Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4,ABK] Przy skręcie w lewo drgania kierownicy, podłogi itp

ODPOWIEDZ
bigben
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 08 sie 2011, 20:18

[b4,ABK] Przy skręcie w lewo drgania kierownicy, podłogi itp

Post autor: bigben » 30 lip 2015, 19:23

Cześć,
Mam dość skomplikowany problem z ABK. Otóż po kupnie auta, postanowiłem wymienić kilka rzeczy w zawieszeniu np. stukającą końcówkę drązka kierownicy oraz uszkodzone gumy na przegubach.Wymieniłem jeszcze sworznie na zwrotnicach, drugą końcówkę drążka i harmonijkę na przekładni kierowniczej. Tuleje met-gum pozostały stare ponieważ są sztywne. Pojechałem na geometrie, wszystko na zielono. Od naprawy pojawił się problem, przy lekkim skręcie w lewo przy prędkości powyżej 30km/h drga kierownica, czuć drgania na podłodze, wydaje mi się z prawej strony. Gdy jadę prosto i skręcam w prawo jest wszystko dobrze, wystarczy lekka kontra w lewo i drga. Można to porównać do tarcia opony o nadkole (czuć lekki opór przy skręcie).
Pojechałem na zbieżność ponownie z myślą że jeden ze sworzni puścił i auto straciło geometrię. Niestety wszystko jest w porządku a problem pozostał. Na pewno jest delikatny luz na przednim lewym łożysku, oraz prawe przeguby (wewnętrzny i zewnętrzny) miały wyrobione okładziny. Ale nie wierzę w to że mogą być takie straszne drgania przy delikatnym skręcie z wrobionymi przegubami, chyba że się mylę.
Opony przełożyłem tył na przód i nic. Robiłem próbę z podniesionym jednym kołem i przy ruszaniu nic dziwnego nie zauważyłem. Również przy szarpaniu kołami czy półosiami nie wyczuwam luzów. Macie jakieś pomysły bo mi się skończyły, a nie chcę wymieniać wszystkiego. Czy układ różnicowy może stwarzać taki kłopot?

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 30 lip 2015, 22:46

bigben, Podejrzewam przegub.
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.

bigben
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 08 sie 2011, 20:18

Post autor: bigben » 11 sie 2015, 17:14

Jutro wstawię inną półośkę ze szrotu i zobaczymy czy pomoże.

Pozdrawiam.

[ Dodano: 2015-08-11, 17:14 ]
Niestety, przeguby z prawej strony wymienione na nowe ruville i zero poprawy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 sie 2015, 17:39

bigben pisze:Na pewno jest delikatny luz na przednim lewym łożysku,
a jak to wyczułeś że masz luz :?: bo jak dla mnie to luz na łożysku bardzo ciężko wyczuć a jak już się uda tzn. że jest b.duży. A może luz jest gdzie indziej a nie na łożysku.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 11 sie 2015, 19:42

A ja bym zamienił koła - przód na tył i odwrotnie aby wyeliminować oponę. Najprostsza rzecz a może okazać się przyczyną. W dalszej kolejności sprawdzenie półosi i przegubów - naprężenia z tej strony gdzie drga.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 sie 2015, 20:28

bloku pisze:A ja bym zamienił koła - przód na tył i odwrotnie
kolega pisze że to robił
bigben pisze:Opony przełożyłem tył na przód i nic.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 11 sie 2015, 20:34

A patrz nie doczytałem albo się nie skupiłem. Wybaczcie :D
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

bigben
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 08 sie 2011, 20:18

Post autor: bigben » 22 sie 2015, 11:36

Luz na łożysku wyczulem na uniesionym kole, szarpanie kola zlapanego na gorze i dole. Ale luz jest w lewym kole, a drgania zdecydowanie od prawej strony słychać. Została tylko skrzynia biegów i układ różnicowy do sprawdzenia, ale jak to sprawdzić to nie wiem. Układ kierowniczy sprawdzałem (Maglownice) pod obciążeniem + krótkie ruchy kierownicą, nie czuć stukania.

[ Dodano: 2015-08-22, 11:36 ]
Ciekawa sprawa, założyłem z przodu inne sprężyny (miękkie, mniej zwojów, KYB), i trochę się uspokoiły te drgania. Są wyczuwalne ale przy mocniejszym skręcie i o niższej amplitudzie. Możliwe że zmieniła się geometria i inne siły działają teraz na półosie i układ różnicowy?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga