Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Syczy wspomaganie

Wojtazzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:11
Lokalizacja: Nisko

[B4 ABT] Syczy wspomaganie

Post autor: Wojtazzz » 08 maja 2010, 23:38

Witam serdecznie.

Problem ze wspomaganiem odnosi się tylko do syczenia gdzieś spod kolumny kierownicy. Podczas manewrowania kierownicą nie dzieje się nic, lecz podczas jazdy na wprost słychać dość głośne syczenie, wystarczy ruch kierownicą w którąkolwiek stronę i syczenie ustaje, brak ruchu kierownicą i syczy spowrotem. W czym jest problem?
Dodam, że wspomaganie chodzi lekko i sprawnie, tylko to syczenie:(
Proszę o pomoc.
Pozdro.

Awatar użytkownika
zakwapl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:18
Lokalizacja: Opole/Oss

Post autor: zakwapl » 09 maja 2010, 01:29

Kolego a jesteś pewien że to od wspomagania syczy? Może to całkiem coś innego. Lub coś z koła/zawieszenia?

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 09 maja 2010, 08:45

a plynu ubywa?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 09 maja 2010, 12:21

MOże być zapowietzrone, albo mieć nieszczelność.

Wojtazzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:11
Lokalizacja: Nisko

Post autor: Wojtazzz » 10 maja 2010, 08:56

Płynu raczej nie ubywa, a nwet jeśli to znikoma ilość. A syczenie jest na pewno ze wspomagania bo reaguje na ruch kierownicą. Wydaje mi się że syczy z siłownika (maglownicy) za ścianą grodziową, ale nie przyglądałem się temu bliżej. Na siłowniku natomiast jest pęknięta harmonijkowa osłona cylindra i widać na nim oleisty nalot jakby się jednak płyn ślimaczył z niego. Jednak nie zakłóca to pracy wspomagania, wszystko działa leciutko. Najbardziej zastanawia mnie fakt, że syczy tylko, gdy nie kręcę kierownicą.

Awatar użytkownika
_zby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 15 mar 2008, 12:41

Post autor: _zby » 11 maja 2010, 20:54

Witam. Ja dziś wymieniałem maglownicę na używaną w moim b3 i mam to samo. Wcześniej tego nie było ale stara była już wyrobiona, ta chodzi lepiej, tylko właśnie syczy przy jeździe na wprost, najbardziej w okolicach 2000rpm. Jutro jadę do mechanika zapytać czy nie trzeba nic odpowietrzyć czy coś innego zrobić

Awatar użytkownika
grzesB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 28 mar 2010, 11:49
Lokalizacja: ZWOLEŃ

Post autor: grzesB4 » 11 maja 2010, 21:05

karolas123 pisze:MOże być zapowietzrone, albo mieć nieszczelność.
kolega ma racje raczej jest zapowietrzona!

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 12 maja 2010, 08:54

Miałem podobnie, po prostu maglownica zaczęła syczeć któregoś dnia. Wydawało mi sie wtedy że coś z kołami, jednak po sprawdzeniu kół dałem sobie spokój. Do momentu jak zaczęła syczeć bardziej i żaden mechanik nie potrafił powiedzieć co z tym zrobić. Dodatkowo padła pompa wspomagania, wymieniłem a przekładnia swoje. Kupiłem więc używkę i po wymianie wszystko powróciło do normy.

Awatar użytkownika
_zby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 15 mar 2008, 12:41

Post autor: _zby » 12 maja 2010, 09:27

Wymieniłeś magiel i przestało syczeć czy pompę?

mjerzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 05 mar 2007, 20:15
Lokalizacja: Jodłówka

Post autor: mjerzyk » 12 maja 2010, 10:35

witam
miałem dokładnie taki sam przypadek jak kolega Wojtazzz, troche z tym jeździłem ale że mnie to denerwowało pojechałem do firmy która regeneruje maglownice mechanik pooglądał stwierdził ,że jakaś nieszczelność wewnątrz, ale że regeneracja się nie opłaca to kupiłem używke 150zł, niestety po wymianie maglownicy nadal syczenie tyle, że troche ciszej, myśle
że może to być pompa wspomagania ale ze wzgl. na koszty na razie nie wymieniam,
acha i na pewno to nie jest zapowietrzenie układu bo był kilka razy odpowietrzany, łącznie z wymianą płynu, jeżdzę już tak jakieś 1.5 roku i poprostu podkręcam trochę muzykę, a wspomagania działa w porządku
pozdrawiam

Wojtazzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:11
Lokalizacja: Nisko

Post autor: Wojtazzz » 13 maja 2010, 19:05

Też mi się wydaje, że trzeba wymienić maglownicę, ale używana ryzyko, a nowa droga, trzeba podjąć decyzję.
Dzięki wszystkim za rady i odpowiedzi.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
maciek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 19 lis 2008, 17:18

Post autor: maciek80 » 13 maja 2010, 19:33

ja jeżdżę już z taką syczącą maglownicą 1,5 roku działa ok.mnie sie wydaje że zaworki w maglownicy sie zblokowaly i tak jakby plyn szedł na przelew do zbiorniczka

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 17 maja 2010, 09:50

U mnie syczała coraz głośniej, zainteresowałem się tym jak wyczaiłem że przestaje gdy lekko jest obciążona. Okazało się że pompa puszczała na wale i wydawało się że jest OK i zdiagnozowaliśmy przyczynę, ale syczenie nie ustało po wymianie pompy więc wymieniłem jeszcze maglownice na używana kupiona przez allegro od kogoś z W-wy. Obecnie jestem zadowolony.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 08 cze 2010, 22:24

A u mnie syczało przy końcu skrętu i naprawde delikatnie, podczas jazdy na wprost była cisza, od pewnego czasu przy końcu skrętu coś strzela i pompa sie zatrzymuje mimo prawidłowo napiętego paska :evil:
Mam już u siebie drugą maglownice, ale przed montażem chce ją zregenerować, wiem, że wymienić można uszczelniacze, ale w środku są też jakieś zaworki i je też chciałbym wymienić, pytanie tylko czy się da :roll:

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 08 cze 2010, 23:41

Da się da zestaw naprawczy maglownicy to koszt ok.150zł
ps. jak chcesz mogę Ci moją opierdzielić i zrobisz se z dwóch jedną ,(moja cieknie w okolicach tej karbowanej gumy)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl