dwie firmy... reszta to raczej regenerowane tym bardziej firmy krzak.

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 16 kwie 2019, 17:09

Ok a jeszcze bym chciał wiedzieć ile płynu wchodzi do układu? Nigdzie nie znalazłem

Edit - juz wiem, wchodzi 0,8L zielonego Febi
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2019, 17:14 przez Roman_S, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 kwie 2019, 17:13

1 l starcza i jeszcze zostaje ciut ;-)
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 16 kwie 2019, 17:32

Roman_S, Dokładnie wchodzi 0,8L Febi 06162. Nie zapomnij o przepłukaniu układu okok

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5440
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 16 kwie 2019, 20:05

Mozna dla pewności kupić magnes neodymowy z uchem , podwiesić go i niech wyłapuje opiłki w razie czego.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 17 kwie 2019, 06:59

Krzysiek 84 pisze:Mozna dla pewności kupić magnes neodymowy z uchem , podwiesić go i niech wyłapuje opiłki w razie czego.
Bardzo dobre rozwiązanie, mam je od 2 lat. Jak się dobierze średnice wewn. i zewn. to ciasno i pewnie wchodzi na miarkę.
Trzeba też pamiętać o dokładnym umyciu filtru siateczkowego w kubeczku pod korkiem.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga