Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe 8B 2.3 NG] Strzał przy skręcie kierownicy na postuju?

Awatar użytkownika
Jack Herrier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 30 lis 2007, 22:07
Lokalizacja: Antwerpia

[Coupe 8B 2.3 NG] Strzał przy skręcie kierownicy na postuju?

Post autor: Jack Herrier » 02 gru 2007, 12:47

Witam problem jest tego rzędu że przy skręcie kierownicą w prawo na maxa i odbijając w lewo na postoju to słychać dziwny strzał jak gdyby sprężyna gdzieś waliła, zdarza sie także że przy samym skręcie w prawo na maxa jest strzał bez odbijania w lewo, oczywiście dźwięk dobiega z przodu auta. Nie zawsze się to zdarza ale sie zdarza. Pytałem różnych ludzi o to zjawisko co to może być? Znajomy który miał już dwie Audiczki powiedział mi że Audi już tak mają przy skręcie i że jest to odgłos który daje sprężyna, dodał że jest to nie groźne.
Byłem też wcześniej u mechanika żeby sprawdził mi z przodu zawieszenie czy nie ma jakis luzów. Sprawdził i powiedzial że wszystko z przodu sztywne jest jak ..., wiecie co <mikolaj> Na stacj diagnostycznej również byłem i nic nie wskazywało że coś się dzieje.

Czy miał juz ktoś z was taką sytuację?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 gru 2007, 13:03

Miałem coś podobnego tylko u mnie było to takie chrupanie jak by, strzały może też. Po za tym coś mi stukało na dziurach. Na szarpakach też nic nie pokazało. Przyczyna tkwiła w poduszce McPersona a właściwie w łożysku, które mi się zatarło.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Jack Herrier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 30 lis 2007, 22:07
Lokalizacja: Antwerpia

Post autor: Jack Herrier » 02 gru 2007, 13:10

Jest to zdecydowany strzał taki "PU" , dokładnie taki jak gdyby sprężyna gdzieś uskakiwała a następnie sie zatrzymywała. Nie zawsze sie to odbywa ale czasem strzeli, najgorzej to wygląda gdy parkuje auto i są gapie bo po takim strzale głupio się przyglądaja w moja stronę z wypisanym wyrazem na twarzy " pewnie stuknął tego z tyłu <mikolaj>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 gru 2007, 13:17

Z tego co mówisz to musi to być dość głośne. Przy tym zatartym łożysku u mnie był to bardziej głuchy dźwięk rozchodzący się po układzie kierowniczym. Na zewnątrz raczej nie było tego mocno słychać.
Części samochodowe online - Motostacja

msr123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 31 mar 2007, 22:29
Lokalizacja: Łomża

Post autor: msr123 » 02 gru 2007, 13:32

To jest taki metaliczny dźwięk, ale mam wrażenie, że bardziej słychać go wew. auta, na zew. jest trochę zagłuszany przez silnik...

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 02 gru 2007, 13:39

Preparat Wd40 i pryskamy na górę sprężyny w momencie jej styku z blaszką przed łożyskiem mc persona i tak samo u dołu. Może być także olej i strzykawka. Na podniesionym przodzie warto także bez zdejmowania koła spróbować docisnąć koło nogą do dołu i pokręcić za sprężynę by się lepiej ułożyła w górnej miseczce. Jak nie pomoże to ściągacze do sprężyn i próbowanie wtedy układania sprężyny.
audi 90 było
audi coupe 7a Quattro Blos było
audi S4 2.2T jest

Awatar użytkownika
Jack Herrier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 30 lis 2007, 22:07
Lokalizacja: Antwerpia

Post autor: Jack Herrier » 02 gru 2007, 13:44

Tak masz tu racje, wewnątrz auta jest ten dźwiek bardziej slychać niż na zewnątrz. Na zewnątrz jest bardziej zagłuszony przez silnik i nadwozie. Jest to trochę denerwujące, zdążyłem już sie do tego lekko przyzwyczaić.

Jutro lecę po wd40 i zpsikam to co wymieniłeś, zobaczymy jakie będą efekty. Dzięki za pomoc w tym poście.

Pozdrowionka z deszczowej Antwerpii klubowicze <ok>

Awatar użytkownika
paweł 22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 lis 2007, 21:41
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweł 22 » 02 gru 2007, 17:54

Witam wszystkich klubowiczów.To są napewno łożyska na amortyzatorze,są zużyte i nadają się do wymiany.a wd-40 to pomoże na jakiś czas a później znów będzie walić.Pozdrawiam
super audi b4

Awatar użytkownika
hołard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1025
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hołard » 03 gru 2007, 13:29

Witam, poczytaj ten temat viewtopic.php?t=7787&start=0
Widocznie sprężyna się ześlizguje z tych blaszek, też tak miałem :-D naciągnięcie na końcówki spręzyny gumowych rurek załatwiło sprawe, ale posprawdzaj najpierw te blaszki na dolnym talerzyku czy spręzyna się opiera prawidłowo ;-)
"Coupe 2,6 ABC 96r"
"Howard edition"
Moje V6: viewtopic.php?t=3545&start=0

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 03 gru 2007, 15:57

tez miałem te strzały przy ruszaniu ze skręconą kierownicą u mnie wahacz zakonczył swój zywot a konkretnie gniazda były powybijane wymiana wahacza załatwiła problem

Awatar użytkownika
Jack Herrier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 30 lis 2007, 22:07
Lokalizacja: Antwerpia

Post autor: Jack Herrier » 03 gru 2007, 20:33

Dziękuje drodzy klubowicze za pomocne odpowiedzi i podpowiedzi. Będe musiał zbadać i posmarować moją Niunię, WD40 juz czeka :mrgreen: a tym czasem musze przesiąść się na dwa koła napędzane siłą mięśni <ok>
Audi Coupe 2.3E R5

Awatar użytkownika
hołard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1025
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hołard » 04 gru 2007, 03:34

WD40 jeżeli pomoże to na chwilę, radzę posprawdzać dokładnie elementy trzymające spreżynę na talerzyku. Powodzenia i daj znać czy coś z tych podpowiedzi pomogło ;-)
"Coupe 2,6 ABC 96r"
"Howard edition"
Moje V6: viewtopic.php?t=3545&start=0

Awatar użytkownika
Jack Herrier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 30 lis 2007, 22:07
Lokalizacja: Antwerpia

Post autor: Jack Herrier » 04 gru 2007, 07:44

Napewno dam znać, ale jak narazie mam unieruchomione auto z powodu takiego że mechanik założył uszczelkę pod miskę olejową w skrzyni biegów i posmarował ją silikonem. Silikon wydmuchało a teraz ładnie kapie. Zadzwonie do niego i muszę pogratulować mu pomysłu.
Audi Coupe 2.3E R5

Awatar użytkownika
nowy200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2007, 21:08
Lokalizacja: Jawor/Dolny Śląsk

Post autor: nowy200 » 06 gru 2007, 12:56

A co to takiego 2.3 E V5 co?

[ Dodano: 2007-12-06, 12:57 ]
A może R5;-)
quattro to jest to :)

Awatar użytkownika
Jack Herrier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 30 lis 2007, 22:07
Lokalizacja: Antwerpia

Post autor: Jack Herrier » 06 gru 2007, 19:57

A to moja slodka tajemnica :mrgreen: , nie wiem czy sie moge z wami podzielic :-P
Moze byc i R5 <piwo>
Audi Coupe 2.3E R5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga