[B4] Servotronic
- RaKo
- Forum Audi 80
- Posty: 672
- Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraśnik
[B4] Servotronic
Witam, koledzy szybkie pytanie: mam ochotę zamontować(muszę) zdrową przekładnię kierowniczą, posiadam amortyzator drgań skrętu(siłownik) Czy ten siłownik występował razem z servotronic, czy jak jedno to nie 2gie?
Bo może bym się pokusił o servotronic ale chciałbym zostawić siłownik na maglu...
Bo może bym się pokusił o servotronic ale chciałbym zostawić siłownik na maglu...
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3759
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [B4] Servotronic
to są niezależne systemy. Amortyzator skrętu jest poza maglem, a servotronik jest zintegrowany z maglem.
Dodano po 1 minucie 34 sekundach:
ps: masz sterownik do servotronika ?
Dodano po 1 minucie 34 sekundach:
ps: masz sterownik do servotronika ?
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...
Audi Way of Life!
iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...
Audi Way of Life!
iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000

- RaKo
- Forum Audi 80
- Posty: 672
- Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraśnik
Re: [B4] Servotronic
Mam wszystko, tylko nie wiem czy mi się to nie będzie gryzło?Nie jestem pewien czy takie zestawienie występowało razem (amor i servotronic).
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3759
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [B4] Servotronic
a czemu nie. Jedno drugiemu nie przeszkadza.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...
Audi Way of Life!
iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...
Audi Way of Life!
iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000

- RaKo
- Forum Audi 80
- Posty: 672
- Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraśnik
Re: [B4] Servotronic
No to chyba wepchnę obydwa rozwiązania, ale będzie wspomaganie... 

- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3759
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [B4] Servotronic
różnicę tylko zauważysz na postoju. Mam nadzieję, że wiesz, skąd sygnał prędkości do sterownika servotronika pociągnąć.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...
Audi Way of Life!
iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...
Audi Way of Life!
iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000

- RaKo
- Forum Audi 80
- Posty: 672
- Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraśnik
Re: [B4] Servotronic
Jeszcze nie wiem dokładnie który kabel, ale wiem że z licznika.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8325
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4] Servotronic
O czym wy gadacie? jakie lepsze wspomaganie różnice na postoju??
Wspomaganie nic się nie poprawi będzie jak każde na postoju, ale pogorszy się tylko w czasie jazdy na tym polega servotronic odcina ciśnienie oleju przy wyższych prędkościach , to tak jak byś przy 100km/h jeździł bez wspomagania czyli "b3"...
Te dwa systemy razem mają się nijak. Spełniają podobne funkcje z tym że amortyzator jest gorszym rozwiązaniem i bym go wyrzucił bo po co ci na postoju blokada szybkich ruchów kierownicą.
Wspomaganie nic się nie poprawi będzie jak każde na postoju, ale pogorszy się tylko w czasie jazdy na tym polega servotronic odcina ciśnienie oleju przy wyższych prędkościach , to tak jak byś przy 100km/h jeździł bez wspomagania czyli "b3"...
Te dwa systemy razem mają się nijak. Spełniają podobne funkcje z tym że amortyzator jest gorszym rozwiązaniem i bym go wyrzucił bo po co ci na postoju blokada szybkich ruchów kierownicą.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 918
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [B4] Servotronic
Najlepiej mieć oba auta obok siebie i porównać. Właśnie miałem gdzieś napisać na forum, że przekładnia bez Servotronica może być zdławiona na przykład, bo widzę, że węże te same, więc kryza też jest w obu odmianach.
Chyba, że porównywałeś jak to działa w obu przypadkach to nie ma tematu.
Chyba, że porównywałeś jak to działa w obu przypadkach to nie ma tematu.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8325
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4] Servotronic
Maglownice sa takie same, nic nie zadławia, Zwykła działa na 110bar bez względu na prędkość a ten na servotronic posiada zawór regulujący ciśnienie 110-0 Bar które jest uzależnione od prędkości im wyższa prędkość tym słabsze ciśnienie "wspomaganie" ma to zapobiegać nagłych zmian ruch kierownicą. Jako tanią alternatywę montowano siłownik.
Dlatego te dwa systemy nie za bardzo będą pasować razem, bo amortyzator tłumi nagłe ruchy zawsze a ten z servotronic tylko przy większych prędkościach..
Bo trzeba też przytoczyć po co jest tłumik drgań siłownik. On ma za zadanie tłumić nagłe szybkie zmiany.
No i ostatnia sprawa jest kilka odmian Servotronic a w 80 zastosowali układ ZF. B od kiedy wynaleziono wspomaganie daje komfort duży, ale zauważono też że są skutki uboczne że przy większych prędkościach auto prowadzi się zbyt miękko i nieprecyzyjnie często prowadząc do niebezpiecznych sytuacji na drodze.
Dlatego te dwa systemy nie za bardzo będą pasować razem, bo amortyzator tłumi nagłe ruchy zawsze a ten z servotronic tylko przy większych prędkościach..
Bo trzeba też przytoczyć po co jest tłumik drgań siłownik. On ma za zadanie tłumić nagłe szybkie zmiany.
No i ostatnia sprawa jest kilka odmian Servotronic a w 80 zastosowali układ ZF. B od kiedy wynaleziono wspomaganie daje komfort duży, ale zauważono też że są skutki uboczne że przy większych prędkościach auto prowadzi się zbyt miękko i nieprecyzyjnie często prowadząc do niebezpiecznych sytuacji na drodze.
Re: [B4] Servotronic
Panowie podczepię się pod temat , mam do wymiany maglownice i widzę ,że w niektórych ofertach pisze ze byly dwa rodzaje m.in. właśnie z servotronic. Da się to jakoś sprawdzić czy może to bylo w okreslonych silnikach ? Ja posiadam 2.0 ABK avant.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 918
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [B4] Servotronic
Chyba nie był servotronic dedykowany tylko do konkretnych silników, a do tego mógł ktoś dokładać.
A obecność w/w sprawdzisz po zaworze elektrycznym na przekładni i sterowniku - z tego co pamiętam nad półką kierowcy.
A obecność w/w sprawdzisz po zaworze elektrycznym na przekładni i sterowniku - z tego co pamiętam nad półką kierowcy.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami