Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] stukanie w przednim zawieszeniu

ODPOWIEDZ
koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

[B4 ABK] stukanie w przednim zawieszeniu

Post autor: koziolmc60 » 15 lis 2013, 23:47

Witam. Od jakiegos czasu cos mi stuka jak by z lewej strony auta z przodu. Dzisiaj znajomy mechanik uwalil sie pod autem i gdzies tam reka grzebal a mi kazal autem bujac na boki i stwierdzil ze dolny sworzen wachacza ma luzy. Ok dla pewnosci podjechalem na stacje na szarpaki do znajomkow. Szarpal szarpakami i brecha z 10 minut auto i stwierdzil ze zawieszenie bez luzow jest zadnych tylko na sankach tylne gumy troche wybite. Dodam ze jak w lato przeglad robilem to tez mi juz o tych gumach mowil ze cos juz z nimi nie tak. Czy wybite te gumy moga az tak stukac?? Bo stukanie jest podobne do tego jak mialem z prawej strony wlasnie rozklekotany sworzen dolny wachacza. I powiem szczerze ze troche zglupialem ze jeden mowi ze sworzen a na szarpakach mowi ze sztywno wszystko bez luzow. I co tu robic? Jezdzic az cos sie urwie ?? Wtedy przynajmniej by bylo wiadomo co wymienic hehe ;-)

[ Dodano: 2013-11-15, 23:51 ]
dodam ze stukanie jest na nierownosciach
Audi 80 B4 2.0 ABK

Awatar użytkownika
Math11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 522
Rejestracja: 18 kwie 2010, 23:15
Lokalizacja: LHR/LZA

Post autor: Math11 » 16 lis 2013, 09:39

Przyczyną mogą być również łożyska amortyzatorów ;-)

Awatar użytkownika
mario2560
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 418
Rejestracja: 19 lut 2007, 17:53
Lokalizacja: Białystok/Suwałki

Post autor: mario2560 » 16 lis 2013, 13:23

Sworzeń wahacza, nie jeździj więcej do takich znajomków co na szarpakach nie potrafią określić gdzie jest luz.

mały80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 10 lis 2010, 22:16
Lokalizacja: zielona góra

Post autor: mały80 » 16 lis 2013, 18:39

kolego po pierwsze każdy uczciwy i zdrowy diagnosta jak wjedzie na szarpaki i zlokalizuje luz na swożniu to ci powie, nie jest to rzecz ukryta którą ciężko znaleść, stukania mogą faktycznie dochodzić z łożyska mcpersona ale to świadczyło by o tym że są już mocno zużyte, moze to być też drążek stabilizatora ale jeżeli są to stuki typowo metaliczne to będą dochodzić z tuleji sanek spróbuj ruszyć troszkę agresywniej i na dwójce poszarp dodając i ujmując gazu jeśli będą stuki to właśnie z tych tulei przerabiałem to u siebie
Było
Audi 80 b3 1.8 SF 88r.
Audi 80 b4 2.0 94r.
Jest
Audi 80 b3 1.8s PM 91r.

Awatar użytkownika
marrcin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 27 lut 2013, 12:54

Post autor: marrcin » 23 lis 2013, 20:35

na szarpakach to tylko konkretnie rozklekotane rzeczy wyjdą - auto jest w miejscu i zawieszenie przenosi małe siły . Podczas jazdy nacisk jest dużo większy .

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 01 gru 2013, 18:35

mialem z pol roku temu wymieniane amory i lozyska i odboje i stukanie lozysk zniknelo ale wydawaly one zupelnie inne dzwieki niz teraz wiec raczej nieobstawiam na lozyska. Dzisiaj jak ruszalem i troszke szybciej sprzeglo puszczalem to bylo slychac pukniecie i to jak by z lewej strony
Audi 80 B4 2.0 ABK

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 02 gru 2013, 19:29

U mnie też diagności nie potrafili zlokalizować stuków w przednim zawieszeniu. Każdy sprawdzał i mówił że zawieszenie sztywne, ale na nierównościach było słychać denerwujące stuki. W końcu pojechałem jeszcze raz na inną stację i w końcu wyszło co to-powodem był luz na końcówkach kierowniczych (góra-dół) i to stukało. Także chwyć za drążek kierowniczy i poruszaj mocno góra-dół. Jeśli wyczujesz luz to końcówka do wymiany. I stąd te stuki.
andrzejsz23
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD:
b4-19td-aaz-zielony-sedan-t64798.html
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURG: audi-80-90-b4/zielony-sedan-na-pierburgu-t86797.html

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 02 gru 2013, 21:13

andrzejsz23, dzieki za podpowiedz jak niezapomne to jutro zobacze ten drazek

[ Dodano: 2013-12-02, 21:14 ]
chodz mi i tak sie wydaje jak by to bardziej sworzen bo podobne stuki mialem jak byl padniety dolny sworzen wahacza z prawej strony ale sprawdzic nie zaszkodzi ten drazek kierowniczy :-D
Audi 80 B4 2.0 ABK

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 03 gru 2013, 23:59

Nie rozumie jednej rzeczy, dlaczego od razu nie wymieniłeś obydwu sworzni? Przecież jak jeden poleciał, to drugi też nie jest pierwszej młodości i za moment może zacząć pukać.
W tym momencie musisz jechać na geometrię drugi raz po wymianie drugiego sworznia i nie potrzebnie robią się koszta.
Jak wymieniać to parami, wymiana pojedynczej części, która reguluje geometrię, to pozorna oszczędność.
Podkreślam, to jest moje zdanie, każdy zrobi jak uważa.
Co do stukania, to podnieś do góry koło i ruszaj jak będzie sworzeń wybity to musisz wyczuć to na kole, bo jest spore ramie jakim działasz na sworzeń. Ostatecznie odkręć sworzeń od zwrotnicy i ruszaj jego główką, jak będzie luźna, to sprawa jasna.
Tuleje na saniach sprawdź czy są uszkodzone tak, że auto dajesz w górę, a później opuszczasz na dół i widać w jakich graniach sanki się przesuwają na tulejach.
Gdy próby nic nie wykażą i będzie trzeba wymienić część, najpierw obstawiam sworzeń.
Pozdrawiam
Piotr

Awatar użytkownika
Déja_vu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 05 paź 2013, 14:18
Lokalizacja: Myszków

Post autor: Déja_vu » 06 kwie 2014, 11:15

Nie dłużej jak tydzień temu to samo przerabiałem. Stawiałem na tuleje a na szarpakach wyszły sworznie, drążki i tuleje. Miałem podobne stuki jak opisujesz i w dodatku auto strasznie się prowadziło. Luzy na sworzniach były widoczne odrazu na szarpakach.
Biała strzała https://audi80.pl/80-b4-sedan-20-abt ... htm#889769

Samochody są jak kobiety- wygląd przyciąga wzrok ale kochamy je za to, co mają w środku

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga