Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Sciąga w prawo, przez opony czy wybitą końcówkę

ODPOWIEDZ
toto1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 27 paź 2018, 18:43
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Podkarpackie

[B4 2.0 ABK] Sciąga w prawo, przez opony czy wybitą końcówkę

Post autor: toto1989 » 20 lis 2018, 08:45

Witam,
Przedwczoraj bylem zmieniac na zimowki. Przy zmianie opon gosc stwierdził ze prawa koncowka drazka jest w stanie agonalnym. Ok zmienil opony i po tym zaczelo sciagac w prawo. I teraz pytanko, czy przez wybitą koncowke sciagalo by w prawo? Przed wymiana opon nie sciagało. Czy może wadliwe nalewane opony?
Zmiana opon 195/65/15 na 185/65/15

Awatar użytkownika
enanthate
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 11 wrz 2018, 05:04
Lokalizacja: Regensburg

Re: Sciąga w prawo, przez opony czy wybitą końcówkę

Post autor: enanthate » 20 lis 2018, 15:01

toto1989 pisze: ze prawa koncowka drazka jest w stanie agonalnym.
Kierowniczego czy stabilizatora?
I teraz pytanko, czy przez wybitą koncowke sciagalo by w prawo?
Tak
Przed wymiana opon nie sciagało. Czy może wadliwe nalewane opony?
Zmiana opon 195/65/15 na 185/65/15
Może ściągało, jednakże w zdecydowanie mniejszym stopniu? Może opony przez to są nierówno zużyte i "dostosowały się" pod "wadę" zawieszenia? Może opony, które teraz założyłeś mają twardszą ściankę boczną i jest to zdecydowanie mocniej odczuwalne?

Na odległość można teoretyzować. Mimo to, tak, jest to możliwe.

toto1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 27 paź 2018, 18:43
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: toto1989 » 20 lis 2018, 15:07

Kierowniczego

Dziś zmienię końcówkę i zobacze czy sie poprawi, jeszcze powyzej 60km/h czuc bicie kierownicy.

Pytam bo mam obawy co do opon, bo kupilem je od kolegi po kosztach, fajne ale nalewajki

Wlasnie opony co sa na przodzie sa mega twarde, tylne sa miekkie ale tak zalecil wulkanizator bo mowi ze twarda opona lepiej sie spisze na przodzie (napedzie)

Awatar użytkownika
enanthate
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 11 wrz 2018, 05:04
Lokalizacja: Regensburg

Post autor: enanthate » 20 lis 2018, 15:13

toto1989 pisze:Pytam bo mam obawy co do opon, bo kupilem je od kolegi po kosztach, fajne ale nalewajki
Ile odważników założył Ci na felgi?
I tak z ciekawości - jaka to firma, model opony?

toto1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 27 paź 2018, 18:43
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: toto1989 » 20 lis 2018, 15:16

enanthate pisze:
toto1989 pisze:Pytam bo mam obawy co do opon, bo kupilem je od kolegi po kosztach, fajne ale nalewajki
Ile odważników założył Ci na felgi?
I tak z ciekawości - jaka to firma, model opony?
Przednie felgi były proste wiec mało, wiecej na tył, lecz na tych samych felgach mialem letnie i bylo ok.
Opony... hmmm jakis no name

Awatar użytkownika
enanthate
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 11 wrz 2018, 05:04
Lokalizacja: Regensburg

Post autor: enanthate » 20 lis 2018, 15:49

Tylko tutaj nie o felgi chodzi. Mówisz, że są to opony bieżnikowane. Te znowu mają tendencje do bycia trudnymi w wyważeniu (uogólniam - często zależy to od jakości produktu). Często spotyka się sytuacje, gdzie by wyważyć takie koło stosuje się "czekoladę", tj. odważników nawet po 100-150g. I to nawet przy oponach rzędu 175/65R14! Wibracje (szczególnie na kierownicy) to norma przy takiej ilości odważników.

A co do No Name - sprawdź w wolnej chwili i się pochwal.

Ja zawsze byłem otwarty na nowości, testowanie różnych rozwiązań, itd. Dlatego też miałem w życiu kilka kompletów opon bieżnikowanych i mimo tego, że hejt wśród znajomych był ogromny, testowałem sobie je w różnych sytuacjach.

toto1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 27 paź 2018, 18:43
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: toto1989 » 20 lis 2018, 15:53

enanthate pisze:Tylko tutaj nie o felgi chodzi. Mówisz, że są to opony bieżnikowane. Te znowu mają tendencje do bycia trudnymi w wyważeniu (uogólniam - często zależy to od jakości produktu). Często spotyka się sytuacje, gdzie by wyważyć takie koło stosuje się "czekoladę", tj. odważników nawet po 100-150g. I to nawet przy oponach rzędu 175/65R14! Wibracje (szczególnie na kierownicy) to norma przy takiej ilości odważników.

A co do No Name - sprawdź w wolnej chwili i się pochwal.

Ja zawsze byłem otwarty na nowości, testowanie różnych rozwiązań, itd. Dlatego też miałem w życiu kilka kompletów opon bieżnikowanych i mimo tego, że hejt wśród znajomych był ogromny, testowałem sobie je w różnych sytuacjach.
Ok pożnej napisze jaka to "marka"
Na wyważarce widać było że koła były wyważone do "zera" więc sam nie wiem. Mam nadzieje ze to wina tylko tej koncówki...

Awatar użytkownika
enanthate
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 11 wrz 2018, 05:04
Lokalizacja: Regensburg

Post autor: enanthate » 20 lis 2018, 16:03

To, że koła są wyważone do "zera" to nie wszystko.

Kiedyś zostawiłem w wulkanizacji komplet felg 17", które kilka dni wcześniej odkupiłem od jakiegoś typa na olx (w stanie "idealnym") oraz nowe oponki. Miałem odebrać kompletne koła po kilku godzinach.
Przyjechałem, zapłaciłem. Gdy ładowałem je do auta zauważyłem, że na jednym kole połowa wewnętrznej ścianki zawalona jest odważnikami. Było ich tak dużo, że w jednym miejscu naklejone były... trzy warstwy odważników. Naliczyłem chyba 240 czy 260g. Nie pamiętam dokładnie. I to na... jednej feldze! Od razu wróciłem do biura. Gościu starał się mnie przekonać, że felga jest "troszkę" krzywa, ale że udało mu się wyważyc. Poszły w ruch brzydkie słowa z mojej strony, bo - co jak co - to on jest osobą z doświadczeniem a ja tylko (świadomym) użytkownikiem dróg. Ostatecznie ustaliliśmy, że zamontują mi te koła na auto i gdy jakiekolwiek bicie będzie dochodzić z tej "wyważonej poprawnie" felgi to nie płacę za usługę. Wystarczyło rozpędzić się do 50km/h, a kierownica tak biła, że aż dłonie bolały.

Jaki z tego morał?
a) nie wierzymy nigdy w 100% w słowa mechanika (a gdy mamy wątpliwości warto zasięgnąć opinii konkurencji)
b) nie wierzymy nigdy w 100% maszynie - felgi z odważnikami ponad 80g* (suma) warto już przeanalizować pod kątem uszkodzeń; warto rozważyć prostowanie lub sprawdzić czy opona nie jest uszkodzona lub źle wyprodukowana

* - dodałem gwiazdkę, ponieważ to nie jest reguła - dla felgi 13"/14" dużą ilością będzie 60g, dla felgi 17"/18" 80g dla wielu jest jeszcze akceptowalne

toto1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 27 paź 2018, 18:43
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: toto1989 » 20 lis 2018, 20:18

Narazie to mam inny problem.
Chciałem wymienic tą rozjeb..... koncowke.
Wygladało to od poczatku tak kajby nikt tego nie tykał z 15 lat. OK, zapuscilem wszystko WD, popuscila sie dosc ladnie nakretka z koncowki przy zwrotnicy. I chcialem ja odkrecic od drążka, nie chciała za bardzo isc wiec wd i czekam i proba odkrecenia, i urwał sie drążek w polowie, zwyczajnie sie złamał zly_ jutro czeka mnie kupno drążka. Juz odkreciłem drugi drazek z całym mocowaniem od magla tylko druga koncówka nie chce mi zejsc, zabrakło mi wd zly_ bo chce zwyczajnie wszystko wyciagnac na wierzch bo wykrecenie reszty drążka z tej łapki co mocuje sie ją do magla jest trudne. Nakretka mi poszła, lecz sruba nie chce sie wysunąć.

Nie wiecie jak w motoryzacyjnych sprzedaja drążki? Czy kompletne czy trzeba kompletować np drazek osobno, i śruba rzymska z nakretkami osobno?

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 20 lis 2018, 21:53

Zazwyczaj sprzedają komplet. Śrubę przy maglownicy normalnie wykręcasz w lewo, nie wysuwasz jej, najłatwiej jest jak rozłączysz od razu oba drążki.

toto1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 27 paź 2018, 18:43
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: toto1989 » 21 lis 2018, 20:47

Już zamówiłem kompletny drążek ,po rabacie 80 zł, ma byc na popoludnie.

Całe mocowanie drążków do magla sobie odkreciłem.

Czyli te sruby mocujace drazki po odkreceniu nakretek tez je trzeba wykrecac? Bo nie bardzo jest jak tam wlozyc klucz. Myslałem że one po prostu maja sobie wyjsc.....

[ Dodano: 2018-11-21, 20:47 ]
No i drazek z koncowką wymieniony. Pomierzyłem stary, i nowy skręciłem na identycznych wymiarach.
Juz tak nie tłucze na kierownicy, czuc juz minimalne drgania. Domyslam sie ze to juz wina opon. Przy hamowaniu tez juz nie tlucze.
Lecz dalej sciaga na prawo, może teraz wystarczy jednak zbieznosc? Zauwazylem ze gdy mocno wcisne gaz, to jedzie prosto, jak jade lekko lub hamuje silnikiem to sciaga.. A moze drazki stabilizatora? Skrecałem auto na szybko i ich nie sprawdzilem dobani_ Jakies sugestie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga